De laatste dagen ben ik bezig geweest om mijn server om te zetten van Fedora Core 3 naar 4. Dit lukt me allemaal prima, tot dusver geen problemen.
De laatste stap, is het installeren van Azureus. Het welbekende bittorrent programma dat ik al enkele jaren met alle tevredenheid gebruik, behalve deze keer.
Ik download Azureus van SourceForge, extract de handel in /opt. chmod 777 de gehele directory zodat ik hem als user ook kan draaien, en ik start het programma.
Ik loop de wizard door, en alles ziet er prima uit. Ik verander wat instellingen (default data directory bijvoorbeeld), ik download een .torrent, en zet die in Azureus.
Ik krijg netjes de melding (groen lichtje onderin) dat mijn port forward klopt, en de .torrent geeft als status "downloading". Echter, na 1,5 dag heb ik nog steeds geen Kb aan data binnen gehaald. Hij maakt ook geen permanente verbindingen met andere peers. Ik weet 100% zeker dat de tracker goed draait, want ook Linux ISO's beginnen gewoon _niet_ met downloaden.
Wat heb ik al geprobeerd ->
uPnP in de router aanzetten, geen effect
Gehele server in DMZ, geen effect
op een Windows PC dezelfde client gedraaid, (en dus heel even de mapping verandert in de Draytek), en die gaat netjes downloaden
/home/.Azureus verwijdert, en dit keer geen enkele setting handmatig verwijdert
programma gedraait als root.. geen effect..
een oudere versie van Azureus geinstalleerd, geen effect
gebruikte software:
Fedora Core 4 2.6.14-1.1653_FC4
Azureus 2.3.0.6
Gnome
Java 1.5
geen iptables oid
gebruikte hardware:
1600+
512MB DDR
40Gb Seagate
TNT2
ik twijfelde tussen SA & NOS, gaat tenslotte om het programma, vandaar SA
De laatste stap, is het installeren van Azureus. Het welbekende bittorrent programma dat ik al enkele jaren met alle tevredenheid gebruik, behalve deze keer.
Ik download Azureus van SourceForge, extract de handel in /opt. chmod 777 de gehele directory zodat ik hem als user ook kan draaien, en ik start het programma.
Ik loop de wizard door, en alles ziet er prima uit. Ik verander wat instellingen (default data directory bijvoorbeeld), ik download een .torrent, en zet die in Azureus.
Ik krijg netjes de melding (groen lichtje onderin) dat mijn port forward klopt, en de .torrent geeft als status "downloading". Echter, na 1,5 dag heb ik nog steeds geen Kb aan data binnen gehaald. Hij maakt ook geen permanente verbindingen met andere peers. Ik weet 100% zeker dat de tracker goed draait, want ook Linux ISO's beginnen gewoon _niet_ met downloaden.
Wat heb ik al geprobeerd ->
uPnP in de router aanzetten, geen effect
Gehele server in DMZ, geen effect
op een Windows PC dezelfde client gedraaid, (en dus heel even de mapping verandert in de Draytek), en die gaat netjes downloaden
/home/.Azureus verwijdert, en dit keer geen enkele setting handmatig verwijdert
programma gedraait als root.. geen effect..
een oudere versie van Azureus geinstalleerd, geen effect
gebruikte software:
Fedora Core 4 2.6.14-1.1653_FC4
Azureus 2.3.0.6
Gnome
Java 1.5
geen iptables oid
gebruikte hardware:
1600+
512MB DDR
40Gb Seagate
TNT2