-K8V-MX s754- Gaat niet aan na het in elkaar zetten

Pagina: 1
Acties:

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ik snap er niks van, ik heb alles volgens mij toch echt juist aangesloten. maar de boel doet het niet.
Het enigste wat het doet: het lampje van het moederbord wanneer je de voeding aanzet, wanneer ik op de powerknop druk, gebeurt er niks :?

Ik heb het draadje van de powerknop erin zitten (zie plaatje).
geprobeerd:
ander geheugen, cpu getest of die goed zit, gekeken of het draadje van de powerknop wel vast zat in de kast. Voedingskabels naar het mobo gecheckt.

Systeem:
Sempron 754 2800+
Asus K8V-MX, S754, K8T800, VGA, mATX
Dane-elec ddr pc3200 geheugen (2x256mb)
Aopen h450a
Maxtor HDtje

Ja ik heb nu geen idee waar ik verder moet zoeken, iemand een idee? of is het een bekend probleem? of is de powerknop van de Aopen kast misschien brak?

Ook zie ik erg veel jumpers, die ik op mij a8n-e en oude socket A bord nooit gezien heb, zit hier misschien de fout? alles staat toch zeker op default of niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.thing4bling.nl/1.jpg

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

poepkop schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:11:
of is de powerknop van de Aopen kast misschien brak?
Probeer het uit. Trek de kabel van het powerknopje van het moederbord af en verbind de contactjes handmatig met een schroeverdraaier o.i.d. :)
Ook zie ik erg veel jumpers, die ik op mij a8n-e en oude socket A bord nooit gezien heb, zit hier misschien de fout? alles staat toch zeker op default of niet?
Staat er op de ASUS site of in de handleiding niet beschreven hoe die jumpers ingesteld moeten worden ?
Misschien staat de betekenis ervan zelfs op het moederbord geprint :o

Overigens is het verstandig om een andere voeding te proberen. Voor een tijdje terug had ik met een ASUS K8N (S754, nForce3) hetzelfde probleem. In mijn geval was het slechts een defecte voeding.

[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 24-12-2005 14:18 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geheugen in de juiste banken gedaan? Powerknop van je kast kun je controleren. Alles nog maar een keer eruit en weer erin doen. Jumpersettings staan standaard goed.

ARME AOW’er

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik heb hier hetzelfde mobo, dat gewoon werkt. De jumper zijn standaard goed ingesteld, en zijn er alleen voor om 5V standby in of uit te schakelen (zodat je je PC via je toetsenbord kan inschakelen). Daar kan het probleem niet aan liggen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• poepkop
"Geheugen in de juiste banken gedaan?"
- nou, je hebt 2 banken en ik heb 2x256mb die zekerweten werkt.
"zodat je je PC via je toetsenbord kan inschakelen"
klopt inderdaad, al de jumpers zijn voor dergelijke dingen als opstarten wanneer een usb apparaat aangesloten wordt of als het toetsenbord aangeraakt wordt.

Wat ik nog meer geprobeerd heb nu:
- Poorten aan de achterkant gecheckt op sluiting
- resetknop op de powerbuttonknop aangesloten, heeft ook geen effect maar het ligt dus niet aan de behuizing. Dus ik denk dat het moederbord weer terug moet, ga ik volgende week maar doen dan als ik zeker weet dat het nergens anders aan ligt. (bijv voeding???)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
poepkop schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:25:
...
Wat ik nog meer geprobeerd heb nu:
- Poorten aan de achterkant gecheckt op sluiting
- resetknop op de powerbuttonknop aangesloten, heeft ook geen effect maar het ligt dus niet aan de behuizing. Dus ik denk dat het moederbord weer terug moet, ga ik volgende week maar doen dan als ik zeker weet dat het nergens anders aan ligt. (bijv voeding???)
Goed dat je het zelf vraagt. Hopelijk ben je zelf ook in staat een antwoord te geven 8)7 Als je denk dat het je voeding kan zijn, gebruik dan eens een andere voeding om te testen...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• poepkop
Ja ik heb er even een Qtec 250 watt voeding bij een vriend gehaald en erop aangesloten en die doet het dus wel gewoon goed :P hoe is het mogelijk!
Nooit verwacht eigenlijk dat het de voeding zou zijn, hij is 6 dagen oud...

Pagina: 1