Toon posts:

ADSL (werkt)en ANALOOG bellen (werkt niet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie als volgt ,
adsl en kpn analoog werkten
prima samen ,
3 dagen geleden viel telefoon
verbinding weg , adsl bleef werken .
Als ik telefoon rechtstreeks
op de buitenlijn (voor adsl splitter)
aansluit kan ik wel bellen/gebeld worden,
maar na de splitter valt de telefoonlijn
na 1 minuut weg , adsl blijft wel werken.
Volgens hetnet was het de adsl splitter ,
deze heb ik vervangen , maar nog steeds
zelfde klacht .
Kpn gebeld , na veel gedoe blijft
deze zeggen dat het de adsl splitter
is en dat ze een nieuwe opsturen ......zucht
zie ik iets over het hoofd? kan het nog iets anders zijn ,
help

Verwijderd

Intrigerend is de opmerking: na één minuut. Is dat reproduceerbaar ? Als bij aansluiten vóór de splitter de verbinding wel OK blijft, dan ligt toch een defecte splitter voor de hand. Alleen heb je die al vervangen. Ik zou met een universeelmeter eens kijken op de lijnspanning wel aanwezig blijft, zowel voor als na de splitter. Succes gewenst.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
Weet je zeker dat je een splitter voor een analoge lijn hebt (PSTN) en niet voor ISDN?

Het kan zijn dat de lijn gedeactiveerd wordt als je een verkeerd splitter aansluit

Als het iedere keer na een vaste tijd is, is of de spliter dus niet goed, of je hebt ergens een stekkertje niet goed zitten / kortgesloten. De centrale sluit dan tijdelijk je lijn af.

[ Voor 36% gewijzigd door rdfeij op 25-12-2005 12:20 . Reden: add-on ]

Verwijderd

Topicstarter
ja , dit is reproduceerbaar ,
als ik de adsl splitter
er tussen zet , na
1 minuut krijg je eerst
een soort in gesprek toon
te horen en vervolgens
een stille lijn ,
als ik vervolgens de lijn-in
uit de adsl splitter haal
en er weer instop , kan ik
weer 1 minuut bellen .
Zal straks met een multimeter
gaan meten.

Verwijderd

Topicstarter
rdfeij schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:19:
Weet je zeker dat je een splitter voor een analoge lijn hebt (PSTN) en niet voor ISDN?

Het kan zijn dat de lijn gedeactiveerd wordt als je een verkeerd splitter aansluit
ja , ik heb 2 splitters voor analage lijn , zelfde probleem :(

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:08
idd een erg intrigerend probleem.

Haal is de kabel van je modem uit de splitter, en probeer vervolgens weer is of je langer dan 1 minuut kunt bellen.

Dit klinkt niet alsof de centrale je afsluit, maar alsof de centrale niet door heeft dat je een nummer draait. Krijg je wel verbinding met de persoon die je probeert te bellen?

En heb je het kabeltje van de telefoonaansluiting naar de splitter al is vervangen? (misschien dat die de kiestoontjes net iets vervormt, afijn, weet het ook eik nie)

Verwijderd

Topicstarter
nijn-01 schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:25:
idd een erg intrigerend probleem.

Haal is de kabel van je modem uit de splitter, en probeer vervolgens weer is of je langer dan 1 minuut kunt bellen.

Dit klinkt niet alsof de centrale je afsluit, maar alsof de centrale niet door heeft dat je een nummer draait. Krijg je wel verbinding met de persoon die je probeert te bellen?

En heb je het kabeltje van de telefoonaansluiting naar de splitter al is vervangen? (misschien dat die de kiestoontjes net iets vervormt, afijn, weet het ook eik nie)
Had ik al geprobeerd (vergeten te melden) , met of zonder modem
op de adslsplitter aangesloten maakt niet uit.....

Verwijderd

Topicstarter
nijn-01 schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:25:

als ik dat kabelte in mijn telefoon plug kan ik wel blijven bellen,
dan is dat kabeltje toch goed?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
En de kabel van splitter naar je telefoon eens vervangen door een kort, zelf gemaakt stukje?

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:47
Is de snelheid van je ADSL lijn wel gewoon optimaal of is deze ook trager dan hij zou moeten zijn?

Probleem is dat het haast wel de splitter moet zijn..
Als de kabels ranzig zouden zijn zou ook je ADSL snelheid matig moeten zijn. Splitter verzwakt het signaal altijd iets omdat het signaal door een filterje gaat wat verlies opleverd. Dat zou verklaren waarom je lijn wegvalt als deze al mega zwak is...

De kiestoon is wel gewoon "hard" zonder splitter... Probleem kan ook bij je wijk centrale zitten dan.

Verwijderd

Topicstarter
KryTech schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:01:
Is de snelheid van je ADSL lijn wel gewoon optimaal of is deze ook trager dan hij zou moeten zijn?

Probleem is dat het haast wel de splitter moet zijn..
Als de kabels ranzig zouden zijn zou ook je ADSL snelheid matig moeten zijn. Splitter verzwakt het signaal altijd iets omdat het signaal door een filterje gaat wat verlies opleverd. Dat zou verklaren waarom je lijn wegvalt als deze al mega zwak is...

De kiestoon is wel gewoon "hard" zonder splitter... Probleem kan ook bij je wijk centrale zitten dan.
Hoeveel volt moet ik op de lijn meten?

Verwijderd

Ca. 48 volt bij hoorn op de haak (open lijn), enkele volts bij hoorn van de haak (stroomkring is dan gesloten).

Verwijderd

Topicstarter
!!!!OPGELOST !!!

bedankt voor al jullie reacties ,
de oplossing was : het snoertje
vanaf de adslsplitter naar
de telefoon vervangen !!!!
wat een verschrikkelijk eenvoudige
oplossing , maar goed , het werkt weer

bedankt allemaal!

* topic mag gesloten worden
Pagina: 1