Gisteren heb ik bij iemand de computer nagekeken. Deze had een heel vreemd probleem en kwam er niet uit. Het is als volgt; wanneer je de computer aanzet gaat hij netjes door zijn POST heen. Hij vindt geen errors en hij gaat door naar het volgende scherm met een klein overzicht van je pc-configuratie. Dat is met de pci kaarten en het IRQ overzicht. Daarna moet hij dus de hdd opstarten waar Windows 2000 Pro opstaat. Dit doet hij dus niet. Hij start helemaal niet meer op, niet van floppy, hdd, cd-rom, helemaal niks. Hij zoekt niet eens naar de diskette of cdrom of harde schijf. Hoevaak je hem ook opnieuw opstart hij blijft altijd op hetzelfde punt hangen...
Ik heb al geprobeerd: BIOS resetten (zowel met batterij als met de jumper), alles losgekoppeld en eruit gehaald op het hoogst noodzakelijke na en pc nacht met batterij eruit van de stroom.
Maar hij doet niks na het ene punt. Volgens mij is het Moederbord kapot, maar omdat hij het eergister nog prima deed, ik helemaal geen doorgebrande onderdelen kon vinden en hij wel gewoon in de BIOS en door zijn POST heenkomt vind ik het maar heel vreemd
Het gaat om een AMD 700 Mhz met VIA KT133 chipset. Meer info weet ik zo niet uit het hoofd
Heeft iemand een idee of zijn jullie het eens met mijn conclusie?
Ik heb al geprobeerd: BIOS resetten (zowel met batterij als met de jumper), alles losgekoppeld en eruit gehaald op het hoogst noodzakelijke na en pc nacht met batterij eruit van de stroom.
Maar hij doet niks na het ene punt. Volgens mij is het Moederbord kapot, maar omdat hij het eergister nog prima deed, ik helemaal geen doorgebrande onderdelen kon vinden en hij wel gewoon in de BIOS en door zijn POST heenkomt vind ik het maar heel vreemd
Het gaat om een AMD 700 Mhz met VIA KT133 chipset. Meer info weet ik zo niet uit het hoofd
Heeft iemand een idee of zijn jullie het eens met mijn conclusie?
Being Braindead Kinda Makes You Thinkin'... | Specs1 - Specs2