Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 11:29
Na het tragische verlies van mijn mp3-speler - een MSI Mega Player 516 - ben ik op zoek gegaan naar een waardige vervanger. Allereerst kwam ik bij de Archos XS100 uit, maar bij nadere inspectie bleek deze voor de prijs toch wel erg karig te zijn. Geen line-in, geen meegeleverde adapter, geen radio. Dusch ik denk bij mezelf, laat ik eens bij MSI kijken, ik was immers erg tevreden over mijn 516 tot één of ander onverlaat hem diefstalliseerde. En jawel, daar hebben we de Mega Player 536, en hij lijkt me geweldig!

Eerst maar wat specs:
  • Afmetingen: 88.5 (W) x 50 (D) x 15.6 (H) mm
  • Gewicht: 95g (inclusief ingebouwde accu)
  • Output: 2x 18mW, SNR > 90 dB
  • Scherm: 1,8" CSTN kleurenscherm (128x160 pixels)
  • Opslag: 4 GB harde schijf (1")
  • Ondersteunde formaten: MP3, (DRM) WMA, JPG, M-JPEG
  • Line-in
  • FM-radio
  • Voice-recorder
  • Foto-album
  • USB-host/slave (!)
En de bijgeleverde accessoires:
  • Oortelefoontjes
  • USB-kabel
  • USB-host kabel
  • Driver disk
  • Quick start guide
  • Netadapter
  • Line-in kabel
Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is dat de ingebouwde lithium-ion accu maar 8 uurtjes meegaat. Maar daar staat tegenover dat je een hele hoop functies krijgt die je normaal alleen ziet bij high-end spelers, zoals de USB-host functie. En dat voor een prijs die op moment van schrijven in de pricewatch ligt tussen de 157,50 en 169 euro. Lijkt me niet gek!

Dan hier nog een paar plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/ia_img/S536.gif Afbeeldingslocatie: http://generationmp3.com/images/News/0_Mai/0_juin/msi_mega_536.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/ia_img/l536.jpg

En van het menu:
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/other/ia/5536/screen5.gifAfbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/other/ia/5536/screen4.gifAfbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/other/ia/5536/screen1.gifAfbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/other/ia/5536/screen2.gif

Tot slot een aantal vragen voor de gelukkigen die reeds deze speler in hun bezit hebben. Hoe zit het met de bouwkwaliteit? Is het stevig, of ernstig plastic? Is de navigatie in de menu's goed? En wat voor informatie wordt er weergegeven bij het afspelen van nummers, hier heb ik nog geen screenshots van kunnen vinden. En tot slot: gaat de batterij echt 8 uur mee, of wordt het in de praktijk (nog) korter?

Tschüss!

[edit] Volgens het persbericht, gaat de accu geen 8, maar 18 uur mee. Dat zou wel erg nice zijn!

[ Voor 4% gewijzigd door phreako op 24-12-2005 20:28 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik denk dat er niet veel mensen hier deze speler hebben. MSI is geen grote speler en ze zijn ook niet algemeen verkrijgbaar.
Het enige wat ik kon vinden was dit op kieskeurig.nl, maar geen echte reviews.

Het is wel een beetje een gok. Misschien kun je iets regelen met de winkel, dat je hem terug mag brengen als hij toch niet bevalt.

• phreako
Vreemd dat er niet meer animo voor een dergelijke speler is. Enfink, volgens die keerl op kieskeurig is het dus best een aardige speler. Ik denk dat ik het nog even aanzie, tot er meer informatie beschikbaar is. Het ding is immers nog geen maand op de markt..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat komt denk ik omdat MSI niet zon vooraanstaand merk is. En ik kan nou ook niet zeggen dat ie er aantrekkelijk uit ziet met zon klein schermpje. Hij komt nogal lomp over.

• phreako
Een diagonaal van 1,8" is heel erg standaard dacht ik, zelfs nog iets groter dan de meesten. 9x5x1.5 cm is ook niet heel erg lomp naar mijn bescheiden mening, tuurlijk het kan kleiner maar je moet wel onthouden dat hier ook nog een SD-slot en andere ongein in moet.. Daarnaast is MSI wel een vooraanstaand merk op het gebied van moederborden en videokaarten en waren de Mega Sticks aardig populair..

• RoD
  • Niet online

RoD

Shivan Dragon schreef op zondag 25 december 2005 @ 21:52:
Een diagonaal van 1,8" is heel erg standaard dacht ik, zelfs nog iets groter dan de meesten. 9x5x1.5 cm is ook niet heel erg lomp naar mijn bescheiden mening, tuurlijk het kan kleiner maar je moet wel onthouden dat hier ook nog een SD-slot en andere ongein in moet.. Daarnaast is MSI wel een vooraanstaand merk op het gebied van moederborden en videokaarten en waren de Mega Sticks aardig populair..
Het is ook vooral de vorm. Het scherm is hoog in plaats van breed, met nog veel ruimte aan de randen.

• phreako
Daar heb je gelijk in, dat komt enigszins gedateerd over. Maar aan de andere kant: het is een audiospeler en ik kan me voorstellen dat je dan meer hebt aan een hoog scherm (lijsten scrollen ed.) dan aan een breedbeeld.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, maar er zit ook een foto en video gedeelte op. Dat is dus eigenlijk praktisch nutteloos op zon ding.

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Mss wordt video wel gewoon op het breedst afgespeeld; dat de speler dus 90 graden gedraaid moet worden ?
Want anders heb je niet veel aan de grootte van het schermpje ;)

• phreako
Dat videogedeelte stelt niet echt iets voor geloof ik.. Motion-JPEG.. elke frame opgeslagen in het JPEG-formaat, klinkt niet erg effectief. Maar goed, dat is dan ook geen reden om hem te kopen.

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11 15:57
Ik heb deze speler en ik moet zeggen dat hij me erg goed bevalt. De speler is wel van plastic geloof ik, maar voelt wel heel stevig aan. Beeldscherm is van goede kwaliteit.

• phreako
Dat doet mij deugd :)

Hoe is de navigatie? Kun je makkelijk zoeken op artiest, album of nummer? Ik heb ergens gehoord dat dat (weer..) niet helemaal goed zat. En over de videomogelijkheden, kun je daar wat mee, of is het drie keer niks?

• cryonic90
Nou, ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om de artiesten er in te krijgen. Met de WMPplugin wil het niet voor zover als ik kan zien. Maar ik moet er nog maar een keer goed mee aan de gang. Maar verder werkt hij goed. En de videomogelijkheden zijn wel goed, alleen moet je met Quicktime de video recoderen in het Mjpeg formaat en ik kan er nog geen audio bij krijgen in Quicktime, dus is nog even een beetje zoeken. Als ik meer weet over deze dingen, zal ik het hier melden ;)

• phreako
Het schijnt dat MSI een firmware-update heeft uitgebracht, zodat de 536 nu wel door artiesten kan scrollen. Heb je die al gedownload? ( http://www.msi.com.tw/pro...frm_ia_detail.php?UID=621 )

Als je hem flasht, laat dan even horen wat het resultaat is!

• cryonic90
Heel vreemd, had deze firmware al geprobeerd, werkte niet, en nu werkt het allemaal ineens wel met de plugin van MSI zelf :S Nouja, het werkt nu dus. Je gaat dus naar muziek op de speler, dan kun je artiest of album selecteren en dan kun je gewoon kiezen. Werkt verder allemaal heel goed vind ik zelf

Verwijderd

Ik zelf heb ook een msi mega player 536 alleen mij is het nog niet gelukt om de nummers onder artiest en album te krijgen. Heb de firmwire update gedaan maar zou voor de rest niet weten wat ik er aan zou kunnen doen. iemand suggestie?

greetings

O ja wat bedoel je met de plugin van msi

• cryonic90
Op de site van MSI en op je cd staat een WMPPlugin, die moet je even installeren en dan even opnieuw opstarten en dan kun je met WMP je nummers synchroniseren, dan zou hij de artiesten en albums enz erin moeten zetten

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 16:44
Is 95 gram niet een beetje teveel voor de mp3 speler ? Ik zou hem willen gebruiken voor sporten en hem dus in mijn boekzak willen doen.

Het is idd wel een zeer leuk dingetje, zeker voor dat geld.

Mijn eisen zijn namelijk ook :
* Radio
* 2GB
* + - 150e
* Goed hanteerbaar tijdens sporten.
* Zeer goede geluidskwaliteit

Over dat laatste is dus onzekerheid, gezien er nergens een fatsoenlijke review te vinden is.

[ Voor 6% gewijzigd door Carel op 25-01-2006 15:48 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Om te sporten (al weet ik niet wat voor sport je doet) zou ik geen HDD-speler aanraden. Die zijn niet zo gek op schokken. De Sandisk M250 lijkt me wel een aardig (en een stuk lichter) alternatief (hoewel slecht leverbaar).

[ Voor 5% gewijzigd door Piggen op 25-01-2006 16:18 ]

• cryonic90
Carel schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:47:
Is 95 gram niet een beetje teveel voor de mp3 speler ? Ik zou hem willen gebruiken voor sporten en hem dus in mijn boekzak willen doen.

Het is idd wel een zeer leuk dingetje, zeker voor dat geld.

Mijn eisen zijn namelijk ook :
* Radio
* 2GB
* + - 150e
* Goed hanteerbaar tijdens sporten.
* Zeer goede geluidskwaliteit

Over dat laatste is dus onzekerheid, gezien er nergens een fatsoenlijke review te vinden is.
Dan moet ik je bij deze speler wel 1 ding zeggen, de nederlandse versie heeft waarschijnlijk geen radio. Er zijn al meerdere geweest die hem zonder radio hebben, waaronder ik

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 16:44
MPmad schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:17:
Om te sporten (al weet ik niet wat voor sport je doet) zou ik geen HDD-speler aanraden. Die zijn niet zo gek op schokken. De Sandisk M250 lijkt me wel een aardig (en een stuk lichter) alternatief (hoewel slecht leverbaar).
Daar zou de buffer in principe voor zijn. Hoe dan ook 95 gram lijkt me idd behoorlijk zwaar. Ik doe momenteel een beetje fietsen en van die langlauf apparaten. Binnenkort ga ik weer over op het rennen en de wat zwaardere dingen, maar ik ben helaas herstellende van een hoop schouder drama's.

Edit: Dat van die MSI radio is dan weer lekker misleidend.

[ Voor 7% gewijzigd door Carel op 25-01-2006 16:38 ]

• cryonic90
Ik weet het, er staat ook lekker bij (optional). Ik had hem eerst ook gekocht met de gedachte dat er een radio op zou zitten, maar helaas

Verwijderd

Ik heb deze speler nu zo'n twee maanden en het eerste dat mij opviel was dat de speler 9,5x6x1,6 centimeter als afmetingen heeft, en niet 8,9x5x1,6 zoals op de site van MSI staat.
Ook vind ik het raar dat de speler de nummers op alfabetische volgorde sorteert, en niet op de volgorde zoals ze op het album staan. Dit heb ik opgelost door voor de naam van het nummer 01-.., 02-.., enz.. te zetten. De bediening van het apparaatje is ok, maar je moet hem wel op Hold zetten tijdens het afspelen, omdat het touchpad erg gevoelig is en ook in je broekzak werkt.
Maar al met al is het een goede speler die zijn taak goed uitvoert.

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat komt waarschijnlijk omdat de speler het nummer op het album wat in de tag opgeslagen ligt niet uitleest.

Verwijderd

Ik heb hem ook sinds januari. Gekocht voor 99 euro bij Computerland. En hier vind je meer info, gedeeltelijk nog in Czech.Volgens die website is doet je maar 6 uur met die batterij en niet 8 uur en zeker geen 16 uur!

Het is overigens dezelfde speler als de Vibe 300 van Packhard and Bell. Die is alleen veel duurder maar heeft wel een verwisselbare batterij.Die leveren ook software erbij om video om te zetten naar MJPEG. De decoder die wij moeten gebruiken kost $30

Afbeeldingslocatie: http://common.packardbell.com/itemnr/instr_vibe300_controls/Vibe300_front_2.jpg

Ik gebruik het ding uitsluitend om MP3 af te spelen, en foto vanaf een SD kaartje op die speler te dumpen zodat het kaartje weer leeg is. USB-to-Go is ook leuk. Ik hang zo'n m'n camera eraan.Op video op zo'n klein scherpje zit ik niet te wachten

• cryonic90
Nee, idd, dat wil ook niet, of gaat heel erg traafg, ik kan het beter op mn mda vario afspelen, dat gaat beter, alleen wat minder ruimte. Dat van die packard bell had ik in het begin ook al gevonden, daar is ook gewoon een fm module voor te koop als het goed. Ik heb ook al eens de firmware van pb geprobeerd, maar dat wil niet zo goed :P

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds gisteren ook deze Mp3/ media player en ik zou graag filmpjes erop willen zetten.
Ik heb op verschillende sites me al verdiept in het converten van M-JPEG video's, maar ik ben
nog niet ver gekomen. Als ik een mp4/M-JPEG video erop wil zetten kan hij hem niet lezen.
Als je via de bestandbrowser (wat je kan kiezen in het menuutje) op de hdd kijkt, staat de
video er wel tussen.

Heel raar, maar goed.. kan iemand mij hierbij helpen?
lolgrapje!111verwijderd :D geen mail meer doegh

Gr. Jeko

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 22:01 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik ga je niet mailen of msn'en oid, als we dat gingen doen waarom hebben we het forum dan?

Goed, je wilt dus video converteren.
1. Welk programma?
2. Welke codecs (precies! denk ook aan resoluties, audio ed) worden er ondersteund?
3. Waar converteer je naar?
4. Heb je zelf de juiste codecs?
5. Vergelijk eens filmpjes die wel werken (bijvoorbeeld voorbeeldfilmpjes, of wellicht dat je ergens filmpjes kunt vinden die horen te werken op je speler) met filmpjes die jij erop hebt gezet.

Een goed programma om te checken wat voor codec een file precies heeft is Gspot.

Verwijderd

Ik heb een programma, dat heet; ConvertMovie 4.1
Deze zou speciaal video's kunnen converteren voor mp3 spelers als Ipods e.a.

Als ik een filmpje wil converteren kies ik de goeie file waarnaar hij geconverteerd moet worden.
En kies ik de afmetingen; 320 × 240, want op de MSI site stond namelijk dat de player alleen dit formaat ondersteunt.

Dat met geluid weet ik niet wat je bedoeld.... wellicht kan je me hierin verder helpen :)

Verder zal ik eens opzoek gaan naar een filmpje die hij zou moeten ondersteunen, dat is wel een goed idee!

Gr. Jeko!

• RoD
  • Niet online

RoD

Met geluid bedoelde ik dat de videocodec die je wilt afspelen op je speler ook de goede audiocodec moet hebben. Voorbeeld: Als de speler alleen mp3 geluid ondersteund (en dan bedoel ik dit niet als pure audio files, maar hetgeen wat ondersteund wordt in de videofile zelf) en jij hebt een video met AC3 geluid, dan kan het zijn dat je geen geluid krijgt, of dat de file uberhaubt niet werkt.
Verder zijn er nog meer instellingen die van toepassing kunnen zijn op je videofile. Als je bijvoorbeeld Divx/Xvid files maakt, moet je ook op de bitrate letten, en of je single pass of multi pass codeert.

Ik zou je aanraden om eens met VirtualDub te coderen, daar kun je alles precies instellen. Als je niet weet hoe het programma werkt zoek dan even naar tutorials op internet, want het programma is simpeler dan het eruit ziet :)
Zorg wel dat je de mogelijkheid hebt om naar Mjpeg te converteren. Ik weet niet precies wat voor codec het is, en of je een speciale versie nodig hebt om ook naar het bestand zelf te kunnen coderen... ik zal eens zoeken naar informatie.

Edit: Deze codec zou je moeten hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 09-10-2006 12:28 ]

Verwijderd

Zo, ik heb nu (de volgens jou goede) codec gedownload en geinstalleerd.
En ik heb VirtualDuB ook gedownload.. maar ik snap niet wat je bedoeld met het coderen van iets.

Ik kan filmpjes naar M-JPEG converteren, maar die speelt m'n mp3/media player dus niet af..
Hij leest hun volgens mij niet eens.. :9~

(Mischien ben ik erg moeilijk aan het doen, maargoed ik ben nou eenmaal niet zo'n ster hierin) :/

Edit: er klopt zowiezo iets niet aan de media player want, als je hem via de USB aansluit op de PC en je opent hem via Deze Computer dan staat er een mapje op, dat mapje is vervolgens leeg en thats it.
Waar hij de muziek dan laat 8)7 Er staat wel muziek op, maar die is dus niet te bekijken via Deze Computer.
De muziek heb ik met de media player plugin erop gezet dmv. sychroniseren.
Dat werkt perfect, want alle muziek is op artiest enz. gesoorteerd :)

Heel raar dus, ik ga morgen zowiezo dus terug naar de winkel, tenzij iemand hier een verklaring ervoor heeft..

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 13:33 ]

• cryonic90
De mappen music, photo en video zijn verborgen, ze zijn er dus wel, de enige map die je ziet is waarschijnlijk tmp.

Verwijderd

Ja, dat klopt.. kan je hier iets tegen doen?

Maar hoe zet je dan foto's enz in de goeie map, want deze komen wel onder foto's te staan.
Maar daar is weer een sup-map 'Photos' daar staan die demo fotos op..

Kan je dan niet veranderen dat hij ze verbergt?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 14:04 ]

Verwijderd

RoD schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:44:
Ik ga je niet mailen of msn'en oid, als we dat gingen doen waarom hebben we het forum dan?

Goed, je wilt dus video converteren.
1. Welk programma?
2. Welke codecs (precies! denk ook aan resoluties, audio ed) worden er ondersteund?
3. Waar converteer je naar?
4. Heb je zelf de juiste codecs?
5. Vergelijk eens filmpjes die wel werken (bijvoorbeeld voorbeeldfilmpjes, of wellicht dat je ergens filmpjes kunt vinden die horen te werken op je speler) met filmpjes die jij erop hebt gezet.

Een goed programma om te checken wat voor codec een file precies heeft is Gspot.
Je kan converteren met Virtualdub mbv MJPEG codec die is niet gratis, of QT PRO ook niet gratis. link
P&B levert wel software bij hun Vibe 300/500

params voor VD

"ik heb het al voor elkaar gekregen om zelf filmpjes erop te zetten en
af te spelen. Dit moet je doen met Quicktime PRO...anders wil het nog NIET.
File: export ; en dan export to Quicktime Movie.
geef de volgende settings in:
Compression: Motion jpeg A
Depth: Color
Quality: Medium
Frame Rate: 30
Field Count: 1
With 320 Height 240
en dan Allow Transconding.
Na dit kun je het filmpje op de Vibe 300 zetten. (26-10-2005)"

Credits to link

Laaste versie firmware is 1.00.15 (nog steeds) link

• cryonic90
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:34:
Ja, dat klopt.. kan je hier iets tegen doen?

Maar hoe zet je dan foto's enz in de goeie map, want deze komen wel onder foto's te staan.
Maar daar is weer een sup-map 'Photos' daar staan die demo fotos op..

Kan je dan niet veranderen dat hij ze verbergt?
Nee, dat kun je niet veranderen. Dat gebeurd automatisch zodra je de plugin gebruikt.

Verwijderd

Handleidingen in .pdf en .doc formaat hoe video's zijn te converteren, kun je hier te downloaden.
Pagina: 1