Toon posts:

radio tv signaal over 1 kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb in mijn woonkamer de hoofdaansluiting zitten (2 gats doos).

Vanuit dit punt wil ik 1 kabel gaan leggen naar mijn televisie en radio die ook in de woonkamer staat. Dus niet 2 kabels. Wat is de juiste oplossing?

Ik heb zelf al geexperimenteerd door radio en tv signaal met elkaar door te verbinden (dus de 2 gaten op de doos doorverbinden) en vervolgens via 1 kabel naar mijn radio en televisie te gaan. Dit werkt prima, maar ik weet niet of dit toegestaan is en of dit wel aan te raden is.

Graag jouw reaktie.

Mvg,

Joel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 16:12 . Reden: duidelijker gemaakt ]

Verwijderd

Volgens mij moet je het doosje waar nu de twee gaten in zitten open doen en van daar dan aftakken.
Volgens mij hoort het zo:
  • Huidig doosje openmaken
  • kabel eruit
  • huidig doosje vervangen door doorgeefdoosje (weet juiste naam ff niet)
  • huidig doosje zet je dan op de plaats waar de nieuwe tv moet
Zorg er wel voor dat je gerief koopt van een deftig merk (zowel kabel als doosjes!). Je zou niet met vervelende strepen op je beeld willen zitten, neem ik aan >:)
Goede merken zijn Hirschmann, Kathrein en Soundex (in die volgorde ;))

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 16:16 ]

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

JE kan gewoon het TV signaal doortrekken naar je woonkamer, en hier weer een splitterkastje aan toevoegen, voor zover ik begrepen heb.
Het radio signaal wordt alleen gemaakt door het TV signaal weg te filteren... Het TV signaal zelf is veel sterker, dus het radio signaal is van andere frequenties en veel zwakker, een TV merkt dat dus niet eens op.
Deze 2 kabels weer aan elkaar plakken, zoals jij doet, werkt prima alleen is dus nodeloos ingewikkeld (en overigens wel toegestaan).

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Lux,

Ik kan dus op de hoofddoos (2 gats) alleen het gat van de tv antenne gebruiken (en de aansluiting van de radio niet gebruiken). Bedoel je dat, of moet ik zoals cadeautje zegt een andere doorgeef doos plaatsen?

Joel

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:26:
Hallo Lux,

Ik kan dus op de hoofddoos (2 gats) alleen het gat van de tv antenne gebruiken (en de aansluiting van de radio niet gebruiken). Bedoel je dat, of moet ik zoals cadeautje zegt een andere doorgeef doos plaatsen?

Joel
offtopic: mijn naam is wel mad_boy1986 hé 7(8)7

Mijn oplossing is de mooiste waarschijnlijk, heb je gewoon één kabel die uit de doorgeefdoos komt (naar einddoos) en één naar tv. Ipv (zoals ik denk dat Luxx het zegt) twee kabels uit je huidige doos naar een splitter...
Kijk anders eens op http://www.antenne-kabels.nl/ , kan je veel info over vinden.