Toon posts:

[XP] Map mijn muziek weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas mijn nieuwe pc geïnstalleerd en voor data en XP heb ik een aparte partitie. C:\ staat XP en op h:\ staat de rest van de data. Nu wilde ik de map Mijn Muziek overzetten van c:\ naar H:\ maar toen heb ik 'm geknipt/geplakt en daarna per ongeluk verwijderd [//Edit] met shift delete.

Weet iemand hoe ik deze map weer terug kan zetten (behalve systeem herstel) ? Ik heb namelijk een hotkey op mijn toetsenbord die naar deze map linkt en die zou ik kgraag blijven gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 13:20 ]

Verwijderd

Mischien overzie ik iets, maar windows maakt deze folder toch weer opnieuw aan na een reboot ?

Wil je ze voor altijd weg hebben dan kan je mydocs.dll "unloaden" met regsvr :

regsvr32 /u mydocs.dll

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:28
Als je de inhoud terug wilt halen heb je 'pech'. Mischien dat een undelete tooltje nog wat voor je kan doen.

Wil je echter alleen de 'Mijn Muziek' functionaliteit herstellen, dan kan dan heel simpel. Download TweakUI (kun je vinden op de Microsoft site). Daarmee kun je de locatie van je 'speciale' folders instellen. Doe dit voor je 'Mijn Muziek' folder (zie screenshot). Het zou dan weer moeten werken. Mocht het icoon nog ontbreken, dan kun je dat in het 'Repair' tablad fixen (onderste item van de lijst links).

Afbeeldingslocatie: http://www.hltools.com/files/got/tweakui.png

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Topicstarter
ShadowLord schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:38:
Als je de inhoud terug wilt halen heb je 'pech'. Mischien dat een undelete tooltje nog wat voor je kan doen.
Nee, nee. Ik heb net mijn nieuwe pc in elkaar geschroefd dus er stond nog niks in.
Wil je echter alleen de 'Mijn Muziek' functionaliteit herstellen, dan kan dan heel simpel. Download TweakUI (kun je vinden op de Microsoft site). Daarmee kun je de locatie van je 'speciale' folders instellen. Doe dit voor je 'Mijn Muziek' folder (zie screenshot). Het zou dan weer moeten werken. Mocht het icoon nog ontbreken, dan kun je dat in het 'Repair' tablad fixen (onderste item van de lijst links).
Is het hiermee ook mogelijk om de functie naar een andere map te laten wijzen? (bijvoorbeeld h:\muziek o.i.d.?)

Alvast bedankt allebei!

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:37:
[...]

Nee, nee. Ik heb net mijn nieuwe pc in elkaar geschroefd dus er stond nog niks in.

[...]

Is het hiermee ook mogelijk om de functie naar een andere map te laten wijzen? (bijvoorbeeld h:\muziek o.i.d.?)

Alvast bedankt allebei!
Probeert en gij zult zien! (positief bedoelt ;))

Mijn antwoord is dus: ja, je kan dat doen en nog veel meer.
Als je goed kijkt heeft die pull-down menu net het stukje overlapt dat moet laten zien dat dit wel kan.

p.s. ik heb hem laten verwijzen naar mijn file-server en dus als ik ooit een re-install moet doen dat ik gewoon mijn mapping aanpas en voila, al mijn muziekjes zijn er weer.