[XP] Kladblok & Photoshop lopen vast bij Openen & Opslaan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:27
Hallo,

Allereerst een fijne kerst toegewenst! Moge het gezellig worden..

Ik heb een tijdje een probleem, zodra ik met notepad Opslaan Als doe or kies voor Openen word hij helemaal wit en hangt hij. Dit heb ik niet met bijv Wordpad

Ditzelfde heb ik nu óók met Photoshop CS2 (maar ook bij Openen), waarbij het opstarten ook al erg lang duurt..

Ik heb op al mijn schijven CHKDSK gedaan, zonder resultaat.
Ik heb teven een Photoshop repair install gedaan maar dit mocht niet baten.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Niemand?

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 15:56

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Vaak worden dit soort dingen veroorzaakt door het feit dat Windows op dat moment de opdracht krijgt alles wat er aan zijn staart hangt ook op het scherm te toveren. Als je dan bijvoorbeeld een slecht leesbaar CD'tje erin hebt hangen dan lijkt het alsof de boel vastloopt, maar als je maar lang genoeg wacht komtie alsnog tevoorschijn. Dat ie in wordpad niet vastloopt kan misschien te maken hebben dat je daar de weergave iets anders hebt staan?

Ik heb dit een keer meegemaakt bij iemand die een externe DVD brander continu had aangesloten. Het DVD'tje was gaar en hing daarmee bijna continu de PC op.

Sign here against sigs

• Sypher
Photoshop werkt redelijk, maar Notepad vertikt het.. Echt heel vreemd, zoiets heb ik - naast dvd's dan .. - nog nooit meegemaakt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je een nieuwe user aanmaakt - heb je dit probleem dan ook met die nieuwe user? :)

• Sypher
Even een nieuwe user aangemaakt, een test-admin...

Notepad opgestart, tekst ingevoerd. opslaan als gezegd... Dat duurde even, de menubalk werd wit... Maar er kwam wel relatief snel een opslaan als venstertje.. Opgeslagen als test.txt op het bureablad..

Nieuwe notepad instantie geopend, bestand -> openen -> direct opent het openen venster, test.txt openen ging direct, en hem daarna opslaan ook (zonder wit worden)

Wat kan je hieruit opmaken?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk is het dus iets specifieks in je profiel - heb je toevallig veel shortcuts staan onder Network Places ofzo? :)

• Sypher
Mwah maar 15 dingetjes, waarvan de meesten lokaal zijn (op dit systeem dus)..

Kan ik die Network Places op een of andere manier leeggooien?

----
Edit: Grappig, ik start voor de fun notepad eens, en raad eens.. Hij doet het 8)7... Vaag ding, word geen eens "even wit" ... (had nog geen networkplaces gedelete oid)

[ Voor 39% gewijzigd door Sypher op 29-12-2005 11:47 ]

Pagina: 1