Toon posts:

vraag zip drive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan ik een externe scsi zip drive aansluiten op een kaart met een 50 pins externe connector (adaptec 2904 cd).
Op de iomenga site stond er dit:
quote: Check you SCSI connection. Your Zip drive is designed to connect to a standard 25-pin SCSI connection.

Dat gaat dus niet passen, of hoe zit het???

Alex

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Als je zip over een 25 pins aansluiting beschikt kun je er volgens mij een verloop voor krijgen...... Tenminste, het is volgens mij zo dat bij een 25 pins aansluiting ze zoveel mogelijk aarde-lijnen aan elkaar geknoopt hebben. Zodoende de reductie tot 25 pinnen. Maar even onder voorbehoud, misschien dat er even iemand kan reageren die meer in het scsi gebeuren zit.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:56
Die 25 pins is alleen voor de externe zip. Interne zip heeft gewoon 50 pins aansluiting. 'k heb er zelf ook eentje, zo'n geile paarse interne SCSI zip :)

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Ik heb de zelfde meuk en dank zij het juiste beetje dure kabeltje past het.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Klopt.
De externe zip heeft een SCSI1-aansluiting, maar er zijn loads aan kabeltjes die je zip aan een SCSI2 of UW hangen.
Kaj.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Antwoord op je vraag:

JA. Dat kan. Kwestie van of een verloopplugje (50-25 pins) op je ZIP-drive prikken, of een kabel aanschaffen met aan de ene zijde een 50-pins connector (mini) en aan de andere zijde een 25-pins connector (centronics)

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Wat koop je dat verloop plugje die je in je zipdrive kan prikken.

ALex
Pagina: 1