Video streamen hakkelt

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Via het internet heb ik toegang tot een VPN server waar enkele films op staan.. als ik deze wil kijken op mijn PC hakkelen de films...

De film is 600mb groot, zou dus geen prob mogen zijn om die in 1,5 binnen te halen op me 3mbit chello lijntje.. Als ik in netmeter kijk zie ik allemaal pieken.. die bij lange na de 3 mbit niet halen.

Er gaat denk ik iets mis met bufferen in media player... kan ik instellingen zo wijzigen dat hij op volle bandbreedte de film binnenhaalt en speelt uit de buffer?
zijn er players die hier beter mee overweg kunnen?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:23

_Ernst_

Mark It Zero!

Heeft de server wel genoeg upload om die film te streamen? Dat je chello lijntje 3 mbit haalt zegt natuurlijk niet alles...

Last.fm

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
_Ernst_ schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:50:
Heeft de server wel genoeg upload om die film te streamen? Dat je chello lijntje 3 mbit haalt zegt natuurlijk niet alles...
zekersteweten.. als ik de film naar locaal copieer dan gaat dat met de volle bandbreedte

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 09:48

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Ik dacht dat 3megabit ongeveer 300 kilobyte per seconde was. Dus met die snelheid ga je geen film van 600 megabyte verzetten in een paar minuten.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-08 22:00
W3lta schreef op zondag 25 december 2005 @ 17:28:
Ik dacht dat 3megabit ongeveer 300 kilobyte per seconde was. Dus met die snelheid ga je geen film van 600 megabyte verzetten in een paar minuten.
Delen door acht, één byte zijn acht bits.

TS: waarom kopieer je die film niet naar je locale PC zonder dat gebuffer met WMP? Dat werkt toch veel beter :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 00:44
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Mogelijk probeert WMP met UDP/Multicast te streamen, wat problemen kan veroorzaken. Ga naar menu Extra, Opties, tabblad Netwerk, en vink de eerste twee uit (Multicast en UDP).
Als het niet helpt kan je nog wat proberen met poorten en je firewall...

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1