Toon posts:

P166 overklokken - welke van de 2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel 2 166 pentium 1Žs op de kop weten te tikken. 1 heeft zoŽn grijs/rose steenachtige bovenkant met Intel in het wit erop (en komt uit Malaysia), bij de ander zij de pinnen zichtbaar en kun je het metalen kastje van de cpu zien.
Het lijkt me dat de laatste beter te koelen is omdat je cd fan directer op de chip hebt.
Andere tips om 1 van beiden stabiel te oc-en }:O op een Asus Pi55-T2P4 zijn ook welkom.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 17:53

Petuhr

FreeBSD

Gewoon proberen welke hoger wilt, en natuurlijk de temperatuur in de gaten houden :)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Stel dat je hem op 233 krijgt. Dat verschil merk je echt niet. Volgens mij heeft dat dus niet veel zin, een P166 overklokken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoger dan 200 gaat het bord toch niet :)

Er zit alleen geen temperatuur sensor op, dus ik vroeg me af welke van de 2 de langste levensverwachting heeft ivm beter koelbaar zijn.
Bij AmDŽs wordt die zooi er vaak afgevijld, dus ik neem aan dat de proc met de kale chip de voorkeur heeft?

Verwijderd

ik heb zelf een gelokte met pinnen zichtbaar en een ongelokte met 486 look :D
die met 486 look staat netjes te draaien op 233 mobo = intel != overklokken = :'(

Verwijderd

Die waar het metalen kastje zichtbaar is, heeft misschien het probleem dat de koeler er niet strak op past. Dat heb ik ook wel eens gehad, omdat de bovenkant niet vlak is, ging de koeler scheef staan. Dat heb je met die steenachtige bovenkant niet.
Dat moet je dus ff uitproberen, anders zou ik idd de processor met het blote kastje en pinnetjes gebruiken.
Pagina: 1