Toon posts:

AMDk6-III 450Mhz/AsusP5A-B mobo.. Overclocken???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Shallom,

Ik heb een AsusP5A-B mobo met een AMDk6-III 450Mhz erop.. verder nog 64mb ram en een 27gb HD.....

edit:
Ohja... ook nog een Diamond Speedstar A90 16mb (savage4pro chipset)

Hoe kan ik em overclocken en tot hoever kan ik ongeveer gaan?????

Verwijderd

Overklokken kan op 2 manieren:
FSB-overklokken en multiplier-overklokken.
Als je wilt weten hoe, kijk dan hier:
http://www.asus.com/products/Motherboard/Pentium/P5a-b/jumper.html
of:
http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/Pentium/P5a-b/jumper.html
Let vooral op het laatste tabelletje (voltage), want dat zal waarschijnlijk omhoog moeten.

Hoe ver je kunt gaan, kan ik niet voorspellen. Mijn ervaring met de K6-II is dat ie met 50 mhz meer wel stabiel loopt, maar met 60 al niet meer wil (zonder extra koeling iig). Ik weet niet hoe dat dat met de K6-III zit, maar ik zou er niet al te veel van verwachten. Maar alles dat je er meer uit kunt krijgen, is mooi meegenomen natuurlijk.

Let er wel op: bij FSB-overklokken gaat je hele systeem sneller, maar als je hiermee te ver gaat, kunnen ook je pci-kaarten etc gaan zeuren. Nou zal dat denk ik wel meevallen (afhankelijk van wat voor kaartjes en HD's je hebt); de maximale FSB met dit bord is 120 mhz, dan zijn je AGP en PCI 80 en 40 mhz; bij mij draaien die op 83 en 42, en alleen problemen gehad met een (al erg oude) harde schijf

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:42

WouterG

Dit is geen ondertitel

Wat hierboven verteld word is helemaal waar. Op 500Mhz loopt hij echt superstabiel, maar zodra je hem op 60 zet loopt hij al met het booten vast.
De multiplier heb ik op 5 staan en de bussnelheid op 100mhz. Het lijkt alsof deze processor goed tegen een hogere multiplier kan, maar niet tegen hogere bussnelheden. Dit kan natuurlijk ook aan het moederbord liggen.

Verwijderd

Topicstarter
thnx... dan zullen we dat eens ff proberen heh

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
IS ws je cache. Als ik op mijn DFI K6BV3+ de FSB naar 112 gooi, krijg ik direct een BSOD. Als ik in de BIOS de cache op het mobo (L3 dus) uitzet, dan heb ik nergens last van.
Kan je fixen door de cache mode naar WT te zetten ipv WB

Verwijderd

Topicstarter
ehhhhhhh thewiseguy.......

ff een vraagje over die schema's op die site heh.....

wat betekent CPU 66Mhz.... is dat de internal clock of hoeveel er bij je clockspeed bijkomt??????

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 16:56 schreef Sp1ke het volgende:
ehhhhhhh thewiseguy.......

ff een vraagje over die schema's op die site heh.....

wat betekent CPU 66Mhz.... is dat de internal clock of hoeveel er bij je clockspeed bijkomt??????
Dat is de FSB-frequentie. FSB*multiplier=aantal MHZ van je CPU
In jouw geval is dit 100*4,5=450, voor het overklokken dus

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 11:38
Wat is je jumper instelling van je Dfi board?

Ik heb ook een Dfiboard met een AMD K6 III 450@ 500 op 5 x 100 2.7 volt volgens Sandra 2.56 volt

www.digireflex.nl

Verwijderd

Ik weet niet hoe het met de K6-3 zit, maar ik heb mijn K6-2 met 73 mhz overklokt.. Verder wil ie echt niet. :( Begint windows wel heel erg te flippen. Doet ie nu soms ook al.. Heel irri

FSB 105
multiplier 4,5
Voltage 2.6
Pagina: 1