[2000] Wireless + WPA2 gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:58
Ik gebruik nu al een paar jaar Windows XP maar heb op de 1 of andere manier behoefte terug te gaan naar Windows 2000 waar ik jaren goed op heb gedraaid. Echter nu zit ik een beetje de voor en nadelen voor mezelf af te wegen en zit ik toch nog met 1 vraag.

Hoe is het wireless gebeuren in Windows 2000 geregeld. Ondersteund deze WPA2 netwerken? Of alleen met een tooltje van de fabrikant (zit ik niet op te wachten). Liefst installeer ik gewoon de driver en gebruik ik zo'n wireless zero configuration box zoals XP heeft.

Mogelijk dat iemand mij hierover meer info kan verschaffen. :)

Verwijderd

Bij mij was wireless op windows 2000 een grote no-go.. reden waarom ik ben overgestapt op XP :9

Toen ik de drivers voor wireless had geinstalleerd (bij de wifi kaart) liep windows 2000 (en mijn hele pc) na ongeveer 15/30 minuten MUURVAST... zelfs uitzetten ging niet meer.. alleen harde reboot :'(

Twas een SMC kaart.. misschien dat het daar aan lag.. wie weet.. maarja..

• Spixo
  • Laatst online: 18:58
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 23:15:
Bij mij was wireless op windows 2000 een grote no-go.. reden waarom ik ben overgestapt op XP :9

Toen ik de drivers voor wireless had geinstalleerd (bij de wifi kaart) liep windows 2000 (en mijn hele pc) na ongeveer 15/30 minuten MUURVAST... zelfs uitzetten ging niet meer.. alleen harde reboot :'(

Twas een SMC kaart.. misschien dat het daar aan lag.. wie weet.. maarja..
Weet jij toevallig wat voor chipset op die kaart zat?

Verwijderd

FF snel opgezocht:

SMC2602W, het verdere weet ik er niet van af.. sorry.. maar kmoet nu gaan.. suc6!

Verwijderd

Ik gebruik het radlink tooltje wat ik bij me digiconnect wifi kaart kreeg en dat werkt perfect :) Na dat je de verbinding eenmalig heb ingesteld heb je radlink niet meer nodig.
(In windows zelf kan ik inderdaad met wifi kaart niet configeren.

Veder hangt het ook af van de wifi kaart hoe die onder win2k werkt. Zo schijnt er ook een merk te zijn die alleen wpa ondersteund onder XP.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 23:30 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat je topic titel ook verteld waar je topic over gaat :)

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik vraag me af waarom iemand met een paar hersencellen nu nog zou switchen naar W2K terwijl microsoft in feite 2000 al niet meer support en meer en meer fabrikanten 2000 ook niet meer ondersteunen. Je zult dus steeds meer moelijkheden gaan krijgen om drivers e.d. aan te komen.
Pagina: 1