Toshiba adapter te herstellen?

Pagina: 1
Acties:

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:11
Oi,

Ik heb een laptop Toshiba Tecra M1 en de laatste tijd doet mijn adapter het niet goed meer. Meestal doet hij het niet maar als ik wat schud of een tik geef op de adapter, dan geeft hij terug contact.

Het ligt wss aan een slecht contact dus had ik de intentie om de adapter open te halen. Helaas zijn er geen schroeven te bekennen en ondanks wat gepeuter met een schroevendraaier krijg ik het onding niet open. Heeft iemand ervaring met het repareren van adapters?

Waar kan ik ergens tweedehands zo'n adapter op de kop tikken?
De output van de adapters is 15V/5A mocht het iemand interesseren.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:39

SA007

Moderator Tweaking
Sommige adapters zijn idd dichtgelijmd, en bijna niet zonder 'm te vernielen te openen (en dan bedoel ik niet het plastic omhulsel, die blijft zoiezo niet heel)

Als er onder stickers/plakkers/etc echt geen schroeven zitten, zou ik aanraden om een fijn (ijzer) zaagje te pakken om de randen door te zagen, das volgens mij de beste manier om een gelijmde adapter zo netjes mogelijk open te krijgen.

En over het algemeen zijn dit soort dingen een simpele draadbreuk of gare soldeerverbinding, beide vrij simpel op te lossen.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:11
Met wat prullen met een ijzerzaagje heb ik het inderdaad opengekregen. Er was een draad van een spoeltje doorgebroken en met wat soldeerwerk is het nu opgelost. Bespaart mij toch 50 euro :)
Bedankt voor de tip SA007

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB