Toon posts:

Software distributie voor windows binnen een soort nal

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers, en gelijk een fijne kerstdagen.

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een programma om software distributie te doen.
Het gaat hierom een Windows 2003 server netwerk met xp clients.

Momenteel gebruiken we Zenworks 2 starters pack (hahaha) :S
Opzich werkt het nog wel.. maargoed niet alle functionaliteit is in huis.
Het mooi bij zenworks vind ik de NAL. Oftewel alle applicaties die gepushed worden staan in een mooi venster. Maar we stappen van novell af. (dus graag geen zenworks 6.5 als optie geven). Ik heb al veel informatie aangevraagd over DAS van Wininstall, maar daar komen de applicaties in het startmenu of op de desktop. Maar ik wil alles dichttimmeren, en eigelijk geen zooi op de desktop.

Wie weet welke software dan wel software distributie kan doen waarbij de applicaties net zoals de NAL. In een mooi scherm komen. En that's it. verder geen startmenu of desktop shortcuts.

Het lijkt me niet zo'n al te moeilijke vraag, maar ik kan dat specifieke net niet vinden.

Alvast bedankt.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Een Win2k of hoger Active Directory kan ook published apps aan.
Maar die verschijnen niet in een soort Nal venster, maar in je startmenu (zoals de Nal dat ook kan) en/of op je desktop (zoals de Nal dat ook kan).

Misschien is Powerfuse wat je zoekt ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:08:
Een Win2k of hoger Active Directory kan ook published apps aan.
Maar die verschijnen niet in een soort Nal venster, maar in je startmenu (zoals de Nal dat ook kan) en/of op je desktop (zoals de Nal dat ook kan).

Misschien is Powerfuse wat je zoekt ?
Ja het gaat er zowiezo om dat het in een soort nal kan... dat het daarbuiten in desktop en startmenu kan is mooi meegenomen (en meestal wel logische).

Ik ken powerfuse zelf helemaal niet. ook nooit van gehoord. Ik weet niet of het een veelgebruikt pakket is. zoals sms wininstall en zenworks..altiris. Wat mij toch wel de grootste lijken.

edit: ik zie ook dat ze het vaak hebben over terminal services... maar dat het ook goed is voor de client/server omgeving.... IS het pakket dan meer gericht op de terminal server?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 13:17 ]

• aZuL2001
Startmenu en buroblad is ook Nal, maar jij bedoelt specifiek dat venster waar alles in staat.

Dat biedt Powerfuse ook.

Powerfuse blijkt in TS/Citrix omgevingen erg goed te werken en wordt daar ook veel gebruikt.
Maar je kunt het ook prima in niet-TS/Citrix omgevingen gebruiken.

Maar ik zou over Powerfuse zeker met een partij als CDG gaan praten om te checken of het voldoet voor je.

Maar je zou nog steeds gebruik kunnen maken van de Nal volgens mij.
Je huidige startersversie en de nu verkrijgbare retail versie zijn niet echt meer te vergelijken.
Ik zie zo snel niet waarom je dit direct als optie van de hand wijst.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:53:
Startmenu en buroblad is ook Nal, maar jij bedoelt specifiek dat venster waar alles in staat.

Dat biedt Powerfuse ook.

Powerfuse blijkt in TS/Citrix omgevingen erg goed te werken en wordt daar ook veel gebruikt.
Maar je kunt het ook prima in niet-TS/Citrix omgevingen gebruiken.

Maar ik zou over Powerfuse zeker met een partij als CDG gaan praten om te checken of het voldoet voor je.

Maar je zou nog steeds gebruik kunnen maken van de Nal volgens mij.
Je huidige startersversie en de nu verkrijgbare retail versie zijn niet echt meer te vergelijken.
Ik zie zo snel niet waarom je dit direct als optie van de hand wijst.
Omdat we volledig overgaan op microsoft server 2003
en alle novell aan de kant doen. Ik weet dat zenworks ook onder 2003 kan draaien, met dan een koppeling voor edirectory naar AD, maar hier zitten ook weer kosten en onderhoud aan, dat je van meerdere systemen (novell en ms) kaas moet eten.

Ik zoek dus even kortgezegd een puur alternatief voor zo'n NAL distributie methode, maar dan voor windows server omgeving.

Verwijderd

Topicstarter
Zie ik dat nou goed en heeft de knowledgebase van powerfuse maar 59 artiekelen en dat is alles :S... Er moeten toch meer pakketten kunnen distributeren in een venster. :S ...

Om misschien voor mij het een en ander duidelijk te krijgen. Op welke plekken distribueren de meeste bedrijfen dan?. NAL venstertje lijkt mij nog steeds echt een top oplossing.

Gebeurt dat dan allemaal in het startmenu of gepropt op de desktop :S??????

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 18:25 ]

• aZuL2001
Ik begrijp je niet goed.

Je krijgt een oplossing aangedragen ter vervanging van wat je wil.
En op basis van slechts 59 knowledgebase artikelen denk jij al een goed oordeel te kunnen vormen.

_/-\o_

* aZuL2001 denkt dat je je gruwelijk vergist.

Succes met je zoektocht.

* aZuL2001 out.

Abort, Retry, Quake ???

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Kijk maar eens naar het spulletje van Altiris.... :)

http://www.altiris.com/products/swdeliverysuite/

Mocht je SMS overwegen... Niet doen!

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op maandag 26 december 2005 @ 01:24:
Ik begrijp je niet goed.

Je krijgt een oplossing aangedragen ter vervanging van wat je wil.
En op basis van slechts 59 knowledgebase artikelen denk jij al een goed oordeel te kunnen vormen.

_/-\o_

* aZuL2001 denkt dat je je gruwelijk vergist.

Succes met je zoektocht.

* aZuL2001 out.
Naja ik schrijf het niet meteen af door een karige knowledgebase, maar ik vraag me af of dat dan echt de enige is die in een venster kan publishen

Verwijderd

Topicstarter
Shopje.....
Graag nog wat meningen over op welke manier andere bedrijven/organisaties hun software distribueren... En dan met namen op welke plekken. Startmenu/deskop/App launcher.

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb je een suggestie gegeven maar je hebt er niet op gereageerd... heb je al wel gekeken naar deze mogelijkheid?

Verwijderd

Topicstarter
Darth Malak schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:21:
Ik heb je een suggestie gegeven maar je hebt er niet op gereageerd... heb je al wel gekeken naar deze mogelijkheid?
Ik heb er zeker wel naar gekeken, maar heb niks kunnen vinden over het soort NAL venster. waaruit je de applicaties kan advertisen/installen/starten.

Zou je hier wat meer over kunnen zeggen , of een site waar ik het kan vinden.
Pagina: 1