Toon posts:

need some help!! samnestellen van een PC

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik wil voor het eerst een pc zelfsamenstellen, ter vervanging van mijn laptop die ik al drie jaar heb acer travelmate 803.
Zal het op prijs stellen als iemand comantaar op tips kan geven of te wel kan helpen met dit configuratie.
Ik heb het samengesteld bij 4Launch, ik heb in totaal een buget van 1800 euro, maar kan nog wel ruim 100 euro bij met extra lening, (liever niet natuurlijk).

1. AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz HT 1MB S939 Box €446.50
2. Asus A8N32-SLI Deluxe nForce 4 SLI X16,SATA2 €198.50
3. BenQ DVD-/+RW DW1640 16x/8x/4x DL Bulk (zwart) €44.50
4. BenQ DVD-ROM DVP1650V 16x/50x Retail (zwart) €23.50
5. Cooler Master Big Tower Stacker ATX No PSU (zwart) €150.50
6. Cooler Master Cross Flow voor Stacker €26.50
7. 2 X Hitachi 80GB SATA150 8MB, HDS722580VLSA80 €131.00
8. Iiyama TFT Monitor E481S-B3 19", DVI, Speakers €380.50
9. TwinMOS 2x1GB DDR SDRAM PC3200 CL2.5 €193.50
10. Zalman Processor Koeler CNPS9500-LED AMD & Intel €48.00

Totaal 1685.00

Vraag 1: zijn die twee hardeschijven boven beter dan :?
2 X Hitachi 80GB SATA300 8MB, HDS728080PLA380 €107.00
mij lijkt namelijk dat sata300 beter moet zijn dan sata150, maar die sata150 is wel duurder!.

Vraag 2: Ik wil in ieder geval die hardeschijven in raid 0, en wilde ook naast die twee schijven nog andere groot schijf normaal installeren, dus niet in raid 0, vroeg me eigenlijk af of dit trouwens wel mogelijk is? Want mijn idee was om twee kleinere schijven in raid 0 te zetten voor programma's en games. En later nog een grotere schijf bij te plaatsen voor andere zaken. Heb nu nog een extrene schijf van 300 Gig.

Vraag 3: mischien al wel opgevallen er zit geen videokaart in lijstje, ben het niet vergeten!! Maar kom niet uit! ik heb lang gezocht, en verschillende revieuws gelezen. ik ben geen echt fanatieke gamer maar speel graag regelmatig nieuw spellen en de reden dat ik een nieuw pc wil is dat mijn laptop met ATI Mobility 9000 het niet meer trekt bij gamen.

ik dacht eerst aan GeForce 7800 GT 256MB of een Radeon X850 pro 256MB, en kan niet echt kiezen en ze zijn best beetje prijzig en de buget is beetje op! en omdat ik geen verdere ervaring heb met PC’s en videokaarten weet ik ook niet bijvoorbeeld hoe goed/slecht eigenlijk goedkopere videokaarten zijn zoals voorbeel in BBQ de XFX GeForce 6600 256MB (PCIe, 2x DVI) € 124,50 deze kan ik namelijk wel makkelijk betalen en wilde ik hierbij weten of iemand mij uit dit probleem kan helpen .

(Oplossing vraag 3 en )vraag 4:

Ik kom ook niet uit betreft de moederbord, het lijkt mij wel erg belangrijk dat een goed moederboard op zit, omdat je later dan ook makkelijker kan uitbreiden. maar omdat ik niet al te veel verstand heb van overkloken enz mischien is het dan beter goedkoper moederbord kan nemen A8N-E of met sli en dan is er ook buget vrij voor betere video kaart.

Kort samengevat: Wat voor een videokaart, moederbord en hardeschijven en natuurlijk andere comentaar is ook welcom?
? _/-\o_

Alvast bedankt,

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1. Ik denk dat het alleen theoretisch beter is, en dat je niet veel verschil zult merken.
2. Dat kan.
3. Kijk eens naar benchmarks. Als je veel gamed zou ik met zon systeem er zeker een 7800GT in stoppen. Voor de beste kwaliteit voor een voor jou redelijke prijs kun je het best ns naar benchmarks kijken en de Pricewatch.
4. Imho kun je beter de A8N-E nemen, je hebt maar 1 videokaart, en later bijzetten van een nieuwe lijkt mij onnodig, omdat je systeem dan waarschijnlijk al verouderd is. Maar dit moet je ook zelf bepalen natuurlijk.

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 19:26
Kan me voorstellen dat je voor een AMD X2 4200 gaat maar is gezien het budget een 3500 Venice misschien niet goedkoper? Kun je van het budget een voeding (400W+) en snelle videokaart kopen.

• RoD
  • Niet online

RoD

^^ Daarvoor is het wel belangrijk om te weten wat je er mee gaat doen. Dus, waarvoor ga je deze pc gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe ik die andere topic kan verwijderen?
sorry

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:40:
weet iemand hoe ik die andere topic kan verwijderen?
sorry
offtopic:
Door een TR aan te maken, druk op het handje linksboven :P
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 24-12-2005 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, de bedoeling van extra koelingen zijn dat ik wel zo still mogelijk systeem zo willen hebben. ik zit er vaak achter.

de doel van systeem is eigelijk een multimedia pc, waarmee ook gegamed kan worden en niet steeds vast loopt in geval dat je wel met meerdere aplicaties bezig bent.

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Ben ik nou gek aan het worden? :?
Ik heb net ge-reply'ed . . .wtf?

Edit : laat maar . . .spuit 365 :P

[ Voor 26% gewijzigd door Afterburner79 op 24-12-2005 21:51 ]

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Verwijderd

Heb je er wel aan gedacht dat bij die stacker staat dat er geen PSU bij zit? Of heb je zelf nog een voeding die je gaat gebruiken?
En waarom heb je zon achterlijk duur SLI moederbord als je toch maar 1 videokaart gaat gebruiken? Ik zou gewoon voor de A8N ofzo gaan, scheelt je volgens mij iets van honderd euro die je dan weer aan je VGA kaart kan besteden (en eventueel die voeding ;) )

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.