Toon posts:

Sasser a.k.a LSA Shell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus last van de sasser worm a.k.a LSA shell. 8)7 Mijn virusscanner pakt hem dus niet (kaspersky) maar ik merkte omdat zonealarm begon te mekkeren dat "LSA Shell (export version)" toegang probeerde te krijgen tot het proces van zonealarm, waarbij ik gelukkig op [Deny] kan drukken.

Als ik dan bij program control van zonealarm [kill] kies voor LSA Shell krijg ik de standaard foutmelding van "uw pc word over 60 seconden afgesloten". Ik heb al een Sasser removal tool geprobeert, maar zonder succes... :/

Iemand die nog een oplossing weet? :z

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:26
Via het command prompt "shutdown -a" uitvoerden.
En probeer het via een online virusscanner(housecall) je pc eens te scannen.

[ Voor 15% gewijzigd door The_Greater op 25-12-2005 14:40 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 23:25
gebruik deze prog om het te verwijderen
STINGER
http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stng259.exe

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Heb je de Microsoft Malicious Software Removal tool al eens geprobeerd? Krijg je maandelijks via Automatische Updates aangeleverd :)

We are shaping the future

Verwijderd

Alex schreef op zondag 25 december 2005 @ 21:15:
Heb je de Microsoft Malicious Software Removal tool al eens geprobeerd? Krijg je maandelijks via Automatische Updates aangeleverd :)
HEHE, nu is het wachten op de vraag 'Automatische updates?'

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Er word ook gesproken over dit probleem in de Windows Operating Systems - FAQ:)
Heb je die ook al doorgenomen?

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 26-12-2005 12:53 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 vraagt zich af hoeveel moeite je tegenwoordig wel moet doen om een worm van anderhalf jaar oud nu nog op je systeem te krijgen...

Dan moet je toch serieus
1) geen updates hebben geinstalleerd sinds mei 2004 ofzo
2) geen firewall actief hebben
3) open en bloot met bestandsdeling aan op internet hangen
4) nog nooit je virudsscanner geupdate hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door alt-92 op 25-12-2005 21:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Hehe, idd, zo oud worden die wormen meestal niet, kijk maar naar Blaster, heeft nu niemand meer last van...

We are shaping the future

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-01 20:17
De vraag is niet hoelang het virus al in omloop is maar hoe hij er vanaf komt!

De tips kun je opvolgen om in de toekomst je beter te beschermen. Heb je al geprobeerd Windows in veilige modus te starten zonder netwerkmogelijkheden (zonder Systeemherstel). En dan alle vage processen te stoppen en Kaspersky nogmaals te laten lopen (en mischien een andere anti-virus programma zoals NOD32).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

usgaap1976 schreef op zondag 25 december 2005 @ 21:35:
Standaard methodes volgen die al anderhalf jaar bekend zijn?

offline (geen netwerk link) houden, cleanen met een uptodate scanner, offline de patch installeren, firewall aan en dan de rest weer updaten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-01 20:17
Je hebt gelijk, hij is beter af met jouw tips.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

offtopic:
Inderdaad, ik vind het redelijk stupide eigenlijk dat je geïnfecteerd wordt door een worm waar al meer als anderhalf jaar een patch voor is. ;)

Maar goed, ik ben hier om te helpen, niet te oordelen, dus ik wijs je nog even op de honderden threads die er hier op GoT al voorbij zijn gekomen over dit onderwerp zijn langs gekomen, alsmede Google's zoekresultaaten. Dus update je bak even, voer een volledige scan uit (zorg er ook voor dat je AV up-to-date is qua definities) en dat moet het probleem oplossen. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd.... geen resultaat =(
Alex schreef op zondag 25 december 2005 @ 21:15:
Geen infecties volgens dat ding
Idem dito :+
BackSlash32 schreef op zondag 25 december 2005 @ 21:25:
/me vraagt zich af hoeveel moeite je tegenwoordig wel moet doen om een worm van anderhalf jaar oud nu nog op je systeem te krijgen...

Dan moet je toch serieus
1) geen updates hebben geinstalleerd sinds mei 2004 ofzo
2) geen firewall actief hebben
3) open en bloot met bestandsdeling aan op internet hangen
4) nog nooit je virudsscanner geupdate hebben.
Updates doe ik regelmatig.... Firewall, check. Bestandsdeling heb ik uit staan. Anti Virus update gaat automatisch.
usgaap1976 schreef op zondag 25 december 2005 @ 21:35:

De tips kun je opvolgen om in de toekomst je beter te beschermen. Heb je al geprobeerd Windows in veilige modus te starten zonder netwerkmogelijkheden (zonder Systeemherstel). En dan alle vage processen te stoppen en Kaspersky nogmaals te laten lopen (en mischien een andere anti-virus programma zoals NOD32).
Been there... Done that :/

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Kan mischien ook zijn dat je iets van een vitaal onderdeel van je computer afsluit waardoor je dat bericht krijg?
Ik heb dat nm ook wel eens voor elkaar gekregen. Dacht iets met svchost.exe afsluiten.

Don't worry people, i`m a professional idiot

Verwijderd

Topicstarter
Svchost.exe draait bij mij gewoon... Maar als ik dus ook in zonealarm [kill] aangeef voor LSA Shell krijg ik de melding van "Uw pc word in xx seconden afgesloten" :/

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-01 10:42
start > uitvoeren > shutdown -a

en svc is geen virus btw :)

Icons are overrated

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-12-2025
AVG Antivirus is ook een aanrader... *knip*

[ Voor 59% gewijzigd door pasta op 27-12-2005 14:59 . Reden: Dat kwam nogal warez-ig tot mij over, legale zaken kan je ook net zo goed op het forum posten ;) ]

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:21
Uninstall Zone Alarm ?
Sorry hoor, maar ik begin te geloven dat je helemaal geen Sasser op je systeem hebt.
Ikzelf heb de vaagste dingen met Zone Alarm meegemaakt.
Dat ding blokte bij mij cookies toen ik de popup killer functie aangezet had. (Cookie blocking stond UIT).
Ook vage logs, programma's die naar ip addressen connecten waar ze geen reet mee te maken hadden, maar een pogramma een paar regels verder wel met dat address..
Vage dingen allemaal.

Kben hier niet om ZA(P) af te kraken ofzo, maar als 3 virus(worm)verwijderaars die zogenaamde Sasser van je niet eens zien, denk ik toch echt dat er iets anders aan de hand is.

[ Voor 3% gewijzigd door sjhgvr op 26-12-2005 21:23 ]

oisd.nl

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:05:
Svchost.exe draait bij mij gewoon... Maar als ik dus ook in zonealarm [kill] aangeef voor LSA Shell krijg ik de melding van "Uw pc word in xx seconden afgesloten" :/
Dus als ik het goed begrijp sluit jij zelf de LSA Shell of tewel lsass.exe/svchost.exe
Ik vind het niet gek dat als jij een systeem-kritieke service afsluit hij dan wil gaan herstarten....

Don't worry people, i`m a professional idiot

Pagina: 1