Toon posts:

[LG Flatron] stervende... repareerbaar ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste maanden al meerdere keren gehad dat ik mijn LG Flatron 795FT 2x aan moest drukken voor hij aansloeg, dus ik dacht al dat er iets niet helemaal lekker meer zat. Maar sinds gister wil hij met de knop helemaal niet meer aan. Je hoort dan telkens zzz..klik zzz..klik zzz..klik achter elkaar. Als ik dan de stekker achterin de monitor eruit doe en er weer in, slaat hij soms nog wel aan (ik kan nu posten dus hij sloeg toevallig aan na 20 pogingen), maar hij is dus duidelijk stuk.

Ik neem aan dat dit een condensator in de voeding is ofzo ? Zou het de moeite waard zijn om er een vervangend exemplaar in te zetten (zou je dat bij de 1e de beste electronicazaak kunnen halen ?) of is het veel werk om uit te pluizen WAT er dan stuk is ? (m.a.w. een nieuwe kopen is beter/goedkoper)

En als het dat laatste is, welke 17" monitor raden jullie mij aan ? Wij hebben momenteel super weinig geld (allebei geen werk) dus prijs speelt een belangrijke rol, en ik weet dat ik dan geen Flatron kwaliteit kan kopen, maar ja... beetje scherp beeld met goede kleuren is wel fijn. Heb liever een CRT dan een TFT, maar dat is voor de prijs alleen maar voordelig.

In de pricewatch staat die Samsung Syncmaster 793S 17" op 1, wat voor ervaringen hebben jullie daar mee ?

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-07 21:05
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:55:
[...]
Je hoort dan telkens zzz..klik zzz..klik zzz..klik achter elkaar.
[...]
Heb ik bij een TV gehad... bleek heel simpel de aan en uit schakelaar te zijn die versleten was... een nieuwe koste toen nog geen 6 euro... check dat eerst even...

Verwijderd

Topicstarter
Zou leuk zijn als het dat was, maar hij doet hetzelfde soms als ik gewoon de stekker er achterin steek. Of kan het dan nog steeds de schakelaar zijn (het is trouwens een tip-toets, dus hij heeft geen aan- of uit-stand) ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 12:23 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:56
Een site die iemand hier op tweakers me is heeft gegeven:

http://www.ruwebit.net/article/55/chapter/-1

Misschien staat daar iets voor je bij.

en dan vooral punt 5.:
5. Sissend geluid, statische geur
Symptomen
De monitor maakt een sissend geluid en er komt een 'statische geur' uit de monitor. Ik weet niet hoe ik die geur ander moet omschrijven.

Wanneer je de monitor zonder behuizing aansluit en aanzet, kun je in een donkere kamer vonken zien tussen de hoogspanningskabel en de beeldbuis. Niet echt bevorderlijk de levensduur van je monitor denk ik. Ook niet voor je eigen levensduur, dus niet aanraken .
Ik denk dat je dat al lang uitgezocht hebt, maar het klinkt wel een beetje alsof de kabel gewoon slecht contact maakt:
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:23:
Zou leuk zijn als het dat was, maar hij doet hetzelfde soms als ik gewoon de stekker er achterin steek. Of kan het dan nog steeds de schakelaar zijn (het is trouwens een tip-toets, dus hij heeft geen aan- of uit-stand) ?

[ Voor 103% gewijzigd door Nijn op 25-12-2005 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
De kabel had ik idd al vervangen, ik zal es kijken of de connector in de monitor misschien vuil is, kzal die pinnetjes even schuren..

Ik zal die site vanavond eens doorlezen, vanmiddag moet ik weg en ik post morgen wel weer wat.