Toon posts:

[XP] Blijft diagnotisch booten na crash msconfig.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een enorm vervelend iets. Het probleem is als volgt, ik start mijn pc op, en die wordt gestart in diagnostische modus. Nja, dat moet normaal gesproken niet zo een probleem zijn, maar nu is dat wel het geval. Ik kan met deze modus namelijk heel weinig. Ik kan geen ander thema gebruiken, ik kan een heleboel installatie wizards niet uitvoeren, nja, vervelend dus.

Sinds wanneer dit gebeurd is sinds gisteravond. Ik was van plan mijn computer eens even goed onder handen te nemen (goede opruiming op harddisk). Ik wilde hem zó opstarten dat ik niets had draaien op de achtergrond.

start/run/msconfig.exe en diagnostisch opstarten aangeklikt. Ik druk op oké, en m'n pc loopt vast. Ik kon msconfig.exe niet afsluiten via taskmanager dus ik besloot de pc gewoon af te sluiten. (aanknop indrukken en pc sluit vanzelf af) Na zo'n 3 keer te hebben gedrukt op "nu beëindigen" sloot de pc ook echt af. Ik heb hierna in windows weer msconfig.exe opgevraagd, en toen op 'normaal starten' geklikt.

Nu raadt je het waarschijnlijk wel, hij blijft opstarten in diagnostische modus. Hoe kan ik deze weer terug zetten?

Ik heb op got gezocht en er liepen wel een paar draadjes die hetzelfde probleem hebben, maar die zijn nooit 'opgelost'. Ik probeer het met dit topic toch nog een keer, omdat ik gewoon even geen raad meer weet.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd;

Ik heb gestart in safe modus. Starten, en op f8 drukken. Hier heb ik verschillende dingen geprobeerd:
* veilige modus (deze kreeg ik niet in beeld, het werd zwart. "Input out of signal" kreeg ik te zien op mijn tft scherm van HP (1730))
* ik heb normaal geprobeerd te starten. (via f8, dit leverde geen resultaat)
* ik heb via msconfig.exe selectief opstarten aangelikt, met alles uit. Boot.ini -> safe mode mini. Omdat hij dan naar safe mode gaat heb tijdens het opstarten weer op f8 gedrukt en daar op vga modus geklikt. Zo kwam ik dus uiteindelijk wel in veilige modus.
* vervolgens heb ik geprobeerd msconfig opnieuw in te stellen, dat hij wèl normaal zou opstarten. "Normaal starten" dus. geen effect.

Ik weet dus niet meer wat ik moet doen he? Ik ben al sinds vanochtend (en gisteravond) bezig en het is me nog steeds niet duidelijk. Hebben jullie misschien nog tips, over iets wat ik zou kunnen proberen? Windows opnieuw installeren doe ik liever niet, omdat dat zóveel tijd kost met de hoeveelheid software op mijn computer.

spec:

intel celeron d 330 (2,66 ghz)
1,5 gb ram (2x512+2x256) in dual channel
80 gb harddisk van maxtor 7200rpm
250 gb harddisk van maxtor 7200rpm
club3d radeon x800pro @ xt

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 12:31

Elektronicanet

Leds do it!

Misschien rare vraag hoor, maar heb je systeemherstel al 's geprobeerd? Wie weet werkt het wél een keer :P
Opmerkelijke hardware combo heb je trouwens - een Celeron i.c.m. 1,5 gb ram en een X800pro :D

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Elektronicanet schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:19:
Misschien rare vraag hoor, maar heb je systeemherstel al 's geprobeerd? Wie weet werkt het wél een keer :P
Opmerkelijke hardware combo heb je trouwens - een Celeron i.c.m. 1,5 gb ram en een X800pro :D
Die celeron moet inderdaad nog vervangen worden. ;) Spellen kan ik overigens wel goed spelen hoor. ;) Ik heb uiteraard systeemherstel al geprobeerd. Deze deed het, maar al mijn vorige herstelpunten waren verdwenen?

Ik heb alles gebackupped op m'n 2e schijf en een format gedaan. Het draait weer goed, en ben niet aan msconfig gekomen meer. M'n pc is goed opgeschoont iig. ;)