PC alaat na 1 sec 'af'

Pagina: 1
Acties:

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 10:02
Goedenavond,

Nadat ik vanmiddag de nieuwe hardware voor mijn mediacenter/fileserver (of iets wat daarvoor moet doorgaan) heb gekocht, en thuis natuurlijk in elkaar heb geknutseld, loop ik nu tegen een probleempje aan.

Allereerst ff de config:
Mobo: Asus k8n4-e
Proc: AMD Sempron 2600+
512 DDR-400 geheugen
Asus N6500 videokaartje
350W standaard voedinkje
Hauppage WinTV TV-kaartje
14 Gig bootdisk + 250 gig (Maxtor) datadisk

Alles netjes en voorzichtig in de kast geschroeft, netjes aangesloten, kabels gecheckt. En dan maar aanzetten hea. *Clock drukt op knop en verwacht een vertrouwd gezoem*

Helaas blijft dat gezoem dus uit: na 1 sec valt de pc gewoon uit. Dus ik trek alle voedingskabels behalve die van de mobo en 1 HDD los, IDE kabels los, PCI kaartjes eruit. Ook dit hielp niet, hij valt nog steeds gelijk uit. Ik denk (weet het redelijk zeker) dat er ergens een soort kortsluiting inzit, maar waar? Heeft iemand misschien een idee wat ik moet checken of doen?

Ohja, nog iets. De voeding heeft een 20 pins mobo plug, en het mobo heeft een 24 pins connector. Ik heb de plug helemaal rechts erin gedrukt (links dus 4 gaatjes over), en dit past zonder meer (op de andere 2 plaatsen past ie niet). Heeft dit er misschien iets mee te maken?

Alvast bedankt, en een fijne kerstdagen :+

• Clock
Excuses voor de tikfout in de titel! :(

Verwijderd

Heb je de P4 stekker ook aangesloten ? Anders even een converter halen voor je voeding 20 -> 24 dit zal namelijk het probleem zijn gok ik zo :)

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 13:25
Clock schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:26:
Ohja, nog iets. De voeding heeft een 20 pins mobo plug, en het mobo heeft een 24 pins connector. Ik heb de plug helemaal rechts erin gedrukt (links dus 4 gaatjes over), en dit past zonder meer (op de andere 2 plaatsen past ie niet). Heeft dit er misschien iets mee te maken?
JA!!

Dat heb ik dus ook, alleen zit er dan nog zo'n los kabeltje bij met die 4 overige pins, die kun je dan aan die 20 pins connector schuiven en voila, je hebt een 24 pins connector. Dit heeft de verkoper nog aan ons uitgelegd ...

Hoop dat dat het probleem is!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Ja dat heeft er mee te maken. Je hebt toch echt een voeding met 24 pinnen nodig. Dus je hebt als het goed is de 4-pollige kabel ook niet aangesloten? Wat ook nodig is namelijk.

• Clock
Ik heb ff het mobo uit de kast gehaalt, en op een niet geleidende ondergrond gelegd. Alleen mobo + geheugen + proc. Ook nu valt ie naar 1 sec, dus geen kortsluiting met de backplate.

Ik kijk nu ff wat ik kan doen met die voeding.

• Clock
EyeWitness schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:29:
[...]

JA!!

Dat heb ik dus ook, alleen zit er dan nog zo'n los kabeltje bij met die 4 overige pins, die kun je dan aan die 20 pins connector schuiven en voila, je hebt een 24 pins connector. Dit heeft de verkoper nog aan ons uitgelegd ...

Hoop dat dat het probleem is!
Klopt, die 4 polige heb ik natuurlijk ook aangesloten. :P

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:28:
Heb je de P4 stekker ook aangesloten ? Anders even een converter halen voor je voeding 20 -> 24 dit zal namelijk het probleem zijn gok ik zo :)
Hij heeft geen P4 8)7

Verwijderd

Nee echt :+ Dat had ik wel gezien hoor alleen die extra 4 polige stekker noem ik altijd zo.

Zijn mobo kan trouwens beide:

http://www.asus.com//999/images/products/567/567_l.jpg

• Clock
Eindelijk gevonden!

Het was een defecte geheugenmodule. Na veel proberen en kloten werkt het eindelijk met nieuw geheugen. Het was gloednieuw geheugen, dus een productiefout. (Kon het gelukkig/logischerwijs nog ruilen)

Toch heel bedankt voor jullie hulp! :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dit wou ik net gaan zeggen. Die 24pins converter is totaal niet nodig bij dit bord. En het heet inderdaad een P4-stekker. Verder zijn dit soort fouten vrijwel altijd problemen met geheugen (althans, in mijn beleving).

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

The__Virus schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:05:
Dit wou ik net gaan zeggen. Die 24pins converter is totaal niet nodig bij dit bord. En het heet inderdaad een P4-stekker. Verder zijn dit soort fouten vrijwel altijd problemen met geheugen (althans, in mijn beleving).
Of het bordje is DOA. :Y)
Pagina: 1