Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Inverters El-Wire piepen

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TRiXeS
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb laatst een tweetal inverters voor El-wire en uiteraard El-wire gekocht. Nou probeer ik te streven naar een kast die heel weinig geluid maakt. Alleen beide inverters piepen allebei behoorlijk, en dan vooral hele hoge tonen.

Ik heb al gezocht op GoT, ik had wel een topic gevonden, maar imho was er geen duidelijk bruikbare oplossing. Hebben jullie enkele suggesties wat ik kan doen om te zorgen dat het piepen sterk verminderd.

PS: Ik vind het vreemd dat juist de inverters van de El-wire (aka neon string) wel geluid maken en die van men CCFL's weer niet.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
ik weet niet of er spoelen op zitten maar als die eropzitten dan zou het geloud daarvandaan kunnen komen. Een drupje lijm op de spoelen zou het piepen dan moeten verhelpen

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• TRiXeS
  • Niet online
Exphy schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:18:
ik weet niet of er spoelen op zitten maar als die eropzitten dan zou het geloud daarvandaan kunnen komen. Een drupje lijm op de spoelen zou het piepen dan moeten verhelpen
Wat voor lijm kan daarvoor het beste voor gebruiken? Ik heb op dit moment de mogelijkheid om hotglue te gebruiken :P

edit:
Oh, sorry. Ik had helemaal niet op "glowwire" gezocht. Al die verschillende benamingen ook :P

[ Voor 36% gewijzigd door TRiXeS op 25-12-2005 22:14 ]

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
ik denk dat het met hotglue wel werkt, zolang het maar niet geleidt.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• TRiXeS
  • Niet online
Flapietoetoe schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:49:
ik denk dat het met hotglue wel werkt, zolang het maar niet geleidt.
Hoe zit het met de hoeveelheid. Gewoon aan de randjes wat hotglue of echt overal op die spoel wat lijm? (Ben een beetje voorzichtig, omdat ik geen reserve inverter heb) Dat ding wordt dan wel iets warmer...

edit: heb nu die spoel overgoten met hotglue, het is nu ietsjes minder, maar weinig.

[ Voor 13% gewijzigd door TRiXeS op 25-12-2005 16:30 ]

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
hier staat niets

[ Voor 82% gewijzigd door Exphy op 25-12-2005 16:56 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• _Jeffrey_
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Triac's kunnen ook brommen, dus MOSFET's zouden best kunnen piepen denk ik :)

Je zou ook eens hot-glue op de MOSFET's kunnen gieten. Zorg wel dat je de koeling van de MOSFET's niet tegenhoud.

En heb je bij het 'ingieten' van de spoeltjes wel gezorgd dat het lijm echt tussen de windingen wat de spoel komt? Een koepel van lijm zal weinig helpen tegen piepen.

[ Voor 6% gewijzigd door _Jeffrey_ op 25-12-2005 19:31 ]

• TRiXeS
  • Niet online
_Jeffrey_ schreef op zondag 25 december 2005 @ 19:29:
Triac's kunnen ook brommen, dus MOSFET's zouden best kunnen piepen denk ik :)

Je zou ook eens hot-glue op de MOSFET's kunnen gieten. Zorg wel dat je de koeling van de MOSFET's niet tegenhoud.
Mosfet's, dat is dat ding met dat gaatje erin?
_Jeffrey_ schreef op zondag 25 december 2005 @ 19:29:
En heb je bij het 'ingieten' van de spoeltjes wel gezorgd dat het lijm echt tussen de windingen wat de spoel komt? Een koepel van lijm zal weinig helpen tegen piepen.
Oh, ik had dus een koepel van lijm. Moet ik dan het gele isolatiemiddel eraf halen en dan lijm erop doen?

• _Jeffrey_
  • Niet online
TRiXeS schreef op zondag 25 december 2005 @ 19:47:
[...]

Mosfet's, dat is dat ding met dat gaatje erin?
Dat zou goed kunnen. 't is een zwart blokje, waar waarschijnlijk een stukje metaal uitsteekt.
Oh, ik had dus een koepel van lijm. Moet ik dan het gele isolatiemiddel eraf halen en dan lijm erop doen?
Geel isolatiemiddel? Zit er al een soort lijm op ofzo?
Je zou het voorzichtig er af kunnen halen. En druk dat de hot-glue goed tegen de windingen aan met een wattenstaafje o.i.d.

• TRiXeS
  • Niet online
_Jeffrey_ schreef op zondag 25 december 2005 @ 20:16:
Geel isolatiemiddel? Zit er al een soort lijm op ofzo?
Je zou het voorzichtig er af kunnen halen. En druk dat de hot-glue goed tegen de windingen aan met een wattenstaafje o.i.d.
Dit is de foto van de inverter:
Afbeeldingslocatie: http://img285.imageshack.us/img285/4899/82qv1.jpg
(niet zelf gemaakt)

• _Jeffrey_
  • Niet online
't ziet er uit als tape wat strak om de windingen getrokken is. Je kan proberen om het heel voorzichtig weg te snijden. Waarschijnlijk kan je het niet helemaal weg trekken omdat het deels klem zit tussen de de lamellen.

De mosfet is dat zwarte blokje tussen het trafotje en de condendator (dat groene blokje) in, maar ik zou eerst de trafo goed ingieten met hot-glue.

• TRiXeS
  • Niet online
_Jeffrey_ schreef op zondag 25 december 2005 @ 21:20:
't ziet er uit als tape wat strak om de windingen getrokken is. Je kan proberen om het heel voorzichtig weg te snijden. Waarschijnlijk kan je het niet helemaal weg trekken omdat het deels klem zit tussen de de lamellen.

De mosfet is dat zwarte blokje tussen het trafotje en de condendator (dat groene blokje) in, maar ik zou eerst de trafo goed ingieten met hot-glue.
Helaas, haalt beide barweinig uit. Het geluid is nu wel hoger geworden.

• _Jeffrey_
  • Niet online
Heb je toevallig haarlak thuis staan? Anders ff bij de spulletjes van je zus of moeder kijken.
Je kan proberen om dat in die trafo te spuiten (op de windingen). Je moet het wel eerst een tijd laten drogen.

Niet vergeten de lijm eerst te verwijderen ;)

• TRiXeS
  • Niet online
_Jeffrey_ schreef op maandag 26 december 2005 @ 01:28:
Heb je toevallig haarlak thuis staan? Anders ff bij de spulletjes van je zus of moeder kijken.
Je kan proberen om dat in die trafo te spuiten (op de windingen). Je moet het wel eerst een tijd laten drogen.

Niet vergeten de lijm eerst te verwijderen ;)
Hm.. dat zou ik wel eens kunnen testen. Ik ga nu mijn schoonheidsslaapje houden (al 2 nachten achter elkaar om 4 uur naar bed :P), ik test het morgen.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

ik had ook het zelfde probleem, (haar)lak werkte ook niet, hij ging er zelfs van kapot, bovendien waren de inverters die ik had al in hars gegoten....

Ik had toen andere strings gekocht van een ander merk, hoewel de inverters hetzelfde waren aan de buitenkant maakten deze wel beduidend minder lawaai, maar nog steeds wel een beetje...

www.nintendocasemods.com

• pcnerd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04-2022

pcnerd

Jump!

hmm, probeer is te luisteren naar wat er echt piept, is het de mosfet, of de spoel oid, als het de mosfet is zou ik is proberen om er een koellichaampje aan te schroeven.

Take a parachute, and jump!

Pagina: 1