Goedemiddag samen.
Ik heb sinds 4 weken een groot probleem.Mijn pc reboot steeds bij de raarste bezigheden , kan niet zeggen wanneer het nou misgaat , maar dat het een keer misgaat is zeker.
Meestal is het zo als hij minuut of 15 aan is en ik ga wat met winrar uitpakken , blijft hij hangen en reboot hij spontaan.Spellen heb ik het ook bij , voorbeeld Panzers phase one.45 minuten bezig en het beeld blijft hangen , kan alleen nog maar resetten.
Zodra hij terug is in windows zegt windows "Systeem van ernstige fout hersteld"
Hij geeft geen meldingen met de mooie kleur blauw erbij
Mijn hardware:
Moederbord - DFI nf4 - ultra-D SLI
Processor - AMD64 3800
Geheugen - Gskill F1-3200PHU2-2GBZX (2-3-2-5) Dual channel kit
VGA - Leadtek winfast 7800GT TDH myVivo
HDD'S - Raptor 36.9gb Sata , Hitachi 250gb IDE , WD 160gb IDE
Cd/dvd brander - Lite-on cd brander , NEC dvd brander 3550
Floppy - Samsung
CPU koeler - Zalman 7000B CU LED
Voeding - Enermax noisetaker 470 watt
Behuizing - Thermaltake xaser3
Software - Windows XP SP2
Hierboven zijn mijn specificaties , ik heb alle onderdelen in mijn 2e computer gehad.
2e computer is alleen voor te internetten en eigenlijk niet voor mij bestemd.
2e computer:
Moederbord - Asrock 939 uli
Processor - AMD64 3000
VGA - ATI HIS X300 SE
Geheugen - 2x256mb kingston dual kit.
Voeding - Coolermaster 450watt
HDD - Hitachi 80gb
DVD rom - Lite-on
Cpu koeler - Zalman 7000B CU
Vele onderdelen zoals cpu , geheugen , vga , voeding heb ik omgewisseld en in mijn computer doet hij dat nog steeds , na een tijdje rebootten.
- Heb mij Gskill geheugen getest met Memtest en er zijn geen errors gevonden.(10 uur memtest)
- Mijn CPU(3800) heb ik 6 uur lang aan een stresstest geproeft (6 uur) en had geen reboots.Temperatuur was in orde cpu niet warmer als 51 graden.Programma heet Prime95
- Voeding Enermax de waardes scherp in de gaten gehouden , maar deze geeft geen kick.ook getest met een dumeter.
- HDD'S getest met de programma's wat op de homepage van de fabrikant staat en ze zijn allemaal in orde.
Softwarematig heb ik dit al geprobeerd:
- Al 10 keer windows clean install gedaan , zoveel dat ik er van kan dromen s'nachts.
- 1 voor 1 de drivers verwijderd en gekeken of daar het probleem lag.De drivers zijn Nforce en Nvidia display drivers.
- Heb ook al op kaal windows Panzers geinstalleerd en hij crasht toch.
- Bios update gedaan bij mijn Moederbord.
- Ik krijg geen blauw scherm te zien als deze reboot.
- Heb gekeken naar de logbestanden en daar komt te voorschijn nadat hij gecrasht is "Fault.dll" te staan.Heb me suf gezocht op internet wat dit te beteken heeft maar ik vind er niks over wat het te betekenen heeft en of dit het probleem is.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.Wel enkele kleine problemen maar niet zo hardnekkig.
Windows XP SP2 heeft voorheen goed gedraaid.
Probleem is hier gekomen nadat met dat hevig weer de stroom uitviel(laatst november) Het zal dan net toeval zijn.
Er is al een moederbord door gesneuveld , deze is teruggestuurd ivm garantie.Even later kwam ik er ook achter dat mijn oude geheugen stuk was.Op 2 verschillende moederborden errors ook afzonderlijk.(zie specificatie welke 2 moederborden) Dus nieuw geheugen gekocht , was ik al mee bezig
maar dit is dus in een stroomversnelling gekomen.Samen met het geheugen heb ik me toch een nieuw moederbord gehaald ivm andere kon wel eens wat tijd over heengaan.Maar de problemen zijn niet opgelost.
Ik weet niet meer wat het is en hoe het kan.Daarom probeer ik het hier eens te vragen , maar ik kan wel 1 ding zeggen het is moeilijk in woorden te formuleren.
Maar 1 ding moet ik er wel aan kwijt het is handig als je 2 computers hebt , maar moet het wel opgelost kunnen worden.
Ik dacht eerst aan de vga kaart , omdat die andere ATI erin gezet maar even later was dat ook bingo.
- CPU hij overleeft een stresstest met Prime95 voor 6 uurtjes lang.Dus deze sluit ik een beetje uit.
- Moederbord misschien
tussentijd had ik ook MSI maar daar heb ik gebruik gemaakt van de omruil garantie ivm zelfde probleem.
- Geheugen is in orde geen errors en heb contact gehad met dfi voordat ik gskill kocht of dit zou matchen.Ze adviseerden gskill zeker.
Ik wens iedereen fijne kerstdagen
Alvast bedankt.
voor de hulp.
Ik heb sinds 4 weken een groot probleem.Mijn pc reboot steeds bij de raarste bezigheden , kan niet zeggen wanneer het nou misgaat , maar dat het een keer misgaat is zeker.
Meestal is het zo als hij minuut of 15 aan is en ik ga wat met winrar uitpakken , blijft hij hangen en reboot hij spontaan.Spellen heb ik het ook bij , voorbeeld Panzers phase one.45 minuten bezig en het beeld blijft hangen , kan alleen nog maar resetten.
Zodra hij terug is in windows zegt windows "Systeem van ernstige fout hersteld"
Hij geeft geen meldingen met de mooie kleur blauw erbij
Mijn hardware:
Moederbord - DFI nf4 - ultra-D SLI
Processor - AMD64 3800
Geheugen - Gskill F1-3200PHU2-2GBZX (2-3-2-5) Dual channel kit
VGA - Leadtek winfast 7800GT TDH myVivo
HDD'S - Raptor 36.9gb Sata , Hitachi 250gb IDE , WD 160gb IDE
Cd/dvd brander - Lite-on cd brander , NEC dvd brander 3550
Floppy - Samsung
CPU koeler - Zalman 7000B CU LED
Voeding - Enermax noisetaker 470 watt
Behuizing - Thermaltake xaser3
Hierboven zijn mijn specificaties , ik heb alle onderdelen in mijn 2e computer gehad.
2e computer is alleen voor te internetten en eigenlijk niet voor mij bestemd.
2e computer:
Moederbord - Asrock 939 uli
Processor - AMD64 3000
VGA - ATI HIS X300 SE
Geheugen - 2x256mb kingston dual kit.
Voeding - Coolermaster 450watt
HDD - Hitachi 80gb
DVD rom - Lite-on
Cpu koeler - Zalman 7000B CU
Vele onderdelen zoals cpu , geheugen , vga , voeding heb ik omgewisseld en in mijn computer doet hij dat nog steeds , na een tijdje rebootten.
- Heb mij Gskill geheugen getest met Memtest en er zijn geen errors gevonden.(10 uur memtest)
- Mijn CPU(3800) heb ik 6 uur lang aan een stresstest geproeft (6 uur) en had geen reboots.Temperatuur was in orde cpu niet warmer als 51 graden.Programma heet Prime95
- Voeding Enermax de waardes scherp in de gaten gehouden , maar deze geeft geen kick.ook getest met een dumeter.
- HDD'S getest met de programma's wat op de homepage van de fabrikant staat en ze zijn allemaal in orde.
Softwarematig heb ik dit al geprobeerd:
- Al 10 keer windows clean install gedaan , zoveel dat ik er van kan dromen s'nachts.
- 1 voor 1 de drivers verwijderd en gekeken of daar het probleem lag.De drivers zijn Nforce en Nvidia display drivers.
- Heb ook al op kaal windows Panzers geinstalleerd en hij crasht toch.
- Bios update gedaan bij mijn Moederbord.
- Ik krijg geen blauw scherm te zien als deze reboot.
- Heb gekeken naar de logbestanden en daar komt te voorschijn nadat hij gecrasht is "Fault.dll" te staan.Heb me suf gezocht op internet wat dit te beteken heeft maar ik vind er niks over wat het te betekenen heeft en of dit het probleem is.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.Wel enkele kleine problemen maar niet zo hardnekkig.
Windows XP SP2 heeft voorheen goed gedraaid.
Probleem is hier gekomen nadat met dat hevig weer de stroom uitviel(laatst november) Het zal dan net toeval zijn.
Er is al een moederbord door gesneuveld , deze is teruggestuurd ivm garantie.Even later kwam ik er ook achter dat mijn oude geheugen stuk was.Op 2 verschillende moederborden errors ook afzonderlijk.(zie specificatie welke 2 moederborden) Dus nieuw geheugen gekocht , was ik al mee bezig
Ik weet niet meer wat het is en hoe het kan.Daarom probeer ik het hier eens te vragen , maar ik kan wel 1 ding zeggen het is moeilijk in woorden te formuleren.
Maar 1 ding moet ik er wel aan kwijt het is handig als je 2 computers hebt , maar moet het wel opgelost kunnen worden.
Ik dacht eerst aan de vga kaart , omdat die andere ATI erin gezet maar even later was dat ook bingo.
- CPU hij overleeft een stresstest met Prime95 voor 6 uurtjes lang.Dus deze sluit ik een beetje uit.
- Moederbord misschien
- Geheugen is in orde geen errors en heb contact gehad met dfi voordat ik gskill kocht of dit zou matchen.Ze adviseerden gskill zeker.
Ik wens iedereen fijne kerstdagen
Alvast bedankt.