WoL via internet (TCP) door router mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Ik heb een PC staan waar ik enkel in het weekend bij ben. Ik laat hem nu doordeweeks aanstaan voor RDP verbindingen, maar dat is niet echt efficient; dus ik dacht dat WoL misschien een betere optie zou zijn.

Maar: die PC hangt niet aan hetzelfde netwerk als waar ik door de weeks zit. De WoL-PC hangt aan een klein thuisnetwerkje dat internet heeft via een E-tech ADSL multipc modem router. Nu vroeg ik me dus af of deze PC in die situatie WoLbaar is vanaf een andere PC (niet in dit LAN), aangezien WoL met mac-adressen werkt vroeg ik me dus af of dit wel kan.

Weet iemand of (en zo ja hoe) ik mijn WoL aan de praat kan krijgen?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:20
WoL gaat niet werken, omdat het op Ethernet niveau werkt.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Dit is wel mogelijk maar je router moet het mac adres van je pc weten anders gaat het niet werken.
zoek hier op got maar even naar wat topics over het hoe en wat

[ Voor 25% gewijzigd door lamko op 25-12-2005 16:17 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Een WOL verzoek wordt aan een MAC gestuurd, niet aan een IP.

Op internet kun je niet zaken aan een MAC versturen. Met andere woorden, dit gaat niet werken.

• lamko
Zoals ik het begrepen heb word het "magic packet" wat ze bij wol gebruiken gewoon over ip verstuurd.
je zorgt dat het mac adres van jouw pc bekend is in je router en klaar is kees

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Hmm, een MAC-adres bekend maken in je router. Hoe pak je in vredesnaam zoiets aan?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

pelleke schreef op zondag 25 december 2005 @ 17:55:
Hmm, een MAC-adres bekend maken in je router. Hoe pak je in vredesnaam zoiets aan?
z'n bijbehorende ip adres pingen vanaf de router of een systeem achter de router ;)

maaruh: verder over de vraag van de TS: het gaat niet lukken. Een magic packet om je systeem te wollen is een ethernet frame met een specifieke inhoud. Aangezien je router alleen IP verkeer zal forwarden, zal het ethernet frame nooit uit z'n LAN kunnen reizen.

Een oplossing zou kunnen zijn dat je via RDP of ssh inlogt op een machine op het zelfde lan als de doelcomputer, en vanaf hier een magic packet versturen. (Volgens mij zijn er ook linksyssen met openwrt firmwares die een magic packet kunnen versturen, dus je zou vanaf internet op je linksys router kunnen inloggen, en vanaf hier het packet versturen)

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 25-12-2005 19:02 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• lamko
Met dat mac adres bedoel ik eigenlijk de arp cache daar staan alle mac adressen in.
En het is wel degelijk mogelijk maar iedereen was zkr te lui om de search even te gebruiken. en deze link

[ Voor 16% gewijzigd door lamko op 25-12-2005 22:04 ]

Pagina: 1