[bluetooth] Motorola v360 ziet PC niet en andersom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tresjertje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-03-2013
Howdy

Ik heb net een Motorola V360 en een bluetooth dongle (Canyon CN-BTU1) onder de boom gevonden :) Ik heb het dongeltje en de software geïnstalleerd en ook de telefoon juist ingesteld.

Dongle werkt ok, drivers (lijken) ok, telefoon staat juist ingesteld (zijn maar enkele mogelijkheden) en op "vind mij", maar toch ziet de telefoon de PC niet en de PC de telefoon niet, terwijl de telefoon vrijwel tegen de Dongle aanligt.
Daarop de Motorola online help ff geraadpleegd en daarin stond iets over een widcomm driver v1.4.2 of hoger die je erbij nodig zou hebben. Die ook geritseld en geinstalled (v1.4.2 build 10) maar afgezien van een berg bluetooth icoontjes in de systemtray doen zowel de PC als het lulijzer niets met elkaar.

Zowel de online help van Motorola en Canyon helpen mij geen meter verder, alsook de GOT search niet dus vraag ik bij deze de experts :+ :+ :+ :+ :+
Ik heb overigens al meerdere instellingen van het interfaceprogje "blue Soleil" dat met de dongle meegeleverd is geprobeerd, maar geen suc6

Grtz

Tresjertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 09:04

Mad_Demon

de dokter

"Vind mij" en daarna in het XP-bluetoothscherm "apparaten in bereik bekijken" werken niet?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tresjertje
Nee zowel het (laten) vinden met de PC als met de telefoon werken beiden niet.
Ik heb gisteren nog ff lopen pielen om hem te verbinden met een nokia 6230i met bluetooth, maar ook die zien elkaar niet op een afstand van 10 cm.
Ik ga zo maar eens terug naar de Vodafonewinkel en kijken of die wat weten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tresjertje
en ja hoor, na veel zoeken en pielen kwam de aap uit de mouw; het kl#reding ondersteunt alleen bluetooth headsetjes en geen enkel ander type apparaat.
Het is dus wel bluetooth, maar ook weer niet :( :( :( :( :( :( :( :(
Het leuke is dat alle goedkopere toestellen wel volledig bluetooth hebben, volgende toestel wordt dus geen dure.
Ik heb al een klacht naar Vodafone/Motorola en wacht wel af wat daar uit komt als verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Denk dat het probleem echt bij jou ligt hoor, ik had de verbinding in no-time werkend op m'n pc en PDA :{

Waar heb je de informatie over een "uitgeklede" versie vandaan?

[ Voor 27% gewijzigd door Mad_Demon op 27-12-2005 23:32 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tresjertje
van de heren verkopers.
Ik heb de bluetoothfunctie in twee filialen geprobeerd met verschillende andere toestellen (Nokia en Ericsson), en ook met meerdere v360 exemplaren, maar geen van allen kreeg onderling verbinding.
De andere modellen zagen (af en toe) een motorola voorbijkomen, maar konden er verder ook nix mee.
Het enige dat werkte was een bluetooth headsetje, dat werdt meteen gezien en verklaart m.i. ook waarom er alleen "handsfree" in het bluetooth optiescherm staat.
Met de functie "zoeken naar apparaten" is verder niets zinnigs te beginnen
Als het dus al wel zou werken werkt het zeker niet probleemloos.......
Hoe hem jij hem dan eigenlijk wel werkend gekregen?????

[ Voor 7% gewijzigd door Tresjertje op 28-12-2005 14:28 ]

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

BT aanzetten>"Vind mij">ander device laten zoeken>verbinding maken

Misschien is het een firmware functie. De Motorola V1050 bijvoorbeeld heeft de hardware voor BT helemaal aan boord, maar het is gewoon uitgeschakeld in de firmware.

Ga naar: Instellingen>Telefoonstatus>Meer info
En post je Flex Versie en Software-versie

Mijn gegevens:
Flex: SE6578AXXD80A9
Software: R4513_G_08.B7.56R_A

[ Voor 5% gewijzigd door Mad_Demon op 02-01-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tresjertje
Met verbinding maken doe íe dus helemaal nix, hij zoekt wel, maar vind geen andere apparaten die wel ingeschakeld zijn. Alleen een bt headsetje wordt gezien.
Dit hadden meerdere V360 exemplaren dus ook.

Mijn gegevens:

FLEX: se6578axxd80a9
SOFTWARE: r4513_g_08.b7.56r_a

ziet er echt hetzelfde uit als jouw toestel volgens mij........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Hm, dat is inderdaad vreemd. Dit toestel lijkt 90% op de V525. Zoek in die topics, want er is genoeg over te vinden en langsgekomen.

Voorbeeldje: [rml]CT in "Het Grote Motorola V500/V525 Topic [ X]"[/rml]

[ Voor 4% gewijzigd door Mad_Demon op 02-01-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tresjertje
Nieuws van het Vodafone front, n.a.v. mailtje/klacht omtrent dit probleem

Geachte heer XXXXX,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij adviseren u de site van Motorola te raadplegen . Bij de omschrijving
van de eigenschappen van het toestel word namelijk geen Bluetooth
vermeld.

Met vriendelijke groet,

Vodafone E-mailklantenservice

Original Message Follows:, enz, enz, enz

Het leuke is dat op het begeleidend kaartje in de Vodafone winkel en bij navraag aan de verkopers WEL DEGELIJK bluetoooth wordt vermeldt.
Ik voorzie een "kastje/muurverhaal" met een licht ontevreden klant als resultaat..........

Tresjertje
Pagina: 1