Toon posts:

GeForce FX5200 PCI probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik heb even jullie kennis nodig:
ben in het bezit van een DELL pc met windows home edition incl service pack 2
Pentium 4 2.80ghz en 1.00GB intern

Nou heb ik gister de Geforce FX5200 gekocht, met PCI aansluiting (zit geen AGP slot op)

Nou is deze geinstalleerd en continue na onbepaalde tijd valt mijn monitor uit, alsof mijn videokaart wegvalt
hebben jullie enig idee waar het aan ligt en hoe ik het kan oplossen
heb ook de laatste updates erop staan, zowel van windows XP als van de videokaart.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
heb je de onboard uitgeschakelt in de Bios???

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:08

Thandor

SilverStreak

• Wordt de kaart niet te warm ?
• Staat de onboard grafische kaart uit ?
• Probeer eens een ander PCI slot.
• Indien mogelijk- test de kaart in een andere PC.
• Indien mogelijk- test een andere kaart in de PC.
• Zoek het BIOS eens door naar andere PCI gerelateerde opties en pas deze aan.
(Bij die laatste is het wel verstandig om eerst even te zoeken naar de bedoeling en uitwerking van een instelling ;))

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Dit probleem komt mij heel bekend voor. Ik zit ook al 3 weken te prutsen met een FX5200PCI waarbij het beeld steeds uit valt. Ik snap er niks meer van, maar het lijk vooralsnog een driver probleem. Als je windows opnieuw installeert en de videokaart drivers nog niet geïnstalleerd zijn, dan doet hij het wel. Alleen ja, dan kan je niks met de pc. Dus dan ga je een driver installeren en dan gaat het fout. Helaas krijg ik bij alle drivers hetzelfde probleem.

Het is overigens een bekend probleem. Er is op meerdere forums wat over geschreven (google er maar eens op), maar op geen één forum word het probleem daadwerkelijk opgelost. Of de genoemde tips werkten bij mij niet.

Ik hoop inderdaad dat een andere tweakers ons kan helpen.

Ik heb zelf verschillende bios isntellingen geprobeerd. Mijn bios staat ook heel zeker op PCI en niet op Onboard. Ik heb verschillende drivers geprobeerd, alleen de nieuwste beta's nog niet. Snelschrijven staat uit. En ondaks dat ik PCI in de bios heb geselecteerd blijft windows steeds op nieuw mijn Onboard kaart herkennen. Ik kan hem wel disablen, maar het probleem van monitoruitval blijft.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 14:29 ]