Verbinding valt onregelmatig weg met WRT54Gv5

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-04 16:47
Eerst even de situatie uitlegggen:
Bij mijn vriendin hadden ze ooit een adsl verbinding met 1 pc. Toen kwam er een aantal pc's bij. Mijn vriendin kreeg er 1. En haar broer heeft er ook 1 gekocht. Het onvermijdelijke was toen onvermijdelijk en er moest internet gedeeld worden.
Bij mij thuis had ik ook net een nieuw netwerk aangelegd met een Linksys router. Dus ik zeg dat als ze willen ik wel een paar ideeen had. Uiteindelijk een Linksys WRT54Gv5 laten kopen. Op dat moment waren er nog maar 2 pc's. Deze heb ik vervolgens met een draad verbonden met de router. Internet en printer delen deed het. Nog niets aan de hand. Totdat mijn vriendin begon te klagen over instabiele verbiningen. Bijvoorbeeld wel kunnen surfen maar niet op msn kunnen.
Mijn eerste gedachte was dat er ergens iets in haar pc verkeerd zat. Later blijkt dat de andere pc en soms ook last van had. Vorm van niet complete informatie richting mij, maargoed.
Later kwam dus de 3de pc erbij, deze is draadloos verbonden met de router. Op het moment is het nog een WEP encryptie. Deze pc heeft voor zover ik weet niet zoveel problemen. maarjah, ik krijg ook niet alles door.
De verbindingsproblemen bleven nog even. Ik heb gevraagd of ze de problemen op wilde schrijven in een schema. Dus welke pc heeft wel msn of IE en branden de controle lampjes op de router en het modem? Dit schema heeft even succes gehad totdat het nu ergens verdwenen is.

Het vreemde vind ik dat als je de router reset er binnen notime weer verbinding is.
De problemen doen zich op volkomen willekeurige momenten voor. Soms al bij het opstarten en soms pas na een half uur. Soms zelfs pas na een halve dag. De verbinding word weer herstelt door de router te resetten.

Ook scheen het zo te zijn dat soms 1 van de 3 geen internet heeft en soms alle 3 niet. Ook daar was geen pijl op te trekken want de verbinding viel per pc verschillend weg. Per pc was er niet vast te stellen waar het probleem lag.

Op een gegeven moment werd ik zo gek van de problemen dat ik de router de schuld gaf en zijn we hem gaan ruilen. Geen probleem gewoon een nieuwe gekregen. Deze heeft voor zover ik weet niet zoveel problemen meer per pc maar alles valt nu gewoon in 1 keer weg. Dus op zich zou je van vooruitgang kunnen spreken.

Wat heb ik/wij al geprobeerd?
  • Andere kabel van router naar vriendin, Kon niet erg getest worden ivm kabels door het huis enzo. konden dus niet langer dan een dag liggen.
  • Mac adres filter uitgezet
  • router omgeruild
  • proberen de driver te updaten van de netwerkkaart van de pc van mijn vriendin. (niet gevonden)
  • Winsockfix op de pc van mijn vriendin.
  • spyware scannen met Hitmanpro
  • Andere browser (firefox) geinstalleerd en kijken of het een browserspecifiek probleem was.
Samenvatting netwerk
  • 1 Linksys WRT54Gv5 router
  • 2 pc's met een kabel verbonden met de router
  • 1 modem van Casema
  • 1 pc, wireless verbonden met de router
  • Modem staat beneden en router staat op de 1ste verdieping
  • Bekabelde pc's staan op dezelfde verdieping als de router
  • wireless pc staat 1 verdieping hoger als de router, bijna rechtboven de router
  • in de buurt is geen sterk signaal van een ander netwerk te vinden.
Wat het probleem zou kunnen zijn is dat de kabel van modem naar router langs een telefoonkabel of een electricitetiskabel ligt. Maar ik weet dus niet hoeveel invloed dat heeft. Het is Cat5e kabel. Weet iemand hier of dat bovenstaand probleem kan veroorzaken?
Wat ik er zelf van denk is dat het niet aan de kabel kan liggen omdat deze kabel er al langer ligt dan dat de router in huis staat. De kabel is voorheen gebruikt om pc1 direct te verbinden met het modem. Ik heb in die situatie niet over de problemen gehoord.

Ik zit al weken me suf te denken en dingen te proberen wat het probleem kan zijn, maar ik kom er maar niet uit. Mijn vader weet het ook niet, maar hij kwam met de vraag over de telefoon/electriciteitskabel.

Eventuele specificaties van de netwerkkaarten moet ik even opzoeken mochten jullie het nodig hebben.

Weten jullie iets om dit op te lossen? of hebben julllie een zelfde soort probleem met de WRT54Gv5?

Ze moeten het dan maar even blijven doen met elke keer de router resetten. totdat er ergens een oplossing of fout ontdekt wordt.

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Verwijderd

Ik had een soorgelijk probleem, en firmware update loste dit probleem op ;)

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-04 16:47
Ok, dat klopt vergeten te vertellen. bij de eerste keer had ik idd naar de nieuwste firmware geupdate, maar aangezien die geruild is voor een ander heb ik dat nog niet gedaan. Ik zal het bij deze ook even proberen, maar toch denk ik dat het ergens anders aan ligt...

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices