iPod Nano en iTunes problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De situatie is als volgt:
Gisteren een onwijs mooie iPod Nano van m'n baas gekregen, naja de bom natuurlijk!
Gisteren werkelijk geen tijd om iets te installeren ofzo, dus gewoon alles laten liggen.

Vandaag de dag: ik zou m'n iPod'je wel is eventjes volpompen met muziek en foto'tjes

Naja zo gezegd zo gedaan.
Pakket uitgepakt: losse nano, usb-kabeltje & software-cd'tje
plus een korte handleiding met de eerste essentiele stappen erin:
Stap 1: de software installeren
Stap 2: muziek naar de computer kopieren
Stap 3: muziek kopieren en de batterij opladen

En daar gaat het gelijk al goed mis.

Ik stop de cd in de computer, wordt automatisch opgestart en er wordt gevraagd om de iPod aan te sluiten op de computer om te kijken of deze (de iPod) geformatteerd moet worden. Zo gezegd zo gedaan. Naja dit was niet het geval dus ik kon verder gaan met de installatie (op m'n iPod-schermpje stond ondertussen: niet loskoppelen). iPod-software geinstalleerd en iTunes-geinstalleerd (version 5)

iTunes-icoontje op m'n desktop en als ik deze aan klik krijg ik keer na keer zo'n standaard grijs schermpje van Microsoft waarin wordt gezegd dat iTunes niet kan worden opgestart. (ik kan er best 'n nieuwe screenshot van maken maar vrienden van me begrepen er niks van) Echt minstens 10x alle software gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalled en elke keer wilde iTunes niet opstarten.

Toen ben ik begonnen met het zoeken naar soortgelijke problemen van het
niet opstarten van iTunes hier op GoT. Ik zag faq Apple Talk het volgende staan:

Itunes start niet meer?Probeer dan even dit:
Verwijder dit bestand: C:\Documents and Settings\$jou_user_account\Application Data\Apple Computer\iTunes\iTunes.pref en probeer iTunes nog een keer te starten.
Werkt het nu nog niet, dan lost een herinstallatie van iTunes de problemen meestal wel op.

Heej dacht ik, super hopelijk is dit het probleem. Ik zoeken naar die mappen maar als ik in de map ''application data'' zit staat er nergens de map 'Apple Computer' waardoor ik ook niet verder kan en naar dat bestandje kan om deze te verwijderen. Ook zoeken op de computer naar iTunes.pref mocht niet baten want er werd niks gevonden.

Ook heb ik er toen aan gedacht om zoveel mogelijk te updaten dus de iPod-nano software en de iTunes software. De iPod-nano software die ik gebruikte was de laatste versie maar van iTunes was al 'n nieuwere versie uit namelijk versie 6. Deze heb ik dus gedownload op itunes.com en geinstalleerd, maar weer krijg ik telkens als ik op dat icoontje druk het grijze Microsoft schermpje met de foutmelding dat iTunes niet kan opstarten.

Ook echt 10x opnieuw geinstalleerd en het probleem blijft en blijft zich maar voordoen.

Als ik m'n iPod heb aangesloten op de comp ziet die 'm de ene keer wel en de andere keer niet, waarmee ik bedoel dat er een extra harde schijf wordt gecreeerd (namelijk 'n iPod harde schijf)
Hierin staan dan drie mappen: contacts, notes, calender met daarin 'n paar bestandjes (die je op de iPod kunt openen). Als ik hier bv een mp3'tje naar kopieer kan ik deze nergens terugvinden op m'n iPod. Ik heb deze liedjes NIET in een van deze mappen gekopieerd maar gewoon tussen de mappen geplaatst. Hetzelfde geld voor foto's, nergens kan ik deze terugvinden op m'n iPod.

Hoe hebben jullie iPod-nano gebruikers de hele software-load geinstalleerd.
-cd'tje erin, je krijgt de melding om de nano aan te sluiten om te kijken of deze geformatteerd moet worden en hebben jullie 'm echt aangesloten of zijn jullie verdergegaan met de installatie zonder de iPod eerst te hebben aangesloten? Ik vind het namelijk een beetje dubieus dat op het hoesje van de software-cd een stickertje zit met het opschrift ''Install software first before connecting iPod''...
-maken jullie gewoon gebruik van de iPod nano software en de bijgeleverde iTunes-software of niet?

Waarom wil iTunes zich niet installeren op mijn computer?
Ik heb er niks mee gedaan, staat geen rare softare op, niks geOC'ed of andere vage dingen.

Aan m'n systeem-eisen kan het ook zeker niet liggen want die zijn hier gewoon geschikt voor.

Voeding Antec 350Watt SmartPower voeding V2.0
Moederbord Gigabyte, K8NF-9, NF4, D-DDR, PCI-E, Soc 939
Processor(s) Soc939 AMD64 3200+ (2,0G) 512 kb Box VENICE
Geheugen 2 maal: 512mb DDR400 PC3200 Brand/3rd geheugen
Hard Disk(s) Maxtor 160 GB SATA 7200rpm 8 mb p/n 6L160M0
Videokaart(en) Club3D GF 6600 GT 128 mb PCI-Express D/T

Normaal begrijp ik alle software wel en kan ik alles wel oplossen, maar dit gaan m'n pet te boven.
Andere collega's die ook een nano hebben gekregen, hadden 'm binnen 10 minuutjes volstaan met allerlei liedjes en foto's terwijl dat gewoon echte leken zijn qua computers en software...

Ik draai trouwens op Windows XP SP 2, mocht dit nog belangrijk kunnen zijn

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Probeer eens een andere versie van iTunes? Mocht iTunes problemen blijven geven, kun je ook eens een alternatief proberen als deze winamp plugin bijvoorbeeld.

Heb je ook bijvoorbeeld die foutmelding opgezocht? Geeft hij een nummer oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik heb versie 5 en 6 van iTunes proberen te gebruiken!

Ook ik had idd die Winamp-plugin al gevonden, maar als ik software krijg moet dat het gewoon doen! Als ik 'n ferrari koop wil ik toch ook het uiterlijk van 'n ferrari en geen ferrari-motor in 'n trabant zeg maar.

Ook weet ik dan niet hoe je foto's via Winamp op je iPod moet gooien.

Tuurlijk zullen er alternatieven zijn voor het gebruik van iTunes, maar ik wil gewoon koppig als ik ben iTunes gebruiken. In m'n vriendengroep gebruiken ze overal iTunes om muziek af te spelen. Ikzelf gebruik altijd WMP 10, maar sinds ik deze iPod heb wil ik best overstappen naar iTunes, omdat ik het zelf
(wat ik bij die vrienden zie) ook gewoon een goed en voor mij makkelijk programma is

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kickje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kickje II

Echt al drie dagen van alles geprobeerd om iTunes te installeren maar wil nog steeds niet lukken!

Wel zie ik m'n iPod als extra harde schijf maar dan zie ik dus maar die drie mappen:
contacten, kalender en notities. Is er 'n maniertje voor om daar toch ergens m'n muziek neer te plempen en die terug te vinden op m'n iPod, als ik er nu wat neergooi zie ik namelijk niks op m'n iPod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hmmm volgens mij heb je hetzelfde probleem wat ik had.
[rml][ iPod Nano] Communicatie probleem in iTunes.[/rml]

Ik heb uiteindelijk maar de strijd opgegeven en ben ik met de WinAmp plugin aan de gang gegaan. Werkt erg goed, gewoon drag and drop, geen gezeur met syncen of weet ik veel wat. Maar het gekke is dat ik op mn werk ook iTunes geinstalleerd heb, en daar werkt hij wel lekker met iTunes (versie 4 geloof ik)

post anders ff een screenshot van de error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ajaa maarja is toch niet echt de bedoeling natuurlijk dat iTunes niet werkt!

Hier in 't begin van het topic staat 'n linkje naar de winamp-plugin is deze te gebruiken met elke versie van winamp of niet? En hoe werkt dat precies dan? Want ik wil bijvoorbeeld wel in 1x een cd op m'n iPod zetten, daarna weer een andere cd enzovoorts. Ik wil niet nummer voor nummer willen drag-droppen en dan alles op m'n iPod'je in 'n bepaalde map plaatsen.

Zodoende ben ik uren bezig om cd-mappen te maken op m'n iPod!?

Is er geen makkelijke walkthrough ergens te vinden op internet? Ik vind namelijk niks?

En hoe moet ik dan in die media library van winamp komen? Control-L werkt hier niet :)

Deze iPod nano ondersteunt ook foto's, hoe moet ik deze er dan opzetten?

Winamp --> muziek? Maar foto's en dergelijke?

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/1386/ipoditunesfout0zf.jpg

Screenshotje! Deze heb ik vandeweek dus al 100x gezien. Als ik op 'meer' klik
word ik er ook niet wijzer van, want er staat geen concrete foutmelding!

Deze foutmelding, wil ik eventueel ook nog wel posten

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 26-12-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Alt-L ;)

Je iPod komt dan onder Devices te staan. In je lokale audio maak je een selectie (de eerste keer dus gewoon control-a, rechtermuisknop Send to-> "Naam iPod". Ik haal een snelheid van ongeveer 8000 mbps, dus het gaat snel genoeg.

Je iPod selecteerd op genre, artiest, album etc, ongeacht hoe je het zelf het gesorteerd. Dus zorgen dat de tags in orde zijn. Maar dat heeft niets met de software te maken, iTunes of Winamp.

Enig nadeel voor je; inderdaad geen foto's, maar dat zal ongetwijfeld in een toekomstige versie komen.

Tip; niet zomaar je iPod eruit halen, keurig op eject drukken, anders loop je kans op datacorruptie. Krijg je overigens een mededeling "Couldn't Eject iPod", Winamp afsluiten en even opnieuw opstarten, dan eject drukken, dan werkt het alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik heb de nieuwste versie van Winamp gedownload maar heb nog 'n klein probleempje:

Right-Click the iPod entry in the Media Library and select "iPod configuration...".
(image)
The Winamp Preferences window will appear, focused on the iPod Support page.
(image)
Make sure your iPod is connected to your computer at this point.

Waar moet ik nu klikken om m'n iPod te vinden?

Want ik heb dus ook die plugin gedownload en geinstalleerd maar bij devices zie ik GEEN iPod?

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 26-12-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Zie je hem wel onder Verkenner? Even die driveletter onthouden en dan via Winamp Preferences (control P)-> iPod Support je iPod eerst even formatteren.

Het duurt soms even (vijf seconden oid) voor de iPod verschijnt nadat je hem hebt ingeplugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dankje Roamer!

Werkt idd perfect dat winamp, mja het is 'n nano en die kan foto's laten zien en albumcovers!

Wel heel stoer dat alles zo wordt gelinkt qua artiestennaam en album enzo,

mja ik ga toch aan m'n baas vragen of die iets kan fixen, want ik wil gewoon iTunes gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Maar waar zou 't nu aan kunnen liggen dat er op MIJN comp geen iTunes wil werken?

Kan het 'n soort van conflict zijn tussen iTunes en andere software die ik er op heb staan?

Zou 't helpen als ik m'n firewall en virusscanner uit zou zetten, tijdens de installatie of.....

Want ik wil gewoon perse iTunes gebruiken ivm foto's en albumcovers en dergelijke dus!!

• CLB
  • Niet online
Kick

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 18:50
Heb je al een reinstall geprobeerd? Het kan natuurlijk aan van alles en nogwat liggen. De enige manier om erachter te komen is om je PC te reinstallen, kaal iTunes erop zetten en dan andere software erop zetten, dan kom je vanzelf erachter welke software het conflict veroorzaakt.

Het klinkt natuurlijk niet echt als een oplossing, maar het is het enige wat ik kan verzinnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 29-12-2005 17:25 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• CLB
  • Niet online
Nee dat heb ik uiteraard nog niet geprobeerd en ben ik ook niet van plan eerlijk gezegd. O-)

Misschien is het de enigste oplossing, maar het is toch TE raar voor woorden, dat het eventueel een conflict zou kunnen zijn met andere software? --> spellen voor op de pc en voor de rest niks bijzonders qua software.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 18:50
CLB schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:27:
Nee dat heb ik uiteraard nog niet geprobeerd en ben ik ook niet van plan eerlijk gezegd. O-)

Misschien is het de enigste oplossing, maar het is toch TE raar voor woorden, dat het eventueel een conflict zou kunnen zijn met andere software? --> spellen voor op de pc en voor de rest niks bijzonders qua software.
Ik kan hier twee antwoorden opgeven:

1) iTunes voor Windows is niet het beste programma ooit gemaakt, en dan heb ik het niet over de functionaliteit, maar de kwaliteit.

2) Het Apple-Talk-correcte-antwoord, Windows is @*$(#!. Je moet gewoon een Apple kopen!

:+

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• CLB
  • Niet online
Daar heb je denk wel gelijk in,
en muziek op m'n iPodje zetten lukt wel (via die Winamp plugin) maar foto's niet
ik wil graag van alle functies van m'n iPod gebruik kunnen maken dus niet alleen muziekjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kick

Iemand nog 'n oplossing om iTunes te kunnen fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Heel raar hoor zou het niet weten. Heb vandaag mijn Ipod Nano binnengehad en had Itunes er al op staan (had hiervoor Ipod Shuffle) en alles werkte gewoon in één keer.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01 09:14
Verwijder eerst iTunes eens, en voer dan een registerschoonmaak uit met Easycleaner ofzo. Zo haal je ALLE restanten van iTunes uit je PC. Probeer nadien gewoon de laatste versie van iTunes opnieuw. Zorg eerst dat iTunes werkt voordat je de nano inplugt.
Kleine kans dat het werkt vrees ik, maar het is al waar ik op kan komen.
Pagina: 1