Toon posts:

weinig bandbreedte asrock 939a8x-m

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wel 2200mb/s in sisoft icm amd 3500+,mem budget 512mb pc3200 non oc .
Verder een goed werkende xp installatie.
Met deze samenstelling mag je toch wel een score rond de 8-9500mb/s
De problemen kwamen tijdens de benchmark aquamark 3d met een lage score van 27500
-gfx:5300/cpu:2950 met een Asus6600gt.
Er zijn ook geen chipsetdrivers voor dit bord omdat het een Uli m1689 single chip heeft denk ik,
wel een ide ,lan, audio, vga,usb driver zijn te krijgen op de Asrock site.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
LMAO dat ga je dus nooit halen. PC3200 betekent maximaal 3200MB/s. Je kan de commandrate veranderen (op 1T zetten in je BIOS), dat zal al een boel helpen, maar beter is om een reepje erbij te kopen, omdat je dan dual channel draait. BTW ben bang dat dit topic gauw op slot gaat.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je bedoelt de geheugen-bandbreedte neem ik aan?! Dan is 9500mb/s wel heel hoog gegrepen hoor. Of bedoel je soms "Drystone ALU Mips"?

Heb je verder al de laatste drivers van de Nvidia-site gehaald? Want met alleen de drivers van de Asrock site ga je het niet redden vrees ik. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
En of je met budget componenten top prestaties mag verwachten ?
Lijkt mij niet.

Abort, Retry, Quake ???

• The__Virus
_the_crow_ schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:01:
Heb je verder al de laatste drivers van de Nvidia-site gehaald? Want met alleen de drivers van de Asrock site ga je het niet redden vrees ik. ;)
NVidia drivers op een Uli-bord?! Dat gaat dus niet he. Je kan gewoon de drivers van de Asrocksite halen, de drivers gebruiken bij het cd'tje wat je bij je mobo kreeg of van de Uli-site downloaden.
aZuL2001 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:04:
En of je met budget componenten top prestaties mag verwachten ?
Lijkt mij niet.
Geheugen is geheugen. Alleen timings kunnen de boel wat versnellen, maar er zal maar erg weinig verschil tussen verschillende reepjes onderling zitten. Ik heb hier het meest goedkope geheugen wat er is en haal daar 6400MB/s mee (2x 512MB Nanya geheugen voor 45 euro @ 218Mhz).

[ Voor 34% gewijzigd door The__Virus op 24-12-2005 18:06 ]

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

The__Virus schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:05:
NVidia drivers op een Uli-bord?! Dat gaat dus niet he. Je kan gewoon de drivers van de Asrocksite halen, de drivers gebruiken bij het cd'tje wat je bij je mobo kreeg of van de Uli-site downloaden.
Ik doelde dus op de graphic drivers. Moederbord drivers moet je inderdaad van de Asrock-site afhalen ja. Sorry voor de verwarring, maar het leek me wel duidelijk. Ik haakte namelijk nog even in op de lage Aquamark-score.

[ Voor 7% gewijzigd door _the_crow_ op 24-12-2005 18:09 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry die 8-9500mb/s is natuuurlijk een onzinnige onhaalbare waarde voor dit mobo/mem
maar het dubbele moet toch wel te doen zijn,dus ipv 2200mb/s zo'n 4500mb/s?
Kijk maar naar die aquamark score en met name de cpu score ,daar doelde ik op wbd 8-9500mb/s score,en ja de vga drivers zijn den nieuwste

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 17:45 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:27:
Ja sorry die 8-9500mb/s is natuuurlijk een onzinnige onhaalbare waarde voor dit mobo/mem
maar het dubbele moet toch wel te doen zijn,dus ipv 2200mb/s zo'n 4500mb/s?
Kijk maar naar die aquamark score en met name de cpu score ,daar doelde ik op wbd 8-9500mb/s score,en ja de vga drivers zijn den nieuwste
lees even er boven, je chipset drivers goed geinstalleerd niet van je GPU

en heb je verder wel dualchannel aan staan?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• The__Virus
Dual Channel aanzetten? En dan ook nog eens met één reepje geheugen? Dream on... :z

@ TS: wat houdt dat 8-9000MB/s dan in? Waar zegt dat wat van? Een pc kan gewoon niet sneller gaan dan hij gaat... Wat is er nou niet goed aan al die benchmarks? Stel je vraag eens duidelijk.

[ Voor 58% gewijzigd door The__Virus op 26-12-2005 18:02 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:04
Hoe wil je 4500MB/s gaan halen met 1 reepje waarvan de max ongeveer 3200MB/s is?
Installeer dus ook Uli chipsetdrivers.

[ Voor 28% gewijzigd door Jimster op 26-12-2005 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat gaat niet idd,maar het is ook een single chip ,vandaar
edit : reply voor the virus
@the virus kijk nou even een paar posten terug ,die 8-9500 bedoelde ik die aquamark mee

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 18:10 ]

• Jimster
Maar waarom denk je dat jouw score laag is en wat vind je een reële score en waarom?

edit: mijn Fiat Panda gaat maar 140 en ik verwacht toch wel dat ie 350 gaat. Kortom. Hoe kom je aan die verwachtingen? Waarom denk je dat jouw score slecht is.

[ Voor 50% gewijzigd door Jimster op 26-12-2005 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Da's omdat ik met een vergelijkbaar systeem ook die score heb zien doen halen wat betreft de cpu/mem dan ,dus met een andere graka.

• Jimster
Wat zijn de specificaties van dat systeem en de specificaties van jouw systeem. Zo uitgebreid mogelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
specs staan helemaal bovenaan en het vergelijkbare systeem waar ik het over had heeft een amd 3200+proc met pc3200 geheugen,
weliswaar met betere timings maar de asrock heeft weer een snellere proc,
hoedanook ergens lijkt een bottleneck te zitten,

• dion_b
  • Laatst online: 11:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tjeuman, we hebben geen glazen bol. Er zijn al zat redenen genoemd waarom je niet je (onzinnige) verwachtingen haalt, voorop het feit dat je single channel draait.

Verdiep je een beetje in de materie voordat je je systeem met die van de buren gaat vergelijken. En als je dan nog geen relevante info geeft (chipset, dual channel ja/nee) kunnen we helemaal niets zeggen. Dit topic gaat nergens heenl...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.