Toon posts:

[2003/XP] Opstartscript: wil username en wachtwoord niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende opstart script draaiend op een windows 2003 server icm win xp pro clients:
if exist h:\ NET USE h: /DELETE
net use H: \\bkmserver\shared /user: <username> <password>
NET TIME \\bkmserver /SET /YES

Het hele script werkt goed als ik het gedeelte ''/user: <username> <password>'' weg laat en dan maakt ie ook netjes een netwerkschijf. Naar mijn idee heb ik het gedeelte '' /user: <username> <password>'' goed gedaan ook volgens de net use help en got searches, maar blijkbaar dus niet. Wie weet wat ik fout doe?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 00:18 ]

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:38
Het moet zijn:

net use H: \\bkmserver\shared <password> /user:<username>

Dus: password eerst en geen spatie achter de :

I.p.v. <password> kun je ook een * doen, dan krijg je een password prompt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat cfr. de Windows Operating Systems Policy - let hier aub ook zelf op :)

Verder - je gebruikt dit in een niet-domein omgeving? Het is namelijk over het algemeen 'niet normaal' om wel opstart scripts te heben, wel een 2003 Server te hebben maar geen domain :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een domein op de 2003 server ja ::)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan gebruikt zo'n logon script (niet opstartscript) gewoon de credentials van de inloggende gebruiker.

Als die toegang heeft tot die shares hoef je ook geen user/pass op te geven.

Wil je alternative credentials gebruiken, geef dan ook de domain user op.

Wat je nu doet werkt sowieso al niet, het zal /user:domain\username of /user:user@domain moeten worden.

Dan nog even het volgende:
Met XP clients is NET TIME ook overbodig omdat je clients automatisch al je DC als timeserver gaan gebruiken.
Dit in verband met Kerberos tickets ;)

[ Voor 56% gewijzigd door alt-92 op 25-12-2005 22:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device