Toon posts:

Wanadoo Familiy 20mbit; Beperkte netwerkverbinding mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Na het aanvragen en het ontvangen van een Wanadoo Family 20Mbit pakket, probeerde ik dit te installeren. Livebox aangesloten op buitenlijn (LINE), telefoon aangesloten (PHONE) en RJ45 stekker in de rode UTP aansluiting. Livebox lampje brand voor verbinding. Installatie door lopen op de computer. Tot op het moment dat de Livebox ging resetten - installatie scherm 'een moment geduld alstublieft'. Verbinding wordt verbroken met de Livebox opgevolgt,10 seconden, met het volgende bericht 'Beperkte of geen netwerk verbinding mogelijk'. Tot dusver hebben we nog geen internet verbinding tot stand gehad. Verder moeten we ook een keuze maken in modem type; Seriele modem of PPPE modem. Dit staat niet in het Wanadoo set up boekje vermeld.

Weet iemand misschien wat hier het probleem is?

Tot dusver heb ik de volgende dingen al geprobeerd;

Op 2 computers geprobeerd
alle netwerkrelateerde programma's afgesloten

ps. via internet explorer; 192.168.1.1 zegt de modem geen ADSL verbinding te hebben. Terwijl het @ rode lichtje wel brand.

Bijvoorbaad dank,

StylliC

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:05
je moet hem resetten.
30 seconden stroom er af, stroom erop en dan resetknop in tot dat alle lampjes uit zijn.

heb er zelf ook last van gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de modem al 3 keer gereset. Jij legt het alleen iets anders uit. Volgens het boekje moet het zo:

- Haal de stekker van de livebox uit het stopcontact
- Wacht tot de stroom van de livebox is en doe de stekkerweer in het stopcontact.
- Druk de RST-knop in. De lampjes bovenop de livebox gaan u een voor een branden en daarna gaan ze korte tijd allemaal tegelijk branden.
- Laat de RST-knop los zodra de twee buitenste en het middelste lampje gaan branden.

Zit er verschil tussen jouw methode en bovenstaande methode?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand nog wat?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Kijk eens welke utp kabel je nodig hebt, twisted of normaal , een kennis van mij had twisted nodig bij zijn provider.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je al met de helpdesk gebeld? Kan maar zo zijn dat ze zijn vergeten om je aansluiting te activeren ofzo.
En ik kan ook niet opmaken uit je bericht hoe lang je je modem aangesloten laat. Laat hem eens een paar uur aan staan.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:32

n00bs

Het is weer Zomer!

Je geeft wel erg weinig informatie

Welk OS?
Hoe zijn je netwerkinstellingen etc etc etc?

Daarnaast had je geen nieuw topic te hoefen openen, maar alles centraal houden: [rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VII)[/rml]

[ Voor 44% gewijzigd door n00bs op 26-12-2005 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:26:
Je geeft wel erg weinig informatie

Welk OS?
Hoe zijn je netwerkinstellingen etc etc etc?

Daarnaast had je geen nieuw topic te hoefen openen, maar alles centraal houden: [rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VII)[/rml]
Bedankt voor de opmerking.
Ik dacht dat bovengenoemde voldoende informatie omvatte.

Bij deze:
OS = Beide PC's Windows XP
Netwerkinstellingen = geen ip configuraties
Telefoon lijn blijft werken via Livebox (KPN telefoon)

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:24:
Heb je al met de helpdesk gebeld? Kan maar zo zijn dat ze zijn vergeten om je aansluiting te activeren ofzo.
En ik kan ook niet opmaken uit je bericht hoe lang je je modem aangesloten laat. Laat hem eens een paar uur aan staan.
Ik heb twee keer 1 seconde internet gehad, ofwel 1 keer een site geladen. Tevens brand het rode adsl lampje van de modem. Het aan laten staan van de modem ga ik zo snel mogelijk proberen wanneer ik tijd heb.

bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle adviezen opgevolgt met weinig succes. Vervolgens telefonisch contact opgenomen met Wanadoo helpdesk. Deze kwamen tot de conclusie dat er waanschijnlijk geen IP adres is toegekend aan onze ADSL lijn. De medewerker ging het probleem doorschuiven naar de technische dienst.

Nog even afwachten dus.

Tot dusver bedankt voor het meedenken :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

n00bs schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:26:
Dit heeft toch niets met ervaringen te maken, dat topic is geen "verzamel hier al je problemen" topic toch? :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:24

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:36:
Beste tweakers,

Na het aanvragen en het ontvangen van een Wanadoo Family 20Mbit pakket, probeerde ik dit te installeren. Livebox aangesloten op buitenlijn (LINE), telefoon aangesloten (PHONE) en RJ45 stekker in de rode UTP aansluiting. Livebox lampje brand voor verbinding. Installatie door lopen op de computer. Tot op het moment dat de Livebox ging resetten - installatie scherm 'een moment geduld alstublieft'. Verbinding wordt verbroken met de Livebox opgevolgt,10 seconden, met het volgende bericht 'Beperkte of geen netwerk verbinding mogelijk'. Tot dusver hebben we nog geen internet verbinding tot stand gehad. Verder moeten we ook een keuze maken in modem type; Seriele modem of PPPE modem. Dit staat niet in het Wanadoo set up boekje vermeld.

Weet iemand misschien wat hier het probleem is?

Tot dusver heb ik de volgende dingen al geprobeerd;

Op 2 computers geprobeerd
alle netwerkrelateerde programma's afgesloten

ps. via internet explorer; 192.168.1.1 zegt de modem geen ADSL verbinding te hebben. Terwijl het @ rode lichtje wel brand.

Bijvoorbaad dank,

StylliC
Geeft je pc de melding beperkte netwerkbinding?
Zoja, klik dan eens op je netwerkinstellingen en dan het 2e tabblad en dan op vernieuwen.
Zoals ik het lees, krijgt je pc geen ip-adres van je modem.

Dich bis echt unne foëzen haas

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:32

n00bs

Het is weer Zomer!

JvS schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 14:47:
[...]

Dit heeft toch niets met ervaringen te maken, dat topic is geen "verzamel hier al je problemen" topic toch? :).
True ;)
Maar er staan in dat topic wel veel problemen en oplossingen :)

Verwijderd

Wanadoo Ik raad het je af, ik zit al dik 3 maanden te wachten op mn aansluiting.
ze halen wel geld van je rekening, je kan bellen met ze wat je wil maar ze doen niets.
ook op aangetekende brieven wordt niet gereageerd. al met al geen service geen verbinding en opzeggen kan je bij ze blijkbaar al helemaal niet ook al houden hun zich niet aan de overeenkomst.

als reactie krijg je te horen dat JIJ een overeenkomst bent aangegaan maar dat hun de afspraken niet nakomen maakt blijkbaar niet uit.

kortom, wanadoo is gewoonweg kut.

en het vervelendste is nog wel dat je geen andere adsl provider kan nemen omdat hun het telcodomain vasthouden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:24:
Wanadoo Ik raad het je af, ik zit al dik 3 maanden te wachten op mn aansluiting.
ze halen wel geld van je rekening, je kan bellen met ze wat je wil maar ze doen niets.
ook op aangetekende brieven wordt niet gereageerd. al met al geen service geen verbinding en opzeggen kan je bij ze blijkbaar al helemaal niet ook al houden hun zich niet aan de overeenkomst.

als reactie krijg je te horen dat JIJ een overeenkomst bent aangegaan maar dat hun de afspraken niet nakomen maakt blijkbaar niet uit.

kortom, wanadoo is gewoonweg kut.

en het vervelendste is nog wel dat je geen andere adsl provider kan nemen omdat hun het telcodomain vasthouden.
drie maanden? waarom wacht je dan nog, je kan de koop ontbinden na 2 maanden.
daarnaast heeft een vriend van mij ook problemen gehad met de aansluiting, maar zolang de problemen niet waren opgelost hoefde hij niet te betalen en werd er niets van zijn rekening afgehaald.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:31:
[...]

drie maanden? waarom wacht je dan nog, je kan de koop ontbinden na 2 maanden.
daarnaast heeft een vriend van mij ook problemen gehad met de aansluiting, maar zolang de problemen niet waren opgelost hoefde hij niet te betalen en werd er niets van zijn rekening afgehaald.
Ontbindingsbrief is aangetekend verstuurd maar enige reactie van wanadoo blijft uit.
En doch wordt er geld van de rekening gehaald. Kan ook geen andere provider nemen omdat wanadoo het telco domain vast houd. Er valt op geen enkele manier met wanadoo te communiceren en als je naar het duure 20 c/pm nr belt kunnen ze je naar 20 min alleen vertellen dat ze niets kunnen doen en dat je maar moet wachten.

Verwijderd

heb je misschien een router tussen de livebox en je pc?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 16:46:
[...]

Ontbindingsbrief is aangetekend verstuurd maar enige reactie van wanadoo blijft uit.
En doch wordt er geld van de rekening gehaald. Kan ook geen andere provider nemen omdat wanadoo het telco domain vast houd. Er valt op geen enkele manier met wanadoo te communiceren en als je naar het duure 20 c/pm nr belt kunnen ze je naar 20 min alleen vertellen dat ze niets kunnen doen en dat je maar moet wachten.
mischien vaag idee maarja: is de verbinding niet al gewoon verbroken door wannadoo? doordat je die ontbindingsbrief hebt verstuur? dat je geen bevestiging ervan krijgt? just my 2-cents ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 23:26:
[...]

mischien vaag idee maarja: is de verbinding niet al gewoon verbroken door wannadoo? doordat je die ontbindingsbrief hebt verstuur? dat je geen bevestiging ervan krijgt? just my 2-cents ;)
De lijn is nooit opgeleverd geweest!
Pagina: 1