Linux met windows koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Ik heb hier mijn server staan die momenteel draait op windows xp pro. Maar nu wil ik overstappen op Linux. Maar tot nog toe gebruik ik altijd extern-bureaublad om de server te besturen. Nu is mijn vraag of ik dat met linux dan ook nog kan, en hoe?

(ook mijn pc runt op xp pro)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:25
Ja, ook voor Linux zijn er remote desktop clients, die je prima zelf kunt vinden.

^ Wat hij zegt.

• ReX_NL
Z-Dragon schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:36:
Ja, ook voor Linux zijn er remote desktop clients, die je prima zelf kunt vinden.
Ja dat wist ik al, maar zijn die ook compatible met windows?

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ja, als je VNC gebruikt wel.

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-12-2025

hannos

pardon me

Zelf gebruik ik gewoon putty dat is een programma waarmee je via SSH remote kunt inloggen op je server. Dit is wel text-based maar aangezien een GUI bij een server m.i. beetje nutteloos is lijkt het me dat je dit het beste kan gebruiken.

• Whollabilla
  • Laatst online: 10-03-2021
Ja hoor, veel programma's gebruiken namelijk "standaard" protocols, zoals de vele VNC programma's en SSH/telnet dingen.

Verwijderd

De topicstarter moet eerst maar eens gaan vertellen wat er op die server moet gaan draaien. De meeste Linux servers worden inderdaad via SSH bestuurd. Weinig reden om VNC te gebruiken als je bijvoorbeeld alleen Apache en Samba hebt draaien.

Ik zou bij een server eerder denken aan SSH en bijvoorbeeld Webmin.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

met FreeNX kan dit zelfs veel beter dan met het standaard windows remote desktop protocol.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• ReX_NL
Welke versie van linux kan ik volgens jullie het beste erop zetten ?

Verwijderd

ReX_NL schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:46:
Welke versie van linux kan ik volgens jullie het beste erop zetten ?
Die ene. Wat wil je allemaal precies met die server gaan doen?

Ik denk zelf dat Ubuntu als server niet verkeerd is voor een beginnende Linux gebruiker. Maar denk erom dat het draaien van een Linux server kennis, inzicht en inzet vereist.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die vraag hebben we een heel topic voor, en het zou je sieren als je voor de verandering eens zelf wat uitzoekt of wat langer nadenkt voor je weer een post van 1 regel met een simpele vraag maakt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.