Toon posts:

[Delphi 7] Sluiten applicatie afvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vrij nieuw met het programmeren in delphi.
Ik heb een standaard formulier gemaakt wat ze alleen af kunnen sluiten met het kruisje.
De code ALT-F4 heb ik uitgeschakeld gekregen (na wat zoekwerk hier en daar).

Nu wil ik echter voordat ze op het kruisje klikken dat ik ze eerst een code moet intikken en wanneer die code correct dat hij direct compleet windows afsluit, dus niet alleen de applicatie.
Ik ben nog niet aan het zoeken geweest om windows direct af te sluiten omdat ik het nog niet voor elkaar krijg om alleen de applicatie te laten sluiten an het invoeren van een juist code.

Wie kan mij verder helpen bedankt alvast.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het OnClose event van je form gebruiken?
Kan vast netter, maar goed. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Het OnClose event gebruik ik ook al, maar ik zou graag willen weten hoe ik kan afvangen dat hij toch afsluit.

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
procedure TfBrowser.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
var
  code: string;
begin
  code := InputBox('Afsluiten...', 'Voer hier de code in om de applicatie af te sluiten:', '');

if (code = 'afsluiten') then Action := caFree else Action := caNone;
end;

heb ik ervan gemaakt en het werkt netjes :)

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 14:25

Knutselsmurf

LED's make things better

Daarvoor heb je de OnCloseQuery. Heb zo even geen help bij de hand, maar die kan je true of false terug laten geven om aan te geven of de applicatie echt afgesloten moet worden.
hier een voorbeeld

[ Voor 21% gewijzigd door Knutselsmurf op 24-12-2005 21:44 ]

- This line is intentionally left blank -

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Alt+F4 uitschakelen lijkt me een slecht idee. Het is namelijk een shortcut voor het aanklikken van het 'kruisje' en is voor mensen zonder muis de enige manier om het programma af te sluiten. In Windows mag je er niet van uitgaan dat iemand over een muis of ander aanwijsapparaat beschikt, een programma hoort altijd via het toetsenbord te bedienen te zijn.

Bovendien doet Alt+F4 precies hetzelfde als het kruisje, dus waarom zou Alt+F4 niet mogen en het kruisje wel? Dat is inconsequent. Ook is er voor de programmeur geen verschil - je kunt ze beide afvangen met OnCloseQuery en OnClose. :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1