Toon posts:

Bios flash van Lanparty UT nF4 Ultra-D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de bios geflashed omdat er problemen waren met usb + muis. In bios usb support op enabled gezet maar dit maakte ook niet uit.

als ik namelijk in windows kwam dan moest ik iedere keer als de pc opnieuw opstarte de muis er uit en weer in doen.

Nadat ik de bios geflashed heb krijg ik geen beeld meer. Het flashen zelf was wel succesvol voltooid zoals op de site beschreven stond hoe het moest.
Zodra ik de Clear CMOS jumper omgezet heb en weer terug dan kom ik wel in de bios. Zodra ik dan echter 1 optie aanpas of load optimal default doe en save en exit en dus opnieuw opstart krijg ik geen beeld meer.
Dit is mijn eerste DFI moederbord hiervoor altijd Gigabyte gehad en hier zat een duel bios optie op maar die heb ik nog niet kunnen vinden op dit DFI moederbord.

De bios welke ik heb willen laden was N4D623-3.zip
De versie die eerst erop stond was gewoon de standaard bios versie.

Overige hardware
Sapphire x800gto 256mb ram
3500+ amd 64
1024 mb ram
400Watt chieftech voeding
2x 120 gig sata maxtor

Het moederbord is net 2 weken oud en nu vraag ik me af of het nog te maken is of dat het anders onder de garantie valt?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 15:45 ]

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 11:56

tweakraiser

I have such sites to show you

Ik heb precies het zelfde probleem. Ik heb gister dit moederbord gehaald in combinatie met een amd 3500+, kingston 2x 512MB cas2, XFX 7800GT, Zalman koeler, Enermax 520 Watt voeding.
Ik heb m'n bios nog niet kunnen flashen.
Ik kan alleen mijn pc opstarten als ik de bios reset, als ik iets verander kan ik weer niet booten.
In eerste instantie had ik alleen een probleem dat ie bleef hangen op de ide-raid check, terwijl raid uistaat en ik maar 1 harde schijf erin heb zitten. Nu kan ik dus helemaal niet meer booten, alleen met de bios reset jumper.
Ik heb gister tot 3 uur 's nachts van alles uitgeprobeert maar kom er niet uit. Ook herkent ie m'n win opstartdiskkette niet, dus ik kan het bios niet flashen.
Is er nog een andere mogelijkheid om in dos te komen waarvan uit ik m'n bios kan flashen? Misschien vanaf m'n hardeschijf ofzo? Heb het ook met usb-stick geprobeert maar dat lukt niet.
Ik heb een 20pins voeding kabel op de 24pins aangesloten, heb gelzen op dit forum dat het geen problemen mag opleveren.

Wat ik zelf heb geprobeerd:
Bios reset
Geheugen in andere sloten
ide devices afgekoppelt
Allerlei bios instellingen

Ben hopeloos gefrustreerd...
560 euro verder en een instabiel systeem :X

Iemand een oplossing voor het probleem. Anders ga ik er mee terug naar alternate en ruil ik hem voor een asus bord met de via chipset, ik heb tot nu toe alleen nog maar problemen gehad met die k*t Nforce chipset.

@illi1 heb je toevallig ook kingston geheugen?

[ Voor 30% gewijzigd door tweakraiser op 25-12-2005 16:31 ]

Strava | Webdesign

• Ventrance
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03-2022
Als je ervoor kan zorgen dat je de pc wel kunt opstarten... kan je dan niet beter eerst hier gebruik van maken door de BIOS weer terug te flashen naar de orginele BIOS? Misschien kan je het daarna nog een keer proberen...

Dell XPS 13 9343

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem dus niet terug flashen aangezien ik niet in de flash menu kan komen. als ik de CLEARCOMS jumper omzet krijg ik dat logo van DFI vol in beeld dus kan ik ook niet zien wat de error is. Verder kan ik dus alleen in de bios komen en vandaar uit kun je niet je bios flashen zover ik weet.

@tweakraiser Nee ik heb geen kingston geheugen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 16:10 ]

• tweakraiser

tweakraiser

Hoebedoel je dat je niet in het flash menu kan komen?
Kan je net als ik ook niet vanaf floppy opstarten?
Als ik al m'n IDE en SATA loskoppel behalve m'n floppy kom ik dus alsnog niet in dos :(

[ Voor 30% gewijzigd door tweakraiser op 25-12-2005 16:42 ]

Strava | Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
@tweakeraiser ik kan niet in het flash menu komen omdat ik als ik me pc reboot geen beeld meer krijg. Verder is het dus ook niet mogelijk om te zien welke fout melding hij geeft aangezien standaard het DFI logo in beeld staat nadat. Zodra ik dus na het DFI logo in de bios kom en daar het logo uit zet om vervolgens opnieuw op te starten gaat me monitor in power save mode en krijg ik dus geen beeld meer.

Voordat ik me bios ging flashen werkte alles behalve dat van de usb poort perfect.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 21:21 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Ja maar je kan toch nog gewoon in Windows komen, mits je geen veranderingen maakt? Dan kun je toch in Windows flashen?

• tweakraiser

tweakraiser

In windows kun je sowieso niet flashen natuurlijk! Dat moet altijd vanuit Dos.
Ik heb geprobeert een bootable cd te maken in nero maar helaas lukt het niet om met de flashbestanden te booten.
laatste optie voor mij is om na een biosreset (dmv de jumper) in windows te komen, dan de bootbestanden van een winbootdisk erop te kopieren en dan de windows disk eruit te halen en zo m'n bios te flashen.
@ Illy1
Wat ik doe is eerst m'n power uit dan die clearcmos jumper 5 seconden van plaats verwisselen dan weeer power aan. Dan krijg ik ook dat grote DFI logo, daarna kun je met F1 doorbooten. Zo kom ik tenminste nog wel in Windows. Het is alleen vervelend om dat de hele tijd tre moeten doen.

[ Voor 28% gewijzigd door tweakraiser op 25-12-2005 23:30 ]

Strava | Webdesign

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

tweakraiser schreef op zondag 25 december 2005 @ 23:27:
In windows kun je sowieso niet flashen natuurlijk! Dat moet altijd vanuit Dos.
Ik heb geprobeert een bootable cd te maken in nero maar helaas lukt het niet om met de flashbestanden te booten.
laatste optie voor mij is om na een biosreset (dmv de jumper) in windows te komen, dan de bootbestanden van een winbootdisk erop te kopieren en dan de windows disk eruit te halen en zo m'n bios te flashen.
@ Illy1
Wat ik doe is eerst m'n power uit dan die clearcmos jumper 5 seconden van plaats verwisselen dan weeer power aan. Dan krijg ik ook dat grote DFI logo, daarna kun je met F1 doorbooten. Zo kom ik tenminste nog wel in Windows. Het is alleen vervelend om dat de hele tijd tre moeten doen.
Winflash? Is zo down te loaden!

There is no place like ::1

• tweakraiser

tweakraiser

Thanks swampy.
Ik heb net m'n bios geflashed naar de laatste versie. Geen resultaat.
Maar ik heb wel een manier gevonden om het probleem op te lossen, ik boot nu gewoon zonder die jumper, dus ik heb de jumper eraf gehaald m'n bios instellingen gewoon bewaard. update:Werkt nog niet (sporadisch de ene keer wel de andere keer niet. Pff ik wordt gek.

In eerste instantie gaat mijn CPU fan heel hard draaien, en dan als ie boot gaat ie langzamer draaien. Als ie niet boot blijven de fans op volle toeren draaien en blijven er ook maar 2 rode lampjes op m'n mobo branden.
Iemand?

[ Voor 51% gewijzigd door tweakraiser op 26-12-2005 00:57 ]

Strava | Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Ok Ik ga zo even proberen zonder die jumper er op en om met F1 door te booten.

Ik draai wel Sata raid dus het zou kunnen dat ik hij dus niet naar windows komt aangezien deze standaard staat uitgeschakeld.

• tweakraiser

tweakraiser

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 00:27:
Ok Ik ga zo even proberen zonder die jumper er op en om met F1 door te booten.

Ik draai wel Sata raid dus het zou kunnen dat ik hij dus niet naar windows komt aangezien deze standaard staat uitgeschakeld.
Probeer het even met een boot cd ofzo!

Strava | Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
mjah kan nu wel weer gaan flashen maar blijf zelfde probleem houden dat ik eerste x opstarten wel beeld krijg maar hij komt dan niet in windows omdat ik Sata raid heb. Zodra ik dan weer naar de bios ga om dit te aan te zetten krijg ik na "save en exit" geen beeld meer.

Ga nu proberen met andere Bios versie.
Update.

Heb ondertussen alle drie de versies gehad die op de dfi site staan. Hij start in feite wel door nadat ik in de bios ben na een flah maar ik heb gewoon geen beeld meer. Ik krijg alleen beeld nadat ik de Jumper 5 seconde heb omgezet.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 01:24 ]

• tweakraiser

tweakraiser

Hey illy1,
Heb jij wel je 4-punts floppydisk stekkertje aangesloten?
Die aansluiting zit naast je bovenste pci-bus. Dus boven je videokaart.
M'n systeem hangt nu steeds op de detecting raid melding, dat terwijl ik geen raid heb :(
Lekker stabiel vind ik m'n moederbord niet te noemen :/
edit: illy1 voeg me anders ff toe aan msn

[ Voor 9% gewijzigd door tweakraiser op 26-12-2005 01:33 ]

Strava | Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
@ tweakraiser toegevoegd, ja heb die kabel ook aangesloten

Mjah denk dat er niets anders opzit dan terug te gaan naar de winkel, heb het product gekocht bij pcmegastore dus heb goede hoop aangezien ze goed staan aangeschreven.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 02:34 ]

• tweakraiser

tweakraiser

Ik heb inmiddels m'n DFI bordje ingeruild voor een Asus A8N SLI-SE, wat een verschil!
Ik draai nu lekker stabiel. Een medewerker in de Alternate vertelde me dat het kingston Hyper X geheugen wat ik heb idd.niet helemaal compitabel is met dit DFI bord. Nou ja als je voor stabiliteit gaat, ga je voor Asus IMOaE (and Experience).

Good luck illi1!
Hoop dat je inimiddels ook wat verder bent gekomen.

Strava | Webdesign

Pagina: 1