Toon posts:

Ontabiele internetverbinding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een lastig probleem, ik heb een laptop en een pc, op de pc is alles goed.
De laptop geeft sinds kort problemen. Ik heb een volle 54mb p/s verbining via het draadlose netwerk.
Ik download meestal met rond de 300kb/s maar soms is dit een paar uur lang hoogstens 50kb/s soms werkt internet niet eens voor een uur tot paar uren.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
Het is echt alleen op de laptop,

Mijn provider is planet internet en ik heb een 3mb/s down verbinding.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 07:44
Waarschijnlijk aan mijn grote glazen bol, wat voor systemen praten we over, desktop werkt perfect? gedurende die hele tijd dus? netwerkverbinding wordt niet slechter op de laptop (van good naar low of zo).

Verwijderd

Topicstarter
Nee de verbinding blijft even goed , we praten over een window xp pro op de laptop en een windows 2000 pro op de destkop

• MoiZie
Router oververhit? Ik heb ooit een router gehad die tragere snelheid gaf (maar dit niet aangaf door lager bereik oid) en de snelheid richting de 30 kb/s gooide en uiteindelijk even eruit gooide (bij zeer grote transfers).

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

scorpie

Supra Addict

Buurman met een draadloos netwerk op dezelfde frequentie?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
Dat van de groote transfers kan goed kloppen ik download meestal meer dan 4gig als die langzamer gaaat....

Me asces point en router stonden op elkaar op een kachel :X Wat ik alleen wel raar vindt is , hoezo doet me PC het wel goed , kan dit er mee te maken hebben dat die bekabeld aangesloten is?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 22:30 ]

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
mischien hax ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Dit kan eigenlijk werkelijk van alles zijn.. als je laptop zijn virusscanner (zo eentje had ik ook) echt alles en dan ook werkelijk alles scant, gaat het langzaam.. Verder kan het maybe ook wel gewoon storing zijn ofsow.. wie weet hoeveel draadloze verbindingen er bij jou in de buurt zijn?

• MoiZie
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 22:27:
Dat van de groote transfers kan goed kloppen ik download meestal meer dan 4gig als die langzamer gaaat....

Me asces point en router stonden op elkaar op een kachel :X Wat ik alleen wel raar vindt is , hoezo doet me PC het wel goed , kan dit er mee te maken hebben dat die bekabeld aangesloten is?
Dan lijkt het me hitte, kabel ging bij mij toen inderdaad wel goed, maar zodra het wireless moest kapte de snelheid ermee :) En als je zegt kachel.... :')

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 15:21
Ja, ik heb hetzelfde probleem... Connectie (signaalsterkte) is prima, maar verbinding valt constant uit etc.
Dit gebeurt bij mij als de laptop (compaq presario 2800) te heet wordt. Heb namelijk een tijdje geleden met een poederblusser gespeeld (na een paar biertjes) en er is nogal wat in de laptop gekomen. Ga, nu maar binnenkort proberen hem schoon te maken. Denk met blazen (busje compressed air), want openmaken lukt me niet 1-2-3 (moet denk ik het toetsenbord ook worden verwijderd).

Laat wel weten of de connectie goed blijft als ik hem schoongemaakt heb (en de temp hopelijk lager blijft).

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

barrymossel schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 01:52:
Ja, ik heb hetzelfde probleem... Connectie (signaalsterkte) is prima, maar verbinding valt constant uit etc.
Dit gebeurt bij mij als de laptop (compaq presario 2800) te heet wordt. Heb namelijk een tijdje geleden met een poederblusser gespeeld (na een paar biertjes) en er is nogal wat in de laptop gekomen. Ga, nu maar binnenkort proberen hem schoon te maken. Denk met blazen (busje compressed air), want openmaken lukt me niet 1-2-3 (moet denk ik het toetsenbord ook worden verwijderd).

Laat wel weten of de connectie goed blijft als ik hem schoongemaakt heb (en de temp hopelijk lager blijft).
Zal niet veel helpen denk ik. Met een poederblusser corrodeert alles in no time :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 15:21
ok, toch opengemaakt... wat een klote karwei. Eén schroefje kwijtgeraakt. Eén onderdeeltje (klemmetje van schroefje) overgehouden, klein stukje plastic afgebroken. En een beetje schoon proberen te maken. Nog steeds oververhit...
Bus perslucht gekocht. Stof eruit geblazen (door alle gaten)... werkte de fan niet meer. Terwijl de computer aanstond nog een paar keer geblazen en mijn laptop draait weer als een zonnetje... Komt koude lucht uit i.p.v. hete, knopjes van de touchpad doen het weer, verbinding is stabiel...

Ik zweer vanaf nu bij die perslucht shit!

---edit---

wat betreft corrosie, kan wel ja, op die ijzeren plaat die erin zit om de hitte te verspreiden zat wel een beetje roest... Beetje proberen weg te poetsen (maar was gelukkig niet veel). Denk dat het meeste poeder is tegengehouden door het toetsenbord!

[ Voor 20% gewijzigd door barrymossel op 31-03-2006 16:22 ]

Pagina: 1