Toon posts:

mijn externe schijf wil niet meer geïnitialiseerd worden...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Externe schijf gekocht, aangesloten, geïnitialiseerd geformateerd en partities gemaakt, test-bestand in opgeslagen werkt prima...
Twee dagen later echter, wordt ie niet meer herkend door de verkenner en bij schijfbeheer wordt ie wel gezien, maar kan ik 'm ook niet meer initialiseren, ik kan rechts klikken wat ik wil, opdracht tot initialisatie geven, maar hij doet niets. De schijf is en blijft niet toegewezen. Huh?
Wijze raad is zeer welkom, dank!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Al geprobeerd de schijf intern aan te sluiten?
Als je probeert de partitie te verwijderen en opnieuw aan te maken ofwel te checken met chkdsk wat doet het ding dan?

Verwijderd

configuratiescherm --> systeembeheer -->schijfbeheer (oid).. staat ie daar bij? Wat is z'n status?

Als je in het eventlog kijkt, nog meldingen over deze schijf?

Verwijderd

Topicstarter
hij staat er wel, ik kan er alleen helemaal niets meer mee

Verwijderd

Maar staat er ook een status bij?

• roberts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 10:23
Hier vooral last van conflict met netwerk driver-letter,a ndere drive letter toekennen werkt meestal wel

Verwijderd

Topicstarter
sorry, moest even weg...

er staat alleen, niet toegewezen...

Verwijderd

Ok, kun je er met de rechtermuisknop op klikken, welke menu opties krijg je dan? Daar zou ook iets van 'schijfletter toewijzen' oid tussen moeten staan. Kies iets veiligs wat lekker hoog zit, bv. 'Z'.

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt in schijfbeheer?

Verwijderd

Dat bedoel ik inderdaad :P

Verwijderd

Topicstarter
ik kan alleen initialiseren klikken, hij doet dan verder niets

Verwijderd

Je klikt wel met de rechtermuisknop?

En je eventlog? (configuratiescherm->systeembeheer)

Verwijderd

Topicstarter
ja wel rechts, dat dan weer wel,
maarwat zou ik dan moeten zien op eventlog,
of waar moet ik op letten

Verwijderd

Topicstarter
tja,
"Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk1\D tijdens een wisselbestandsbewerking."
...heb ik wat aan...
hoe krijg ik die ...schijf nu weer geinitialiseerd?

Verwijderd

Topicstarter
nu.
hij is weer on-line (even de spanning eraf gehaald, had ik ook al eerder gedaan, maar ja... karakter zeg maar...)
toch blijft het vervelend een schijf die je niet kunt vertrouwen, voor het zelfde geld is heb ik morgen weer hetzelfde geklooi, moet ik weer opnieuw formatteren (alles weer kwijt natuurlijk)
Hoe kan zo'n schijf nou ineens "onzichtbaar" worden?

Verwijderd

Hoi

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan! Win XP pro, Lacia 200Gb externe schijf. Altijd gedaan op meerdere PC's. Nu ineens 'niet toegewezen'!

Ik heb er de back up opstaan van mijn Laptop en PC dus wel balen als dit niet terugtehalen is!

Kan iemand helpen....

Jos
Pagina: 1