Toon posts:

PSU probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een probleem met mijn voeding. Telkens ik mijn pc wil opstarten moet ik mijn voeding met de 1/0 schakelaar achteraan de pc ongeveer 4 sec uitzetten (dus op 0 plaatsen) en daarna weer aanzetten (dus op 1 plaatsen). Pas dan kan ik mijn computer vooraan met de gewone drukschakelaar aanzetten.

Wie heeft hier een oplossing voor ? Of wie weet waar dit aan ligt ?

Alvast bedankt !!! _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je pc wel geaard aangesloten? Als je dat neit gedaan hebt dan kan het zijn dat je voeding het dus niet goed doet.

Verwijderd

Dan is je voeding defect. Dus je kunt beste een nieuwe kopen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je dit altijd al gehad? Of gebeurd dit nu spontaan? Wat voor voeding is het eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding defect ? dat kan toch bijna niet ? :/

Ik heb een Antec SLK3700-BQE case met bijhorende voeding : Quiet-Enhanced 350 Watt SmartPower ATX12V Power Supply.

Het is een nieuwe pc. Hij is nu ongeveer 4 maand oud. Het was al van bij het begin, maar ben nog niet teruggekeerd naar winkel. Misschien dat jullie me kunnen helpen. Dan is dat geloop naar de winkel niet nodig. ;)

Jochen

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
dan ga toch maar terug naar de winkel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van de vraag van Terw_Dan te beantwoorden voor je loos naar de winkel toe gaat. Is die voeding geaard aangesloten :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, was ik vergeten :/

Hoe kan ik dat zien of mijn voeding geaard is ?

Jochen

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

dat zie je aan je stopcontact, als die geaard is heeft 'ie die twee haakjes langs de rand, haaks op de gaten voor de stekker zelf...

wel geaard:
Afbeeldingslocatie: http://www.taogroep.com/imgdb/productrent/no/no_2100.jpg

niet geaard:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/thumb/5/57/Stopcontact.jpg/200px-Stopcontact.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Colan op 25-12-2005 13:14 ]

Simplicity is de bom...

Verwijderd

Topicstarter
als dat de oplossing is zal ik een nieuwe stekkerdoos moeten kopen want de mijne blijkt dan niet geaard te zijn. 8)7

bedankt !!!

Jochen

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:30:
als dat de oplossing is zal ik een nieuwe stekkerdoos moeten kopen want de mijne blijkt dan niet geaard te zijn. 8)7
Het is maar de vraag of een stekkerdoos alleen genoeg gaat zijn..... Als je stopcontact in de muur geen randaarde heeft, dan zul je óf je computer moeten verhuizen naar een kamer waar je dat wel hebt, óf randaarde vanuit de stoppenkast door trekken naar je stopcontact. Dat is niet zomaar 1-2-3 even gebeurt....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:30:

bedankt !!!

Jochen
De stekkerdoos waar hij opzit is niet het enige waar je op moet letten. De wandcontactdoos moet ook geaard zijn, anders heeft het natuurlijk weinig ut.

Verwijderd

Topicstarter
En wat als ik jullie vertel dat dit mijn tweede pc is ??? Er heeft hier al een pc gestaan, maar wel met een andere stekkerdoos. Omdat mijn oude stekkerdoos versleten was heb ik een nieuwe gekocht. Hier in huis is geen enkel stopcontact met randaarding. Wel stopcontacten waar ik zo een stekker kan insteken :
Afbeeldingslocatie: http://www.dte.nl/images/body-stekker_tcm7-13520.jpeg

Dus met de aarding in het midden.
Wat denken jullie ???

Jochen

PS : Op dit moment staan er 2 computers in huis. Eén zonder problemen en de mijne. Voor deze 2 hebben er nog 2 gestaan in huis, allebei zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Zouden we dan niet beter intern zoeken ?

Jochen

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je zit kennelijk in Belgie, daar hebben ze penaarde. Voor de computer maakt het niet uit of het randaarde of penaarde is, als hij maar geaard is. Het gaat er dus om of die computer op een geaard stopcontact is aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
ja, BELGIË :Y)

maar mijn pc is geaard aangesloten. ik vond het in het begin al raar dat het daaraan zou liggen :9

dan is het probleem nog steeds niet opgelost :'(

Verwijderd

Hoe? Nu zeg je ineens dat je pc geaard is aangesloten?
En het feit dat er een paar computers vroeger wel hebben gewerkt wil niet zeggen dat de jouwe nu ook zou moeten werken zonder aarding. Dit hangt af van voeding tot voeding.
Test de pc maar eens in een ander huis waar je 100% zeker bent dat de aarding volledig in orde is. Als de pc daar wel werkt, weet je dat er ergens een onderbreking is in de aarding van je huis (verdeeldoos zonder aarding, stopcontact zonder aardepen, verlengkabel, ...).

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 16:10:
En wat als ik jullie vertel dat dit mijn tweede pc is ??? Er heeft hier al een pc gestaan, maar wel met een andere stekkerdoos. Omdat mijn oude stekkerdoos versleten was heb ik een nieuwe gekocht. Hier in huis is geen enkel stopcontact met randaarding. Wel stopcontacten waar ik zo een stekker kan insteken :
[afbeelding]

Dus met de aarding in het midden.
Wat denken jullie ???

Jochen

PS : Op dit moment staan er 2 computers in huis. Eén zonder problemen en de mijne. Voor deze 2 hebben er nog 2 gestaan in huis, allebei zonder problemen.
Het maakt niet uit waar je aarding zit. Zolang je 'm maar kan aarden via je stopcontact. Er zijn meerdere standaarden in omloop in Europa (in België heb ik er tot nu toe alleen nog maar gezien zoals op jouw foto).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Het feit dat de aarding nodig is lijkt me al te wijzen op het feit dat er intern iets niet goed is, anders zou de voeding ook niet in de beveiliging schieten. Zelfs al zit die voeding op een stopcontact met randaarde, dan nog zou ik alles ff doormeten om er zo zeker van te zijn dat je niet het gevolg van het probleem aanpakt, maar de oplossing.

Je geeft ook geen verdere info over de waardes etc. van je voeding.

Verwijderd

Ik zou gewoon de pc testen in een huis waar je gegarandeerd een goede aarding hebt. Dan kan je al ineens uitsluiten dat het hieraan zou liggen.
Anders blijf je gewoon gokken mbt die aadring.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eerst beginnen met een mail te sturen naar Antec zelf. Ik zal hier het antwoord posten, als ze al antwoorden. Anders ga ik naar de winkel terug.

Jochen

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:35:
Mijn voeding defect ? dat kan toch bijna niet ? :/

Ik heb een Antec SLK3700-BQE case met bijhorende voeding : Quiet-Enhanced 350 Watt SmartPower ATX12V Power Supply.

Het is een nieuwe pc. Hij is nu ongeveer 4 maand oud. Het was al van bij het begin, maar ben nog niet teruggekeerd naar winkel. Misschien dat jullie me kunnen helpen. Dan is dat geloop naar de winkel niet nodig. ;)

Jochen
Omdat je PC nieuw is wil niet zeggen dat er niks kapot kan gaan. Anders probeer je voeding van je oude PC in de nieuwe PC. Als de ATX-stekker beiden evenveel pinnen heeft kun je dat zo uitproberen.
Pagina: 1