Toon posts:

temps asus 9600pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sins kort een _/-\o_ asus _/-\o_ 9600pro (400/600) in mijn pc zitten ik heb de core al overcolcked tot 500MHz (omega drivers) maar ik durf niet aan mijn geheugen komen omdat dit al 58°C wordt onder vollast :/ (geen oc) en er staat al een 80mm vanaf +-10 cm op de kaart blazen :| . het geheugen is 256bit en de kaart heeft 4 pixel pipelines, dit is het typenummer van het geheugen voor de kenners

Samsung 443
K4D26E2C83-6C2A

ze draaien standaard op 600MHz (effectief) en ik heb in reviews gelezen dat ze te overcolocken zijn naar 650MHz maar ...

hoe warm mogen deze modules en de GPU worden ??
(PS: ik denk dat het geheugen ook in de 9800 serie gebruikt wordt)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens een bijkomend probleem, als ik Far Cry speel (alles op ultra high op een resolutie 1280x1024) dan loopt alles netjes tot na een halfuurtje dan hangt het ff en krijg ik vervormt beeld (zoiets als een te hoge resolutie op een CRT) |:( :( zowel oc'ed en niet oc'ed daarna gaat hij weer zeer vlotjes een halfuurtje door en dan weer hetzelfde de temp van het geheuge licht dan rond de 42 graden (standaard sensor _/-\o_ ) de temp van de GPU blijft toch wel rond de 45 (ook standaad sensor) dus dit kan het probleem niet zijn, als de kaart dan oc'ed loop wordt hij terug naar standaart gecocked :( tot nog toe heb ik dit alleen bij Far Cry

iemand sugesties ??

Verwijderd

Haha, dit komt me bekend voor (Loveno)...

Mja ook ik denk: voor zover ik weet denk ik niet dat je de temp van de chipjes kunt uitlezen. Is dat niet de temp van de gpu?

Verwijderd

Topicstarter
kijk zelf maar eens :) er staan zelfs van onder nog volt metertjes (sensoren) voor de core spanning en zo.
_/-\o_ ASUS _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a259/stofjas/temps02.jpg

Verwijderd

Het geheugen van een 9600Pro is geen 256Bit ;)

De 9600 Series waren namelijk budget tov de 9700/9800. Maar je hoeft je geen zorgen te maken over die temps hoor. Zolang d'r maar een actieve koeling op zit zit je goed :)

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry ik heb het nog eens bekeken en het zijn idd 128-bit modules O-) maar dit veranderd het feit niet dat ze zeer warm worden :?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

voor het hangen, welke voeding heb je?

en de temp 58 graden is voor een GPU helemaal niet hoog :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1