Toon posts:

[XP] Chkdsk /f, formatteerprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mannen,

Ik ben nu bezig met de pc van mn broer,
asus p5GD1-VM
intel p4 3,0
512 ram
80 gig maxtor IDE

Ik wilde de hd formatten maar dat kon niet doordat er errors op de schijf zouden zitten, dus ik CHKDSK in cmd gedaan en daar kwam tvolgende uit
http://home.planet.nl/~haasn012/DSKCHK.JPG

vervolgens heb ik bij de reboot DSKCHK /f maar hij kon t niet fixen.
Ik heb ook allerlei virus en spyware scanners geprobeerd. Is er een manier om toch de HD te formatten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het ding wil formatteren waarom donder je de partitie er niet vanaf en maak je die opnieuw aan. Dan ben je gelijk van de fouten af :)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat wilde ik dus doen maar dat schijnt niet te kunnen omdat er fouten op zitten.. of kan dit wel? zo ja, hoe?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:00:
ja dat wilde ik dus doen maar dat schijnt niet te kunnen omdat er fouten op zitten.. of kan dit wel? zo ja, hoe?
Partition Magic does the trick :)

Daarmee kan je em geheid wegmieteren :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:51:
Ik wilde de hd formatten maar dat kon niet doordat er errors op de schijf zouden zitten
Wat voor fouten gaf format aan dan? En welke format? Ik bedoel, ik neem aan dat je niet op een draaiende windows "format c:" hebt gebrobeert te doen, toch? Dat gaat natuurlijk niet werken, als windows ook op C: staat.

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - Meer ads!

Verwijderd

Topicstarter
nee tuurlijk niet, maar ik probeerde van de cd te booten en dan de partitie waar de XP op staat te formatten (om vervolgens de nwe XP drop te zetten). maar dit ging niet door fouten op de schijf, de fouten staat volgens mij Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasn012/DSKCHK.JPG hier.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Eigenlijk snap ik je probleem niet helemaal :)
Als je nu op kan starten van de CD, dan kies je gewoon voor install Windows XP, en dan kan je op een gegeven moment kiezen waar je XP (welke partitie)wilt installeren. Gooi de bewuste partitie weg en maak een nieuwe aan. Kind kan de was doen. ;)

Volgens mij start je helemaal niet vanaf CD, want hoe kan je dan anders in "C:\Documents and Settings" zitten en van daaruit chkdsk of format doen :?

[ Voor 24% gewijzigd door Br@m op 25-12-2005 15:19 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik dus geprobeerd, maar als ik dan aangeef deze partitie te verwijderen gaan we dus formatten en dan zegt ie dat ie niet verder kan gaan omdat er fouten op de schijf staan..

Verwijderd

Ik zal die harddisk eerst testen met MaxBlast en als hij daar niet door heen komt hem mooi weggooien of RMA sturen. Hier krijg je doorgaans alleen maar problemen mee.

[edit]
Je moet trouwens powermax hebben:

http://www.maxtor.com/por...orage/DiamondMax%20Family

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ga maxblast proberen,

heb net ook nog ns van cd geboot en nadat ie hardware checked krijg ik zon 7x000000B error waarbij de DSKCHK /f word geadviseerd. Die ziet ook errors maar kan ze niet verwijderen, die errors staan ook op t plaatje..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:24:
Ik zal die harddisk eerst testen met MaxBlast en als hij daar niet door heen komt hem mooi weggooien of RMA sturen. Hier krijg je doorgaans alleen maar problemen mee.

[edit]
Je moet trouwens powermax hebben:

http://www.maxtor.com/por...orage/DiamondMax%20Family
met powermax ga je een diskette maken.. wil ik dat? (ik heb niet eens een floppy drive)..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CD versie gebruiken.

PS: zou je dan niet een keer [press Y] doen?
Stuk is het toch al, chkdsk /f op een C: kun je niet met een draaiende installatie goed laten lopen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:45:
CD versie gebruiken.

PS: zou je dan niet een keer [press Y] doen?
Stuk is het toch al, chkdsk /f op een C: kun je niet met een draaiende installatie goed laten lopen.
wat is een press Y, stuk valt nog wel mee, ik zit nu vanaf de XP op de schijf te typen. maar een nwe drop zetten mag niet..

ook vreemd ging net nog ns proberen, en nu detecteerde hij geeneeens harde schijven, heel vreemd, volgens mij is dat iets emt mn mobo dat een vreemde PCI IDE connector heeft ofzo..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lees je eigen screenshot nog eens goed?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

'press Y' zit tussen de 'press T' en 'press U' :P

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:07:
nee tuurlijk niet, maar ik probeerde van de cd te booten en dan de partitie waar de XP op staat te formatten (om vervolgens de nwe XP drop te zetten). maar dit ging niet door fouten op de schijf, de fouten staat volgens mij [afbeelding] hier.
Ja, die screenshot heb ik gezien, maar ik vroeg me af wat voor foutmelding de format gaf, niet de chkdsk (of dskchk, zoals jij die noemt ;)).

Maar weet je zeker dat je de partitie eerst verwijderd hebt tijdens de windows installatie? Zoals ik het nu lees heb je hem alleen willen formatteren. Probeer eerst eens met D (geloof ik) de partitie te verwijderen, dan me C een nieuwe maken en die formatteren.

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - Meer ads!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:51:
Mannen,

Ik ben nu bezig met de pc van mn broer,
asus p5GD1-VM
intel p4 3,0
512 ram
80 gig maxtor IDE

Ik wilde de hd formatten maar dat kon niet doordat er errors op de schijf zouden zitten, dus ik CHKDSK in cmd gedaan en daar kwam tvolgende uit
http://home.planet.nl/~haasn012/DSKCHK.JPG

vervolgens heb ik bij de reboot DSKCHK /f maar hij kon t niet fixen.
Ik heb ook allerlei virus en spyware scanners geprobeerd. Is er een manier om toch de HD te formatten?
Die fout is niet ernstig. Die heb ik al zo vaak gezien bij NTFS partities.

Het is even slim om een bootable CD te maken van Killdisk (ISO vrij downloadbaar. legaal) en dan de schijf te zerofillen. Dan zou het moeten lukken.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle hulp het is gelukt :7

• Gé Brander
  • Laatst online: 17-03 19:10

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:55:
bedankt voor alle hulp het is gelukt :7
Ok, en wat heb je gedaan om het op te lossen? Makkelijk voor anderen die later ook zo een probleem hebben en via de search het op proberen te lossen. ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Room42
  • Niet online
Precies, het internet staat werkelijk borden vol met tips die je zou kunnen proberen. Maar echt veel te vaak staat er niet bij of het nou ook werkt of niet. Vul dat dus nog even aan alsjeblieft.

Verwijderd

hij heeft press Y gedrukt ipv press N gok ik zo :)

Verwijderd

Hij heeft zijn schijfje gezerofilled :Y)

Het is wel zo beleeft om even te melden wat je nu precies hebt gedaan zodat toekomstige bezoekers met hetzelfde probleem een oplossing lezen voor 'hun' probleem.

Wat zeker helpt en wat eigenlijk alle partitieproblemen oplost is een keiharde zero-fill.
Download de freeware ISO van Active's Killdisk en gaan met die hap.

Vaak wordt de effectiviteit van zero-filling onderschat. Hoe dik een virus ook mag zijn of hoe corrupt een filesysteem ook is. Het helemaal leeghalen van je schijf laat je opnieuw beginnen met een harddisk die af fabriek is.
Pagina: 1