[XP + JavaVM] PC hangt telkens een paar seconden

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje heb ik een irritant probleem op mijn pc. Het gaat om het volgende: Op mijn pc staat WinXP PRO NL + SP2 en alle updates. Daarnaast gebruik ik Java van Sun (maar bij de VM van MS gaat het ook mis).

Telkens wanneer ik naar een site ga met java-buttons en menu's dan hangt de pc een paar seconden en dan kan ik niets meer met de pc. Zodra de pc weer "beschikbaar" is dan is er niets aan de hand tot ik een menu of button gebruik, dan hangt ie weer een tijdje. SUPER-irritant dus.

Als ie dan hangt en ik klik een paar keer met de muis dan hoor ik de pc-speaker soms een "beep" geven.

Voor de rest is er niets te merken aan de pc. Temperaturen zijn goed, spanningen zijn netjes, geen andere technische problemen. Ik heb MS antispyware geprobeerd, de nieuwste HitmanPRO en een berg online virusscanners om te kijken of ik iets "onbekends" op mijn pc had staan (normaal heb ik Symantec Antivirus Corp 2006 draaien).

De vraag is nu dus: Hoe los ik dit op? Kent iemand dit probleem? Mijn specs staan in m'n sig (P4 570/3.8GHz/2048MB/2x74GB raptors in raid0 op Asus P5GD1 Pro)

[ Voor 7% gewijzigd door Toink op 24-12-2005 15:12 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

filemon en/of process explorer openhouden en dan pas naar zo'n site gaan, kijken wat er op zo'n moment gebeurt (bepaalde javaclasses die geactiveerd moeten worden en eerst door je scanner gecontroleerd worden wellicht? ).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je dit alleen met Java programma's op websites, of heb je dit ook met "normale" Java applicaties? Staat in je Java control panel item wel aan dat ie de Sun JVM voor IE moet gebruiken? :)

• Toink
  • Niet online
Jep, hij gebruikt Sun Java maar ik heb ook al geprobeerd te schakelen naar via programmatoegang-instellingen. Het probleem speelt heel erg met java-menu's maar wanneer ik bijv. via www.map24.nl navigeer (super-routeplanner trouwens!) dan merk ik niks, terwijl die site heel erg Java is dacht ik.

Starten van de Java Control panel laat de pc hangen met het gevolg dat ik een aantal seconden helemaal niets meer kan. (boven beschreven probleem).

Ik heb met filemon even gekeken en alle fouten opgeslagen. De resultaten heb ik bekeken maar ik ben op dit gebied een leek. Misschien dat iemand hier wijs uit kan?

<niet meer nodig>

Wat ik heb gedaan is naar het control panel geklikt, log aangezet, java control opgestart en afgesloten (na vertraging) en vervolgens log opgeslagen.

/edit: nog maar eens JVM gedeinstalleerd, crap cleaner alle koppelingen laten verwijderen en de nieuwste JVM van Sun geinstalleerd na een reboot: Zelfde probleem.

[ Voor 115% gewijzigd door Toink op 28-12-2005 19:52 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Map24 gebruikt JavaScript - dat is nog eens iets anders dan java :)

Je filemon trace geeft wel het een en ander aan pauze's weer - wat ik me afvraag, doet hij dit ook zo in safemodus? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Map24 gebruikt voor de interactieve kaarten ook Java :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Toink
  • Niet online
elevator schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:31:
Map24 gebruikt JavaScript - dat is nog eens iets anders dan java :)

Je filemon trace geeft wel het een en ander aan pauze's weer - wat ik me afvraag, doet hij dit ook zo in safemodus? :)
Bedankt voor je hulp. Hij doet dit NIET in safemodus. Ik heb al eens opgestart en met MSConfig de hele opstartgroep uitgeschakeld. Ook wanneer ik alle draaiende (afsluitbare) processen op mijn pc kill dan lost dat niets op.

• elevator
  • Niet online

elevator

Probeer je mousedriver eens te deinstalleren als test? )

• Toink
  • Niet online
Helaas :( maar dit was wel het duwtje dat ik nodig had.... toen ik mijn videodrivers deinstalleerde was het weg. Nieuwe forceware erop en ja hoor.... opgelost!!

Iedereen bedankt voor het meedenken!

[ Voor 92% gewijzigd door Toink op 28-12-2005 19:51 ]

Pagina: 1