Ik ben bezig om een registratiepagina te maken.
Ik wil het dan zo hebben dat de gebruiker 2x een wachtwoor en email adres in moet vullen, zodat je er zeker van bent dat het juiste email adres is ingevuld.
Maar nu wordt het email adres niet doorgegeven aan het php script, maar de wachtwoorden weer wel.
de formulier code
Mijn php code
Als je de variabelen echo't zie je wel wat bij de wachtwoorden staan (de ingevulde wachtwoorden) maar de ingevulde email adressen laat hij niet zien...
Waar ligt dit aan?
Ik wil het dan zo hebben dat de gebruiker 2x een wachtwoor en email adres in moet vullen, zodat je er zeker van bent dat het juiste email adres is ingevuld.
Maar nu wordt het email adres niet doorgegeven aan het php script, maar de wachtwoorden weer wel.
de formulier code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <form method="post" action= "add_user.php"> <table> <tr><td>Gebruikersnaam:</td> <td><input type="text" name="username" maxlength="30" size="25" /></td></tr> <tr><td>Wachtwoord:</td> <td><input type="password" name="password" maxlength="30" size="25" /></td></tr> <tr><td>Wachtwoord bevestigen:</td> <td><input type="password" name="password2" maxlength="30" size="25" /></td></tr> <tr><td>Email:</td> <td><input type="text" name="email" maxlength="50" size="25" /></td></tr> <tr><td>Email bevestigen:</td> <td><input type="text" name="email2" maxlength="50" size="25" /></td></tr> <tr><td>Type:</td> <td><select name="type"><option>Terrorist</option><option>Counter-Terrorist</option></select> <tr><td></td> <td>[img]"random_number.php"[/img]</td></tr> <tr><td>Veiligheidscode:*</td> <td><input type="text" name="random_number" maxlength="8" size="25" /></td></tr> <tr><td colspan="2">Ik heb de <a href="http://127.0.0.1/faq.php#regels">Voorwaarden/Regels</a> gelezen en er mee akkoord: <input type="checkbox" name="regels" /></td></tr> <tr><td></td><td><input type="submit" name="button" value="Registreer" /></td></tr> </table> </form> |
Mijn php code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?php
$mail = $_POST['mail'];
$mail2 = $_POST['mail2'];
$password = $_POST['password'];
$password2 = $_POST['password2'];
echo $password. "<br />". $password2. "<br />". $mail. "<br />". $mail2;
// wachtwoorden controleren
if ($password != $password2) {
echo "Je wachtwoorden komen niet overeen<br />"; }
//Mail adressen controleren
if ($mail != $mail2) {
echo "Je e-mail adressem komen niet overeen<br />"; }
?> |
Als je de variabelen echo't zie je wel wat bij de wachtwoorden staan (de ingevulde wachtwoorden) maar de ingevulde email adressen laat hij niet zien...
Waar ligt dit aan?
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF