Toon posts:

prestatie videokaart was beter

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
p4 2.8
1.5 gb ram dual channel
ati radeon 5200
asusp4s800d

Hallo ik zit met een probleempje...

ik speel al een tijdje het spel FEAR
nu heb ik mijn ram uitgebreidt van 512 naar 1.5 gb
combinatie van 512Corsair3200 Dual Channel en Twinmos 1024Twinmos3200 Dual Channel

Nu heb ik echt het idee dat mijn videokaart bagger aan het draaien is in het spel fear.
ik speel hem niet minimaal maar op low en ik kan het spel alleen nog een vloeiend spelen als ik hem op minimaal zet maar dan zijn de graphics echt bagger......
ik heb hem met 512 gespeeld en hij draaide gewoon lekker....

ik heb al van alles geprobeerd Rivatuner, overclockfunctie van nvidea maar er lijkt nix te werken.

ik heb weinig zin om (NU) een andere videokaart te kopen want als ik het doe doe ik het goed en dat kost een paar duiten......

wie kan me helpen met dit probleem.......

Greetzzz Corstiaan

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-08 13:00
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 10:42:
p4 2.8
1.5 gb ram dual channel
ati radeon 5200
asusp4s800d

Hallo ik zit met een probleempje...

ik speel al een tijdje het spel FEAR
nu heb ik mijn ram uitgebreidt van 512 naar 1.5 gb
combinatie van 512Corsair3200 Dual Channel en Twinmos 1024Twinmos3200 Dual Channel

Nu heb ik echt het idee dat mijn videokaart bagger aan het draaien is in het spel fear.
ik speel hem niet minimaal maar op low en ik kan het spel alleen nog een vloeiend spelen als ik hem op minimaal zet maar dan zijn de graphics echt bagger......
ik heb hem met 512 gespeeld en hij draaide gewoon lekker....

ik heb al van alles geprobeerd Rivatuner, overclockfunctie van nvidea maar er lijkt nix te werken.

ik heb weinig zin om (NU) een andere videokaart te kopen want als ik het doe doe ik het goed en dat kost een paar duiten......

wie kan me helpen met dit probleem.......

Greetzzz Corstiaan
Edit Laat maar....

[ Voor 8% gewijzigd door Danielson op 25-12-2005 10:45 ]

Verwijderd

/me is het met Danielsen eensch.

Verwijderd

Topicstarter
??????? ben geen expert.....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 10:48 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:17

Barrycade

Through the...

Wellicht bedoelen ze: als ie lekker draaide met 512 en nu met 1.5 Gig niet meer waarom niet terug naar 512???

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

ati radeon 5200?
nvidia overclocking?

HALLO! ATI = NIET NVIDIA!

Wat voor kaart heb je nu.....

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
nvidea 5200 bedoel ik.....
sorry

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:31
heb je al geprobeerd om de Twinmos dual channel kit er weer uit te halen en dan te kijken wat de prestaties zijn in het spel?

Verwijderd

Topicstarter
littlejoannes schreef op zondag 25 december 2005 @ 10:49:
Wellicht bedoelen ze: als ie lekker draaide met 512 en nu met 1.5 Gig niet meer waarom niet terug naar 512???
omdat de pc verder wel lekkerder draait....
spellen laden sneller....
klein beetje video bewerking.....

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op zondag 25 december 2005 @ 10:52:
heb je al geprobeerd om de Twinmos dual channel kit er weer uit te halen en dan te kijken wat de prestaties zijn in het spel?
nee heb ik niet geprobeerd maar is het niet zo dat hij alleen maar lekekrder moet draaien met meet geheugen???

Verwijderd

Ik zou die 512 er maar eens uithalen :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
sorry.. maar een ATI Radeon 5200 bestaat niet... of het is een ATI Radeon 9200, of een Nvidia GeforceFX 5200, ik denk dat je de laatste bedoeld... en als het die laatste is, dan is je pefromance nogal ver te zoeken...bij FEAR is de videokaart echt wel het belangrijkste... toen ik van een AMD 2400+ naar een AMD64 3200+ ging, merkte ik iets minder schommelende FPS, maar het bleef alsnog niet superhoog, terwijl ik een ASUS ATI Radeon AX800XT PE heb... (niet echt de minste kaart) en 1GB DDR RAM... dus hij leund enorm op de videokaart, alleen wanneer je de texture detail verhoogt, dan maakt die hoeveelheid ram echt uit, want ik denk dat je zoiezo niet boven low/mid zal komen met zo'n kaart...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

gewoon 2 x 512 draaien in dual channel
dus 2 x 512 pc3200 dan he :X

Verwijderd

Topicstarter
is 1.5 gb dus wat ze noemen Overkill?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 10:58:
is 1.5 gb dus wat ze noemen Overkill?
Nee, omdat je 3 modulen draait stapje van dual-channel af. Voor dualchannel heb je nodig:

1-3 / 2-4 en jij hebt 1-3 / 2

• Xander
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:05:
[...]

Nee, omdat je 3 modulen draait stapje van dual-channel af. Voor dualchannel heb je nodig:

1-3 / 2-4 en jij hebt 1-3 / 2
Waar haal jij vandaan dat het 3 reepjes zijn nu?

Zoals ik het lees heeft hij een 512MB Dual Channel Kit en een 1024MB Dual Channel Kit? Dus 2x256+2x512?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als ik het goed begrijp heeft de TS 4 reepjes: 2x256 en 2x512.
Haal je oude (2x256) kit er eens uit.
Eventueel kan je die 2x256 verkopen samen met je videokaart en daar koop je dan een 2dehands 9800pro voor. Dan draait het in ieder geval een stuk beter, want een FX5200 is niet veel anders dan poep :)

Verwijderd

XanderH schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:07:
[...]

Waar haal jij vandaan dat het 3 reepjes zijn nu?

Zoals ik het lees heeft hij een 512MB Dual Channel Kit en een 1024MB Dual Channel Kit? Dus 2x256+2x512?
Mhh ,heb je een punt. Ik ben nog niet zo lang wakker, zal mijn bed eens uit gaan :9

Ik dacht dat die 1024 één module was.

• Xander
  • Laatst online: 23:36
Laukui schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:08:
Eventueel kan je die 2x256 verkopen samen met je videokaart en daar koop je dan een 2dehands 9800pro voor. Dan draait het in ieder geval een stuk beter, want een FX5200 is niet veel anders dan poep :)
Dat verklaard alleen nogsteeds niet dat de videoprestaties nu minder zijn met meer RAM...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

XanderH schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:10:
[...]

Dat verklaard alleen nogsteeds niet dat de videoprestaties nu minder zijn met meer RAM...
Ik dualchannel alleen maar met dezelfde merken en typen modulen. Geen verschillende paren, nooit problemen !

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
XanderH schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:10:
[...]

Dat klopt, maar wat ik daarvoor zei wel: "Het verwijderen van de oude dual channel kit."
En wat jij quote uit mijn post was slechts een tip, om vrijwel zonder extra kosten flink wat prestatie-winst te krijgen.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Veel borden kunnen geen 4 modules aan op de volledige snelheid. Dat levert dus ipv 2x400 2x333 op, wat weer performance kost. Ik ben het eens met Laukui: haal die 256 er uit, probeer het dan nog eens, en verkoop die hap gewoon. Een nieuwe kaart als een 6800LE erin, en alles draait weer soepel. Ik kon alles op high gooien, behalve de resolutie (@##@% monitor).

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
heb inmiddels de oude 2x 256 eruit gegooit.....
dus nu alleen 1024 erin...
toch vind ik het raar want ik zou volgens het boekje max 4gb kunnen draaien en ook 2 versch merken als ik het maar in dual bij 2x identiek houdt...

ik ga het maar eens proberen...
maar wie wil en nou een 128 mb 5200 videokaartje kopen en 2x corsair 256 is toch best verouderd?
waar kan ik dat verkopen dan met de meeste kans op verkoop?
en wat zou dit volgens kenners moeten opleveren?

alvast bedankt voor al jullie tips.....

groeetzzzzz ps Fijne Kerst allemaal....

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:57:
toch vind ik het raar want ik zou volgens het boekje max 4gb kunnen draaien en ook 2 versch merken als ik het maar in dual bij 2x identiek houdt...

maar wie wil en nou een 128 mb 5200 videokaartje kopen en 2x corsair 256 is toch best verouderd?

Probeer marktplaats.nl eens, videokaart 25 euro en geheugen 30 euro gooi er zelf ook eens 50 euro op en je hebt een redelijk snelle kaart te pakken.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:57:

Een P4 kan wel met 4 modules blijven werken op 400mhz hoor, de 4x DDR wordt 333mhz is alleen bij oude revisies AMD64 processoren.

Anyhow, een FX5200 is vaak nog gezocht voor ... HTPC, kleine media pc's waarbij de koeling gelimiteerd wordt omdat ze geen lawaai monsters naast hun TV willen hebben staan.

Je kan het verkopen op Vraag en Aanbod, daar kun je ook de gemiddelde tweedehandse verkoop prijs vinden, die is voor een FX5200 met 128mb zo ongeveer.... 40 euro ofzo. Maar wat je er uiteindelijk voor krijgt hangt af van je verkoop skills!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
kan ik nou die 512 er bij laten zitten????

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op, dat kun je zelf makkelijk zat uitproberen.

Verder is het een beetje laks dat erg duidelijk is dat je in je topicstart foute specs hebt staan, maar je edit niets. Geen wonder dat iedereen er steeds over struikelt...

Probeer gewoon zelf de 3 voor de hand liggende combo's:

2x 256MB
2x 512MB
2x 256MB + 2x 512MB

Gebruik datgene wat voor jou beste prestaties levert. Is dat nou een topic waard?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.