Toon posts:

AntiVir verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs AntiVir geinstaleerd. Daarbij zit ook een optie bij om je systeem constant in de gaten te houdden met de dazuko modulle. Nu lukt het mij niet om de dazuko (dazuko.ko) te laden.

Ik krijg dan de volgende melding
code:
1
2
micky:/usr/src/modules/dazuko# insmod ./dazuko.ko
insmod: error inserting './dazuko.ko': -1 Invalid parameters

als ik dan in /var/log/messages kijk staat er het volgende.
code:
1
2
Dec 24 13:23:12 localhost kernel: There is already a security framework initialized, register_security failed.
Dec 24 13:23:12 localhost kernel: dazuko: failed to register

Nu zou ik dus niet weten wat hier mee word bedoeld. Nu wil ik eerst proberen om eerst AntiVir te verwijderren dan die module weer te maken en te laden, om te kijkken of het dan wel werkt. Alleen ik weet niet hoe ik AntiVir nu moet verwijderren. Als ik op google zoek krijg ik allemaal removal tools van antivir te zien. Maar die ben ik niet nodig :S.

Nu is mijn vraag weet iemand ook hoe je gewoon een pakket weer kan verwijderren. Ik gebruik namelijk debian. En dan is het normaal voor debian packages dpkg -r pakket_naam. Alleen dit was een pakket van AntiVir die ik kon instaleren met een instaltie scriptje wat er door hun was bijgevoegd.

In ieder geval alvast bedankt.

Verwijderd

Is het normaal niet via apt-get?

probeer anders:
dkpg --purge pakketnaam

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:31:
Nu is mijn vraag weet iemand ook hoe je gewoon een pakket weer kan verwijderren. Ik gebruik namelijk debian. En dan is het normaal voor debian packages dpkg -r pakket_naam. Alleen dit was een pakket van AntiVir die ik kon instaleren met een instaltie scriptje wat er door hun was bijgevoegd.
Dan zul je het installatiescriptje moeten bekijken om te zien wat hij precies copiieerd en waar naartoe :)

Debian kan je dan i.i.g. niet helpen want je ehbt geen .deb bestand gebruikt :)
Mocht het je trouwens niet lukken met AntiVir, dan kun je ook eens kijken naar clamav of FProt :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ok :D, dan zal ik dat maar moetten doen :P

Mar Fprot is die een beetje goed? Ik heb voor mijn desktop, dus ik heb r het liefst ook een GUI bij.