Toon posts:

Snelheid Beagle op NFS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dit weekend (is kerst toch nog ergens goed voor ;-) mijn computer opnieuw installeren en dan wil ik meteen een nieuwe kernel bakken en Beagle aan de praat krijgen. Nu zag ik op hun homepage dat NFS geen extended attributes ondersteunt en dat Beagle dan de sqlite backend gaat gebruiken waardoor het ontzettend traag wordt.

Ik mount mijn homedir met alle documenten enz (iig alles wat interessant is om te indexeren) via nfs dus nu vroeg ik me af of iemand er ervaring mee heeft hoe langzaam het dan precies wordt? De totale dir is iets van 2 GB en het is behoorlijk statisch.

• Pouwper
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
een nfs mount over 100mbit is in weze het zelfde als een harde schijf met een snelheid van 10MB/s, t kan dus wat sluggisher aanvoelen maar je kunt er prima op werken. En 2 GB is natuurlijk bijna niets, met een beetje ram kun je daar het grootste deel al van cachen.

Ik zit er zelf ook zwaar over te denken om alleen nog maar het root filesystem locaal te houden en de rest over nfs van een redundant filesserver te gooien (bijvoorkeur gigabit)

[ Voor 13% gewijzigd door Pouwper op 25-12-2005 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, maar je mist 't punt :) Beagle gebruikt de extended attributes van het file system om "dingen" op te slaan. NFS heeft geen extended attributes dus dan moet de sqlite-backend gebruikt worden en die is nogal langzaam, zeggen ze zelf al. Ik vraag me af hoe langzaam precies.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, nieuwere implementaties van NFS hebben ook Extended Attributes. Tenminste, we hebben 't over Linux toch?

edit:
Alhoewel blijkbaar alleen ACL er standaard inzit tegenwoordig.. Maar d'r zijn patches voor Extended Attributes

[ Voor 76% gewijzigd door CyBeR op 25-12-2005 14:10 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 't gaat over linux idd. Ik zag dat er een patch is voor extended attributes in nfs, en las net ook ergens dat het er sinds de 2.6-kernel standaard in zou zitten ofzo. Maar de beagle-site blijft volhouden dat het gigantisch traag is op nfs dus ik denk dat ik nog maar even wacht tot alles wat meer mature is want ik heb geen zin om 'n halve dag te gaan compileren en er dan achter te komen dat het veels te traag is ...