Ik ben momenteel bezig met een Javascript game.
Alle collision e.d. zit er al in, en eigenlijk werkt ook alles wel.
Het spel is een soort Mario, en het scherm moet dus meescrollen met waar je speler is.
Momenteel ziet mn main loop (eigenlijk gewoon een timer met interval 25ms) er ongeveer zo uit:
*pseudo code*
De Update functie calculeert de nieuwe X en Y coordinaten,
De Draw functie update vervolgens je div style.
en ScrollContainer update de div style van de container.
Helaas zie ik nu tijdens het lopen mijn mannetje een beetje achterlopen en terugschieten telkens (maar 1 pixel per keer ofzo, maar toch). Als ik de Draw en ScrollContainer omdraai krijg ik het omgekeerde: dan lagt de container
Nu vroeg ik me af of er iets was dat ik bijvoorbeeld de browser vertel om niks te updaten, dan de styles aan te passen, en als ik overal mee klaar ben pas alle posities te updaten ?
Het hoeft alleen maar in IE te werken (is ergens in ge-embed)...
Alvast bedankt,
TB
Alle collision e.d. zit er al in, en eigenlijk werkt ook alles wel.
Het spel is een soort Mario, en het scherm moet dus meescrollen met waar je speler is.
Momenteel ziet mn main loop (eigenlijk gewoon een timer met interval 25ms) er ongeveer zo uit:
*pseudo code*
code:
1
2
3
| For all objects, Update ScrollContainer For all objects, Draw |
De Update functie calculeert de nieuwe X en Y coordinaten,
De Draw functie update vervolgens je div style.
en ScrollContainer update de div style van de container.
Helaas zie ik nu tijdens het lopen mijn mannetje een beetje achterlopen en terugschieten telkens (maar 1 pixel per keer ofzo, maar toch). Als ik de Draw en ScrollContainer omdraai krijg ik het omgekeerde: dan lagt de container
Nu vroeg ik me af of er iets was dat ik bijvoorbeeld de browser vertel om niks te updaten, dan de styles aan te passen, en als ik overal mee klaar ben pas alle posities te updaten ?
Het hoeft alleen maar in IE te werken (is ergens in ge-embed)...
Alvast bedankt,
TB
[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]