Toon posts:

RAMPEN MET EXPORTEREN VAN INCREDIMAIL NAAR OUTLOOK

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Rampen met exporteren van Incredimail naar Outlook

--------------------------------------------------------------------------------

Van Outlook kwam ik makkelijk naar Incredimail maar er was geen weg meer terug. IM sluit namelijk op het minste of geringste helemaal af. Bij problemen is er alleen een automatische Helpdesk in gecompliceerd Engels te consulteren. Daar vind je helaas geen oplossing voor je Postvak IN mails die ineens allemaal gecodeerd blijken te zijn of die niet meer openen met de boodschap ER IS GEEN BERICHT GESELECTEERD. Je moet bovendien € 25 per jaar betalen voor een Junk- en Spamfilter, die je bij Thunderbird of Outlook Express gratis krijgt. Mijn AVAST-virusscanner zegt dat hij de INcredimail-bestand niet kan aftasten dus het is ook nog eens een virusopslagplaats. Verwijderen van het hele programma via de Verkenner (en dan opnieuw downloaden) gaat helaas ook niet lukken. Er zit een ingewikkelde schijfbeveiliging op dat Incredimail. Ook via SOFTWARE VERWIJDEREN in het Configuratiescherm lukte me dit niet.

Inmiddels is dus mijn hele Postvak IN verziekt. En dus weer terug naar Outlook? Vergeet het maar. Exporteren van je adressen en berichten is een gecompliceerde ramp. Via het programma IncrediConvert heb ik eindelijk mijn berichten in een EML-file kunnen krijgen maar ik snap niet hoe ik die in mijn Outlook Postvakken kan krijgen. Want slepen lukt niet. IncrediConvert converteert echter niet mijn Adresboek. Op een Engelse site lees ik dat je het Adressbook moet selecteren (HOE DOE JE DAT?) en via FILE>Export naar een CSV.format moet overzetten zodat ik dan kan importeren via TOOLS>IMPORT>ADRESSBOOKS>TextFILES. Helaas heb ik geen idee waar men het over heeft.

Wie dit probleem ooit goed opgelost heeft, doet mij een intens plezier met een tip. Ik beloon je graag met een astrologische wederdienst want dat is mijn vak (kijk maar even op www.peterdenharing.nl). Grote dank bij voorbaat. :X

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 17:22
In Outlook:
Bestand, Importeren en exporteren kan je daar geen goede optie vinden?

EDIT:
Gelukkig kunt u uw heil zoeken bij een gratis programmaatje, Incrediconvert geheten. Daarmee bent u in staat om uw mail te bewaren in het formaat .eml, waaronder de mappen inbox en verzonden items.

Incrediconvert werkt simpel. Start het programma, klik op de Export-knop, geef de map aan waarin u de bestanden wilt opslaan en klik op OK. Een venster meldt dat uw berichten succesvol zijn opgeslagen.

Selecteer vervolgens de eml-bestanden, zorg dat u Outlook heeft geopend en sleep de berichten naar de gewenste map. De berichten worden daarna geïmporteerd.
En zo maak je mappen aan in outlook:
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/6497/outlook7sf.th.jpg

[ Voor 83% gewijzigd door Westereen op 24-12-2005 13:56 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zal ik deze maar sluiten denk?

Zo'n topictitel kan niet de bedoeling zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door bjck op 24-12-2005 14:37 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.