Windows Media Center op TV krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-06 22:50
Ik ben vandaag al de hele dag bezig proberen het Windows Media Center bij mijn ouders aan de praat te krijgen. Ze hebben in augustus een WMC PC bij de Vobis gekocht :X en gister een Bravia TV. Nu hebben ze mij de opdracht gegeven om de boel aan elkaar te knopen :Y)

Nu hebben we de boel even aan elkaar vastgemaakt met een composiet kabel (niet de beste oplossing, I know) en we hebben ook beeld van de PC op de TV.

Doch, hoe stel ik alles nu zo in, dat WMC opstart op de TV? Ze willen gewoon TV kunnen kijken (ook zonder WMC), en als ze dan es via WMC willen kijken dat ze dan naar de bijbehorende Av stand gaan en media center aanzetten.
Ik heb het al via ultramon geprobeerd, maar wanneer ik daar instel dat ie WMC moet opstarten op de sec monitor (de tv dus) dan gaan beide schermen keihard knipperen, maar krijg ik niks te zien. Alleen een reboot helpt dan.

Er zit een Asus P5GD1-VM mobo in met een Ati X300SE videokaart. :X

Mijn vraag in het kort: hoe stel ik WMC zo in, dat wanneer deze wordt opgestart, deze alleen opstart op de sec monitor (de tv dus) en de PC nog gewoon verder te gebruiken is als PC?

Via de search heb ik hier geen oplossing voor kunnen vinden :(

Tomorrow is often the busiest day of the week

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:08
Ik heb ook zo'n simpel Ati kaartje en ik kan 'm netjes configureren welke monitor primair is; als je 'm primair op je tv-out zet, zou dat moeten werken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Heeft de bravia niet toevallig een vga ingang? :P, ben je van 't hele gezeur af

edit: owh wacht, hangt er nu een monitor en een tv aan die pc?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 17:58 ]

• Dunbar
Yep, er hangt nu een monitor en een tv aan. Wanneer ik de tv als primair bestempel verkast ie wel alle icoontjes en de taakbalk naar de tv, maar wanneer ik dan WMC opstart, start ie dat op, op de monitor... :X

en yep, die bravia heeft een vga ingang, maar die kabel hebben we nu nog niet :S. Komt dinsdag.

[ Voor 20% gewijzigd door Dunbar op 24-12-2005 18:49 ]

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03
eigenschappen voor beeldscherm --> geavanceerd --> weergaves --> zo instellen dat alleen tv grijs is en beeldscherm rood :Y)

Last.fm
Films!

• Dunbar
Mwah, het werkt nu door gewoon mijn beeld te clonen, maar et moet toch mogelijk zijn om alleen op de sec monitor windows media center te draaien, zodat je gewoon door kunt computeren op monitor 1?

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dunbar schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:43:
Mwah, het werkt nu door gewoon mijn beeld te clonen, maar et moet toch mogelijk zijn om alleen op de sec monitor windows media center te draaien, zodat je gewoon door kunt computeren op monitor 1?
Je wil tegelijk computeren en WMC gebruiken? Ik ben bang dat dat niet gaat.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Pagina: 1