email adressen worden niet doorgegeven

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:53
Ik ben bezig om een registratiepagina te maken.

Ik wil het dan zo hebben dat de gebruiker 2x een wachtwoor en email adres in moet vullen, zodat je er zeker van bent dat het juiste email adres is ingevuld.

Maar nu wordt het email adres niet doorgegeven aan het php script, maar de wachtwoorden weer wel.

de formulier code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<form method="post" action= "add_user.php">
<table>
<tr><td>Gebruikersnaam:</td> <td><input type="text" name="username" maxlength="30" size="25" /></td></tr>
<tr><td>Wachtwoord:</td> <td><input type="password" name="password" maxlength="30" size="25" /></td></tr>
<tr><td>Wachtwoord bevestigen:</td> <td><input type="password" name="password2" maxlength="30" size="25" /></td></tr>
<tr><td>Email:</td> <td><input type="text" name="email" maxlength="50" size="25" /></td></tr>
<tr><td>Email bevestigen:</td> <td><input type="text" name="email2" maxlength="50" size="25" /></td></tr>
<tr><td>Type:</td> <td><select name="type"><option>Terrorist</option><option>Counter-Terrorist</option></select>
<tr><td></td> <td>[img]"random_number.php"[/img]</td></tr>
<tr><td>Veiligheidscode:*</td> <td><input type="text" name="random_number" maxlength="8" size="25" /></td></tr>
<tr><td colspan="2">Ik heb de <a href="http://127.0.0.1/faq.php#regels">Voorwaarden/Regels</a> gelezen en er mee akkoord: <input type="checkbox" name="regels" /></td></tr>
<tr><td></td><td><input type="submit" name="button" value="Registreer" /></td></tr>
</table>
</form>

Mijn php code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php

$mail = $_POST['mail'];

$mail2 = $_POST['mail2'];

$password = $_POST['password'];
$password2 = $_POST['password2'];

echo $password. "<br />". $password2. "<br />". $mail. "<br />". $mail2;
// wachtwoorden controleren
if ($password != $password2) {
echo "Je wachtwoorden komen niet overeen<br />"; }

//Mail adressen controleren
if ($mail != $mail2) {
echo "Je e-mail adressem komen niet overeen<br />"; }

?>

Als je de variabelen echo't zie je wel wat bij de wachtwoorden staan (de ingevulde wachtwoorden) maar de ingevulde email adressen laat hij niet zien...

Waar ligt dit aan?

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Omdat je variabelen in je velden email heten en niet mail?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42

Cyphax

Moderator LNX
Je hebt zo te zien ook je veldnamen "email" en "email2" genoemd en je haalt uit de POST "mail" en "mail2". :)

Saved by the buoyancy of citrus

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:53
Cyphax schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:11:
Je hebt zo te zien ook je veldnamen "email" en "email2" genoemd en je haalt uit de POST "mail" en "mail2". :)
Wat een domme fout van mij |:(

Bedankt voor het helpen:)

[ Voor 11% gewijzigd door ZpAz op 24-12-2005 16:15 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goed, even debuggen had dit dus opgelost. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.