Toon posts:

Harde schijf naar de knoppen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hee mensen,

ik heb een beetje een vaag probleem, ik heb 2 partities op me harde schijf, een c en een d. Op me d schijf staat vol met foto's en andere onzin. Op het moment dat ik windows opnieuw installeer is bijna die hele d schijf naar de knoppen gegaan. Alle bestanden staan er nog wel maar zijn bijna allemaal beschadigd want hij kan ze niet meer openen. Kan mijn harde schijf naar de knoppen zijn?

alvast bedankt

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:52
Ik denk eerder dat de bestanden naar de knoppe zijn en als je alles formateert het weer goed komt.

Verwijderd

Dan zul je platformonafhankelijk moeten kijken of de bestanden te openen zijn. Gebruik Knoppix of iets dergelijks om te booten en daarin te kijken of je de bestanden kan benaderen. Als dat lukt ligt het aan Windows en anders is je harde schijf kapot :)

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
Wat meer informatie zou handig zijn... de meeste tweakers zijn niet helderziend... :P

Je draait een SATA disk van 360 gig... heb je winXP met service pack 1? zonder kan windoos niet zo goed omgaan met schijven groter dan 128GB wat zou kunnen verklaren waarom je D: nu brak is.

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Topicstarter
oh ja sorry, ik heb idd een SATA schijf van 160 gig en ik draai windows xp met SP1 :p zou het daar aan kunnen liggen? dan zou ik dus een sp2 moeten draaien en dan komt het goed?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:32:
oh ja sorry, ik heb idd een SATA schijf van 160 gig en ik draai windows xp met SP1 :p zou het daar aan kunnen liggen? dan zou ik dus een sp2 moeten draaien en dan komt het goed?
Baadt het niet dan schaadt het (waarschijnlijk :+) ook niet.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

--Christiaan-- schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:42:
Ik denk eerder dat de bestanden naar de knoppe zijn en als je alles formateert het weer goed komt.
Een HD formateren betekent onherroepelijk verlies van bestanden. Conclusie, dan komt het nóóit meer goed.

ARME AOW’er

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 08:26
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:32:
Geldt dat voor de harde schijf of voor de partitie?

Ik heb hetzelfde probleem als TS. Ik heb een 200GB harde schijf, maar een 100GB-partitie die bestanden niet kan lezen.

Ik heb net Windows XP opnieuw geinstalleerd, dus nog geen sp2 (staat op de schijf die ik dus niet kan lezen:P). Wat me overigens wel opviel tijdens het opstarten dat die chkdisk werd gestart en zo'n twee uur bezig is geweest met verplaatsen van bestanden e.d..

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Servicepack 1 is voldoende. Lees de FAQ er maar eens op na. OM FAQ / Beleid

ARME AOW’er

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
als je chkdsk echt zo lang bezig is ,zou ik alles backuppen en proberen te redden wat er te redden valt ,zeker als dit nog een keer zou voorkomen , zo is mijn schijf ook dood gegaan ...

[ Voor 1% gewijzigd door successor op 29-12-2005 22:14 . Reden: domme typo's :( ]

Out of the box? What box? There is no box.

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 08:26
Om m'n eigen vragen maar eens te beantwoorden:
Het geldt dus blijkbaar voor partities. Na SP1a werken alle bestanden weer.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dat zei ik dus, maar dat maakt nu niets uit. Het was met een simpel FAQ lezen ook gevonden, daar hoefde je dit topic niet voor te kapen. :)

ARME AOW’er

Pagina: 1