BIOS boot scherm uitzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125745

Topicstarter
Hi

Heb al een tijdje een Aldi Medion pc. Altijd prima gefunctioneerd, maar nu lijkt het alsof ie langzamer is bij het booten door het bios (dus tot aan OS boot). Knap irritant is echter dat altijd het Intel Hyperthreading logo in beeld is en ik dus niet meer zie hoe hij geheugen, ide, etc checkt. Normaal was er toch op z'n minst een toets die je kon drukken om dit toch te zien? Maar heb verschillende opties geprobeerd zonder resultaat.

Helemaal ideaal zou zijn wanneer ik het voor altijd kon uitzetten..... vind echter niks in bios.

Iemand tips?

Gabrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

ik had.... dus het oude beeld.. (bij de Medion Pc van AH 3 j geleden). Voor een bios upgrade dus..
Na de bios upgrade heb ik ook dat Intel plaatje... ik kon ook niet vinden waar het in het bios zat..
Mijn zoon vindt het niet erg, sterker nog leuker dan de opstartgegevens... zo zie je maar weer.. hij wel blij ...
(ik heb het oude bios wel gebackupped.... just in case)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:11

Nakebod

Nope.

Vaak kan je met tab tussen het fullscreen logo en de gegevens wisselen.
En in het bios zelf zal ergens een optie staan die lijkt op: Show fullscreen logo. Als je die uit zet/veranderd, zie je geen fullscreen boot logo meer.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de eerste optie kende ik niet, de 2e stond echt niet in het bios....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:11

Nakebod

Nope.

Ik weet niet of Medion een compleet eigen aangepast bios heeft? Dus een beetje het Compaq/HP princiepe, voor als je die kent dan.
Weinig opties, bijna niets in te stellen.
Als dat zo is, is het nog maar de vraag of dat uberhaupt wel kan. Heb hier zelf geen medion, dus kan zelf niet kijken. Misschien dat iemand anders dat wel kan vertellen.

En over het langzame opstarten:
Bij IDE apparaten/detectie in het bios, 2 IDE poorten, met ieder primair/secundair, vaak hangt aan IDE1 Pri de hdd, en IDE2, pri de CD, IDE2, sec de DVD. (Of iets in die strekking) Maar nog vaker, staat IDE1, sec gewoon op auto detect. Terwijl er niets aanhangt.
Ik heb hier altijd aan iedere IDE poort waar niets aan hangt de optie op Off staan, zodat hij er niet eens naar hoeft te zoeken.
Scheelt het veel in opstarttijd? Naar mij idee niet, ligt er denk ik net aan hoelang je bios blijft zoeken naar een apparaat.

En ook heb ik in mijn bios ergens bij advanced een optie staan: Enable fast boot
Dan slaat hij wat standaard testjes over, scheelt ook wel wat in opstarttijd.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel_habets
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

langzamer booten kan ook betekenen dat een bepaald onderdeel van je hardware aan het overlijden is

For we are many

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is echt een OEM bios, kun je niet veel mee (althans bij mijn zoon). Het verraste me nog dat er een bios update voor dat spul was... ik heb ook alles gequadro-checked eer ik de flash deed.... ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 26-12-2005 11:51 ]

Pagina: 1