Linksys WRT54GS Switch Problemen

Pagina: 1
Acties:

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
Hier thuis gebruiken we een Linksys WRT54GS v1.0 Router om het internet te delen.

Laatste paar weken is de router echter vervelend aan het doen. Na zo'n 5GB over te hebben gestuurd/ontvangen, maakt niet uit hoe, door Internet of door het interne netwerk, werkt hij nog wel, maar met zo'n 33% packet losses (getest met een -t ping richting de router en ook richting een willekeurig internet ip).

Na een reboot van de router werkt ie weer goed zonder packet losses, maar na zo'n 5GB gebeurd het zelfde verhaal en moet ik weer opnieuw router rebooten. Erg vervelend.

Ik heb verschillende firmwares geprobeerd. Officiele Linksys (de nieuwste), HyperWRT, DD-WRT. Allemaal zelfde probleem. Dus het ligt waarschijnlijk niet aan de firmware maar aan de ingebouwde switch. Ook heb ik geprobeerd deze router een factory reset gegeven (die reset knop achterkant met een naald) en hielp ook niet.

Is het zo dat de switch nu kapoet is of hoe zit het precies? Ik heb dit probleem sinds 2-3 weken. Hiervoor heeft dat ding zo'n bijna een jaartje goed met eens in de twee maanden een reboot voor firmware upgrade.

Het ligt zeker niet aan het besturingssysteem en/of NIC, probleem gebeurd bij verschillende PC's met zowel XP als 2K en 98SE, of het nou een Realtek, Intel of 3Com is, zelfde probleem. Ook niet de bekabeling, heb al met verschillende kabels getest. Kabels ook door een kabeltester gehaald en die waren 100% goed.

Zelf lijkt me dat het probleem de ingebouwde switch is in de WRT54GS. Wat denken jullie?

Ik zit nu op het moment een nieuwe router te kopen en mijn oog gaat naar de WRT54GC. Aangezien ik het wireless gedeelte af en toe gebruikt en laptop naast de router staat is het geen probleem. Lekker goedkoop en kwaliteits router.

Het netwerk thuis is zo opgebouwd.

Copperjet 860-2P <-> Linksys WRT54GS <-> 3 PC's + NAS

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-04 17:58
Ik heb een WRT54G, ervaar hetzelfde. Bij Linksys reageren ze nieteens op mail. Ik denk dat het door de firmware komt. Vroeger werd die nog voor een specifieke versie geschreven. Ze verschillen intern nogal in beschikbaar geheugen. Wellicht dat de problemen daarvandaan komen. Ik heb nu een versie 2. Terwijl ze al op versie 5 zitten. Maar reactie van Linksys is tot op heden nog nul. "Gelukkig" is er een switchport defect. Die claim ik op garantie en hoop zo een nieuwer type te ontvangen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• The Conman
Hmm, ik heb wel met verschillende versies, officieel of modified firmwares geprobeerd, het probleem blijft maar komen terwijl ik dat vroeger nooit gehad heb.

• The Conman
sorry.. pump... (en sorry voor doublepost)

Ik heb even tijdelijk een WRT54GS v4 in gebruik nu en het probleem wat ik in de startpost uitlegde is nog erger geworden. Nu snap ik het echt niet meer.

Enige wat ik kan bedenken is me modem, maar het is wel zo dat elke keer na reboot router de boel weer perfect doet, maar voor hoelang?

Ik belast het verkeer best wel veel met veel verbindingen door p2p. Misschien dat ook een probleem waardoor de router het niet meer trekt en gewoon raar gaat doen? Het probleem blijft ook wanneer ik het p2p (bittorrent in mijn geval, dan wel 20 tegelijk) uitzet. Misschien ligt het daar weer niet aan?

Ik kom er echt niet meer uit :S:S:S

Enige wat ik nu nog kan testen is een router van een ander merk zonder toeters en bellen, met een sterkere processor en meer geheugen. Welke raden jullie mij aan? Hoeft dan wel geen wireless in te zitten, maar wel stabiel werken en belangrijk dat ik kan DCC'en (IRC) want heb paar routers gehad met het connexxant chip waar het niet mogelijk was door de respond niet herkent werd.

Ik hoor graag oplossingen :)

edit: ik ga straks de modem in de routed mode proberen en een switch achterhangen om te kijken of het echt aan de losse router ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door The Conman op 29-12-2005 00:36 ]

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-04 17:58
Dit kreeg ik terug van Linksys:

Een tip: de wrt54g v2 is qua hardware wel compatibel met de 4.20.7 firmware, maar de snelheid van de interne CPU is niet hoog genoeg om fatsoenlijk met deze firmware te kunnen werken. Onze ervaring leert dat het apparaat hierdoor zeer traag en onhandelbaar wordt. Ik heb voor u een iets oudere firmware bijgevoegd met daarbij het verzoek te kijken of deze uw apparaat weer tot leven wekt.

Ik ga het nieteens proberen. Er zit een defecte poort op dus ik start een RMA. Voorzover ik weet krijg ik dan toch een nieuwere versie. Reparatie heeft echt geen nut ivm de kosten.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• The Conman
Linksys WRT54GS v1
Linksys WRT54GS v4
U.S. Robotics USR8004
A.D. CopperJet 816-2P

Allemaal zelfde probleem... dus het ligt niet meer aan de router zelf. Het probleem is vrijwel zeker door overvloed aan connecties van bittorrent.

Ik heb nu weer de Linksys WRT54GS v1 aangesloten en de uPnP gedisabled en lijkt goed te werken. Misschien was het uPnP dat niet goed werkte door een chaos van poorten. Nu even kijken hoelang hij volhoud (momenteel 31 torrents tegelijk download).

Mediamarkt mag weer mijn router terugnemen :)

Edit: weer me oude Linksys WRT54GS v1 in gebruik. Met custom firmware en een startup script erbij die de timeouts zet op 30 min ipv 5 dagen. (dan cleared ie buffer elke 30 min?) Draait nu al bijna 48 uur stabiel zonder enige packet loss, constant 20-30 torrents aan en een ping -t xs4all.nl loopt nog steeds. Hopen dat dit het probleem was

[ Voor 30% gewijzigd door The Conman op 01-01-2006 16:51 ]

Pagina: 1