Toon posts:

AXIS netwerkcamera uploaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met het uploaden van pictures afkomstig van mijn AXIS netwerkcamera.
Hij wordt in mijn netwerk al herkend, dat werkt. Nu wil ik deze op mijn website van @home plaatsen.
Bij de axis camera wordt wat software geleverd waarmee dat mogelijk zou moeten zijn echter ik kom er niet uit.
Er wordt gevraagd om een hostnaam? Wat zou dat moeten zijn. ( ik heb athome als provider)
Ik dacht homedrive.home.nl, maar dat werkt niet?
Tevens wordt er om een uploadpath gevraagd?
Ik dacht https://homedrive.home.nl/xxxx/publiek/image
Maar ook dit werkt niet, kan iemand mij helpen.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:42
waarschijnlijk wil de camera zijn gescjoten plaatjes via ftp op een site zetten, en dat kan idd op je webspace van @home

usernaam is je cc-nummer
paswoord heb je ook, is dezelfde die je gebruikt voor je mail.

het pad wat ie wil weten is waar op je webspace hij het plaatje kan neerzetten

dit kan bijvoorbeeld zijn http://members.home.nl/gebruiksnaam/webcam.jpg

zo zou het in principe moeten werken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad het werkt. Bedankt. Het uploaden naar mijn homesite gaat nu.
Ik ben dus nu om de 5 sec een beeldje aan het verzenden.
1.Het beeld om mijn website wordt echter nog niet ververst, dit gebeurd pas als ik in de explorer op vernieuwen druk.
2. Als ik live streaming wil gaan gebruiken is het dan voldoende om de webserver in mijn camera in te schakelen ( axis 2100 ) en deze dan bijv. op poort 8080 zetten. Deze poort in mijn router ( WRT54G ) forwarden naar mijn lokale ipadres van de camera. Op mijn website kan ik mijn WAN ipadres:8080 gebruiken om de beelden te zien? Klopt dit of mis ik iets?
3. Is er een mogelijkheid om dit te testen? Ik kan namelijk als ik punt 2 uitvoer mijn camera beelden niet zien, wel als ik als ipadres het lokale adres gebruik, heeft dit te maken met de portforwarding of komt dat omdat ik lokaal aan het werken ben?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:42
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 00:09:
Inderdaad het werkt. Bedankt. Het uploaden naar mijn homesite gaat nu.
Ik ben dus nu om de 5 sec een beeldje aan het verzenden.
1.Het beeld om mijn website wordt echter nog niet ververst, dit gebeurd pas als ik in de explorer op vernieuwen druk.
2. Als ik live streaming wil gaan gebruiken is het dan voldoende om de webserver in mijn camera in te schakelen ( axis 2100 ) en deze dan bijv. op poort 8080 zetten. Deze poort in mijn router ( WRT54G ) forwarden naar mijn lokale ipadres van de camera. Op mijn website kan ik mijn WAN ipadres:8080 gebruiken om de beelden te zien? Klopt dit of mis ik iets?
3. Is er een mogelijkheid om dit te testen? Ik kan namelijk als ik punt 2 uitvoer mijn camera beelden niet zien, wel als ik als ipadres het lokale adres gebruik, heeft dit te maken met de portforwarding of komt dat omdat ik lokaal aan het werken ben?
1. klopt, anders moet je even rondkijken op internet voor een scriptje wat automatisch je page ververst na een aantal seconden.

2. dit moet gewon kunnen, maar ik raad je aan om niet poort 8080 of poort 80 te gebruiken maar een ander indien mogelijk, poort 8080 wordt vaak gebruikt om surfverkeer door te geven (surfen op internet) en de beschijving die je nu geeft zou je dan wel buiten je eigen netwerkje kunnen gebruiken, dus als je bij iemand thuis bent ofzo dan zou dat gewoon moeten kunnen.

3. er is mij destijds verteld dat dat idd met lokaal werken te maken heeft en dat ie dan een soort loop zou moeten maken wat niet mogelijk is ofzo, anders mail je mij je ipadres en het poort nummer , dan kijk ik er wel even naar.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi